Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Da vi var på ettårs kontrollen med jenta vår sa jordmor at vi kunne slutte med melk på flaske. Da hadde vi kuttet ut flaske annet enn på kvelden. Men hun koser seg veldig med litt varmet melk på flaske før hun legger seg, og har ikke lyst til å ta fra henne det riktig ennå. Hun er nå ca 13 mnd. Vi pusser tennene hennes etter at hun har fått melk. Hva gjør dere andre (som gir flaske og ikke pupp)? Hvor lenge har de fått melk på flaske på kvelden?
Gjest Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Så lenge dere pusser tennene på henne etter melka kan jeg jo ikke se problemet med å gi henne litt kos på flaske. Kan gjerne gi henne bittelitt mindre i flaska da. Gutten min som nå er seks fikk melk før han la seg til han var 2. (fy meg;)) )
Gjest poda Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Jenta vår får en "koseflaske" med melk på kvelden før kveldsstellet ennå - hun er 20 mndr. Regner med å avslutte dette rundt 2-års alderen. Hun ville nok blitt ganske hysterisk hvis hun ble fratatt denne kosen nå ihvertfall.
2 søte små gutter Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Enig med de over ! Jeg sluttet å amme når han var 16 mnd, og som en erstatning i en overgangsperiode får han en flaske varm melk før vi går på badet om kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå