Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Noen som har peiling på det. På mandag hadde jeg 1+ for proteiner i urinen, BT på 138/94 og ikke minst begynnende hoven. PÅ onsdag hadde jeg 0 i proteiner. Bt var 146/96, og fremdeles hoven, med vondt i føtteene, får mannen eller jentungen på 9 til å massere de litt, for i det hele tatt å kunne tråkke på føttene uten at det gjør vbondt. skal til ny jkontroll imorgen. håper fremdeles på fin urin prøve. men ohvis nå bt er like høyt ev. høyere, er ikke det bekymringsgrunn, selv om kanskje urinen er fin. Jeg har 56 dager igjen, og vil at babyen skal bli der inne så lenge som mulig. Men selvfølgelig uten at det går utover babyen. Hvilke erfaring har dere. Jeg vetg at hevelsen tar de ikke så høytidelig. Jeg har en kollega so stakkers endra seg fra en spinkel høy jente til nærmest en elefant, men føden ville ikke gjøre noe, siden urinen og bt var fint. Men høy bt er vel alene også et faresignal
Anette med nr 3 i magen Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 så lenge proteinet ditt forsvant igjen tror jeg ikke du skal bekymre deg ennå , bare ta livet med ro , jeg fikk svangerskaps forgiftning i min uke 36 da hadde jeg + 3 i portein og et blod trykk på rundt 183/115 å sånn så det går nok bra skal du se ,
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 10. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2006 hadde ny kontroll idag tidlig. BT 145/105 etter noen minutters sitting. tok ny etter enda noen minutter da var den 142/96. fremdeles 0 i protien(heldigvis) men noe blod spor. har nå time på fødepoliklinikken kl 13. gruer meg
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Selv om man har 0 i proteiner, er de ganske nøye på det blodtrykket! Jeg har vært innlagt på sykehus med sv.forgiftning i begge svangerskap. Så det kan godt være du får beskjed om å måtte bli natten over for å hvile og ta nye prøver imorra tidlig... Så pakk en liten bag for sikkerhets skyld! Men hva har blodtrykket ditt lagt på i resten av svangerskapet?
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 10. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2006 Tidligere har bt vært grei nok. og urinen helt fin. og kun litt hoven rundt anklene tidl. var på sykehuset kl ett. de tok ctg kontroll og ultra lyd kontroll og ny urin prøve og ikke minst bt ctg og ultralyd var bra. ungen hadde det bra. Bt var plutselig på 120/85 og 1+ i proteiner. da bt ble tatt hadde jeg sittet i en halvtime, ganske rolig for ctg overvåking. hadde faktisk sovna sittende. de sa at jeg skulle ta det med rolig hjemme og. siden bt var bra igjen, da jeg hadde vjært rolig. skal imidlertid igjen på ny bt og ctg kontroll på tirsdag. se at det holder seg fint
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 så godt å høre at det går bedre med deg=) Jeg var også til kontroll i dag- gått fra +1 på proteiner til bare spor i dag=) Men blodtrykket var høyere enn sist; 135/90.. så jordmor var ikke helt fornøyd så har ny time til hu på mandag..
Gjest Skrevet 11. november 2006 #8 Skrevet 11. november 2006 Hei ikke for å skremme noen men jeg hadde 140/86 å 1+ den ene dagen og neste dag fikk jeg Hellp med 179/110 og 2+ å masse ødemer.... Da hadde jeg også vondt under høyre ribbein,kvalm og svimmel....Vær obs på flere tegn for det er det som er farlig....... Andre tegn er vondt under ribbeinsbuen spesielt høyre, veldig økt ødem, prikking for øynene og hodepine og svimmelhet......Da MÅ du ringe sykehuset tvert.................................................................... Jeg er nå i mitt andre svangerskap å er livredd for nok engang og oppleve dette,da man kan bli dårlig på 5 min..........Men nå hvet jeg hva jeg symtomene så jeg krysser fingre for at alt går bra....Å HELLP er ganske uvanlig sier sykehuset men ett råd til alle vær OBS!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå