Gå til innhold

Dere som har barna på lammeskinn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt et lammeskinn som jeg tenkte å ha i senga til snuppa nå i vinter. Men blir litt i tvil.

Skal de ha pysj på eller bare ligge i bleia? (kaldt på skuldrene?)

Dyne på eller bare helseteppe? (for tynt?)

Jeg er tilbøyelig til både pysj og dyne, men kan ikke dette bli for varmt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi jente ble veldig klam og svett i nakken/ryggen når ho låg på skinn, og da hadde ho på body og nattdrakt på kalde dager, og kun nattdrakt når det ikkje va så kaldt da.. Og så valgte vi å ta vekk dette skinnet, men er fortsatt svett og klam... Så no vet eg ikkje ka eg ska gjøre.. Men du bør kanskje se det an, om kor mye ho tåle?

Skrevet

jenta mi er født i april og har hatt lammeskinn i seng og vogn fra første dag. på sommeren lå hun bare i body... nå ligger hun i ullundertøy, pysj og sånn ull pose fordi hun sparker av dyna. men selv om hun har dyna på en hun ikke for varm, men akkurat passe...før jeg tok i bruk den ullpose var hun iskald...vi har det ganske kaldt på s.rommet.

Skrevet

Min ligger på lammeskinn og har på seg vanlig pysj + babypose om natta, og hun er akkurat passe varm.. Men da skal det også sies at det er rundt 15grader på rommet om natta=o)

Skrevet

glemte å si at jeg prøvde en dag uten lammeskinnet i sommer når det var rundt 30 grader...hun ble svett...dette har aldri skjedd ellers.

Skrevet

Jenta mi (6 1/2) mnd. ligger på skinn- og hun har pysj og dyne. Hverken kald eller varm, når jeg tar henne opp. Akkurat passe, egentlig :)

Skrevet

Jentene mine ligger på lammeskinn(her tror jeg det er mye variasjoner på kvalitet ute å går, og i sengen bør det være et av god kvalitet) har på ullpysj og bruker dundyne.

Aldri svette, klamme e.l Så dette regulerer så fint...

Skrevet

Martin sover i pysj uten sokker med dyna på seg. ofte med et pledd rullet rundt seg fra under armene og ned (pga at han er oppe og spiser og da blir kald). han er ikke svett, men ofte kald på fingrene. Det beste du kan gjøre er å prøve deg frem, barn tåler forskjellig.

Skrevet

Nå har snuppa lammeskinn i bunn og ullpysj (begge fra nøstebarn), så har ho babypose (sparker av seg dyna....) - og dyne uttapå der...

Hun har det så fint så :)

Skrevet

Vet ikke helt hvor man får kjøpt dette, men mine små sover på en ull-overmadrass. Den funker supert sommer som vinter. Har laken over denne madrassen. Svigermor har kjøpt til meg

Skrevet

Min sover på lammeskinn og med ullpysj fra nøstebarn. Vanlig dyne oppå seg. Han er alltid passe varm.

Skrevet

Lammeskinn her og gjerne ullpysj under dyna.

Skulle bare si at blir de klamme så er det i allefall bedre å ligge på ull

Skrevet

Obs, obs! Tulla mi glir nedover mot fotenden hvis hun ligger rett på skinnet (glatt, tydeligvis)... Men kun idet hun våkner. Ble redd når jeg våknet og hun lå og kavet under dyna si!!

Skrevet

Jenta mi ligger med bommulspysj og noenganger body og helseteppe tullet rundt på lammeskinn med dyne over..

Hun er ikke varm men noenganger kald på fingrene

Skrevet

Jenta mi ligger på lammeskinnet og har nattdrakt på (helst ullnattdrakt, men har også noen i bomull). Bruker dyna over dette, og er god og varm, aldri svett eller klam.

Lammeskinn er knall:)

Skrevet

Til deg som opplever at Tulla glir nedover mot fotenden hvis hun ligger rett på skinnet - det opplevde jeg også, men snudde bare skinnet slik at hårene går oppover i stedet for nedover og dermed var det problemet løst!

Skrevet

Dette skjedde med lillegutt her og, men da snudde jeg bare lammeskinnet slik at han lå mot retningen på ullet. Skjønner?? Da sklei han ikke mer.

Skrevet

Oda ligger rett på lammeskinn, i ullpysj, med tynt strikket ullpledd og dyne over. Hun er veldig tilfreds med det, og alltid passe varm. Vi har 17-18 grader på soverommet.

Skrevet

Du forklarte det bedre enn jeg gjorde :) Hehe...

Skrevet

Eline har brukt lammeskinnet sitt ra nøstebarna, hver dag siden fødselen i beg. av februar (- ferien).

Brukte også bommulspysj i sommer og da helseteppet og har aldri vært svett eller klam.

Nå bruker vi ullpysjen fra Nøstebarna og vanlig syntetdyne.

Skrevet

elise har body og pysj på. ligger på skinn,i babysafe med dyne over.

er mellom 12 og 16 grader på rommet

Skrevet

Jenta mi har: bomullsbody, ullpysj, helseteppe, dyna + ullteppe over. Ligger på saueskinn:)

Såååå førnøjd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...