Gå til innhold

Kombivogn / duovogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen?

Hilsen ei som ikke har peiling.................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kombi kan du sette bagen oppi sittedelen. I duo er det separate deler, og du kan bare ha oppå en om gangen. Fordeler og ulemper med begge. Jeg skal ha kombi.

Skrevet

Vi har Duo, av den enkle gurnn at bagen er myyye større enn på kombi, der du setter den oppi sportsvogna. Ellers er det riktig som hun over sier...

Skrevet

Kombi er ofte litt tyngre fordi alle delene er i bruk hele tiden, selve baggen er ofte litt mindre men lettere enn ved duo. duo baggen er i mange tilfeller litt tyngre, men fordelen er at den er større og ungen kan kose seg i den lenger i mange tilfeller har duobaggen muligheten til å løfte ryggen så ungen kan sitte i baggen hvis det er ønskelig.

Skrevet

Har prøvd begge deler og vil absolutt anbefale kombi.

Men det kommer veldig an på hvilke behov man har og når på året barnet er født.

Lykke til med valget :-)

Skrevet

Jeg er også nybegynner når det gjelder vogner, og har bare så vidt begynt å titte. Lurer derfor på hva som er smartest å velge. Og, hvor lenge pleier man å bruke bagen vs. når gå man over til å bruke sportsvogna? Regner jo med at det er greit å ha stor plass i bagen om vinteren, men er denne da fremdeles i bruk? Jeg skal føde i beg. av mai.

Skrevet

Det kommer helt an på vogntypen ;o) På Brio Kombi som vi valgte var kombibagen noen cm LENGRE og to cm smalere enn duo-bagen...

Vi hadde januarbaby sist, og det var veeeeldig kjekt å kunne ta ut bagen med sovende baby oppi og bare ta med inn. Nå får vi aprilbaby, og jeg ser fortsatt for meg at det er kjekt.

Skrevet

Jeg vil si at de vokser ganske fort ut av selve bagen. Eneste unntaket er god, gammeldags dypvogn, de er store og gode. Vi fjernet bagen etter ca. fire mnd, mange årsaker til det. Hun hadde sikkert passet fint oppi der et par måneder til, selv om det var vinter.

Skrevet

Vi brukte duo bagen til han var 12 mnd, på sommeren byttet vi noen ganger på å bruke bagen og sportsvogna (han fyller år i august). Siden vi skal ha i mai igjen, regner jeg med at vi kan bruke bagen til det blir varmt i været igjen, altså hele vinteren. Vi har Basson Roma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...