lille-snupp Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Hei! Jeg har ei jente på nå 3 1/2 mnd, og begynner å stusse litt på at vi ALDRI har hatt økedag, ikke som jeg har merka hvertfall!!! Hun spiser sjelden, ca 5-6 ganger i døgnet, da i max ti minutter... Prøver jeg å tilby oftere enn hver 4. time er hun ikke interessert. Idag har hun f. eks spist kl. 02, 06 (kun bittelitt)10, 16 (hun nekta plent å ha noe mat før den tid...!!!), 18, 19.30....Lurer veldig på om jenta mi får nok mat? Det skal sies at hun er blid og fornøyd 99% av tida, og veldig aktiv. Hun har endel våte bleier i døgnet, og har avføring hver 4-6 dag... Er det mulig å aldri ha hatt økedag, men likevel ha nok mat til henne? Hvordan vet jeg om hun får for lite? Hun gråter aldri etter mat...
Mamma katt Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Det jeg har fått vite er at de fint kan øke uten at du helt merker det, spiser f. eks bittelitt mer ved hvert måltid uten at du kan registrere det. Jeg har heller ikke merkbare økedøgn, men så lenge Sara legger godt på seg og ellers er blid og fornøyd slapper jeg av! Du har sikkert bare rikelig med melk:-)
Line_78 Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Legger hun på seg greit? For i så fall høres det ut som alt er bra, og du har flott melkeproduksjon :-) Jeg opplevde heller ikke økedøgn (i hvert fall ikke som jeg merka) før guttungen var fire måneder. Da hadde vi til gjengjeld økedøgn 3-4 dager (og netter) i strekk. Men det skal sies at min spiste mye oftere som liten da (vanligvis ca annenhver time), så jeg fikk vel stimulert produksjonen mye allikevel uten å ha økedøgn.
lille-snupp Skrevet 9. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2006 hmmm, hadde faktisk ikke tenkt på at hun kunne øke ved å spsise større måltider uten at jeg merka det jeg, men det høres jo veldig rett ut:p Dumme meg:) Var på HS og veide og hun følger sin egen mini-kurve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå