TM2006 Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Jeg jobber som sesongansatt i bedriften jeg jobber i. Om en uke er det slutt på arbeid for i år. Jeg har kun jobbet 50% siden september pgs mye fysisk tungt arbeid og store problemer med halsbrann, som jeg ikke finner noe som hjelper mot. Jeg har jo ingen sjans til å skaffe meg ny jobb nå, ingen som ansetter noen som er 29 uker på vei. Halsbrannen er blitt ett rent mareritt, sover max 1 time sammenhengende før jeg må opp å drikke melk.... blir fryktelig sliten av dette.... tror dere dette er grunnlag for å bli 100 % sykemeldt ut svangerskapet? Føler jo at dette er veeeeldig tidlig, men man bestemmer jo ikke formen sin desverre....
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Kommer vel an på hva slags lege du kommer til. Noe er kjappere enn andre til å skrive ut sykmeldinger. Men, streng tatt skal ikke legen skrive ut sykmelding så sant du ikke er syk. Som alternativ til å bli sykmeldt har du jo opparbeidet deg rett til dagpenger. Som du selv skriver så er nok ikke muligheten til å få jobb når du er 29 uker på vei særlig stor, så du blir neppe sendt ut på "oppdrag".
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Jeg ville stått på og fått legen til å sykemelde deg i 100%. Det er jo tross alt surt å miste så mye penger nå og det går jo også utover permisjonspengene dine. Dårlig søvn er en veldig god grunn spør du meg!! Dagpenger som hun over meg snakket om er jo tross alt bare 60% av lønna har jeg forstått.. og det er jo ikke mye å skryte av dessverre... Lykke til!!
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Har du prøvd tablettane di selle udn resept mot halsbrann? Di hette kalsiumkarbonat (collet) å di har jellpt mg vrtfall, fekk kjupt di på madbutikk eg. Mn rekne me di selle di på apoteke åg...lykke t:)
Supermum ;) Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Stakkars. Hørtes ikke bra ut. Men kjøp heller en flaske Gaviscon på apoteket (eneste som er OK for gravide-reseptfritt vel og merke), og la den stå ved nattbordet. Spør du meg smaker det GRUSOMT, men det hjelper. Ellers har du vel lest alle råd om syre?? Jeg har fulgt de slavisk, og det har hjulpet. ( Absoluttt fy- mat for meg er sjokolade, da har jeg det gåendes slik som du beskriver, også om dagen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå