Gå til innhold

Ønsker meg bare en jente...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig barnslig, men jeg kan ikke undergrave følelsene mine...jeg VIL ha en jente. Tenker mer og mer på dette da ultralyden nærmer seg.(om to uker) Har skikkelig guttefølelse.

Svigerinnen min skal ha jente, søstera mi fikk nettopp jente, to veninner venter jente...jeg er bare supermisunnelig. Har to gutter fra før, og vi gir oss etter denne. Jeg skal nok takle en skuffelse hvis det blir gutt, men det blir en STOR skuffelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

kan godt forstå tankegangen din! Kjekt å prøve begge kjønn liksom.

For snart 2 år siden var jeg med en god veninne på ultralyd, og hun jublet da hun fant ut at hun ventet gutt nr3. Syns det var så skummelt å tenke på at det kunne være en jente, var liksom blitt så god på å være guttemamma.

Jaja, får håpe at disse følelsene dine går seg til etterhvert.

Klem fra

Skrevet

Du er nok ikke alene om å føle slik! Vedder på at du likevel blir nøyaktig like glad i en gutt. Jeg hadde også ønsket meg jente hvis jeg hadde gutt fra før. Men det er godt vi ikke kan bestemme det selv!

Skrevet

jeg er 20 uker på vei i dag,var på ultralyd i dag også og blei kjempe glad etter ho sa at alt så bra ut m knøttet! ho kunne også med sikkerhet si det var ei jente! og da ble jeg også veldig glad. men når jeg leser ditt innlegg blir jeg rett og slett trist.... tenk at du kan skrive at det blir en STOR skuffelse hvis det blir en gutt!!? skjønner at det er gøy m litt av hvert men...kjære vene,skal du ikke heller bare være glad hvis du får et friskt barn?...synes orda du bruker er litt vel krasse....ja det er som du selv skriver,...skikkelig barsnslig.... håper du forandrer tankegangen din litt,vær heller glad for at du i det hele tatt har blitt gravid er tross alt mange som ikke blir det...) og vær takknemlig for det barnet som kjem ut,uansett kjønn. dette innlegget mitt er bare godt ment altså.....

Skrevet

jeg sjønner veldig godt hva du mener, det er nok litt spes å få en jente, en deg liksom, en å dulle med, har selv 2 gutter å dette er nok siste mann, og selfølgelig kunne jeg oxo tenkt meg jente, har fått vite at det mest sannsynlig er en jente... ble ubeskrivelig glad, men vi skal nok være glad for det vi får... kjenner mange på min alder som sliter med å bli gravide, så jeg blir no ikke skuffet uasett hva som kommer ut, men det var jo stas når hun trodde det var jente, men mange har jo fått vite feil oxo... men håpet er jo selfølgelig der...

Skrevet

Tenk litt på de som ikke blir gravide du.. Som har prøvd i mange år! Så sitter du her å sier det blir en stor skuffelse hvis du har en gutt i magen...Vær glad du i hele tatt klarer å bli gravid!

Nei, spar meg...

Skrevet

Hmm...er dette alvorlig?

Klart det må være lov å ønske seg det ene kjønnet men at det blir en stor skuffelse?!!

Får litt vondt i magen når jeg leser sånn...

Skrevet

Nå frista det å fortelle en liten historie... en venninne av meg gikk hele svangerskapet å tenkte håper barnet ikke har rødt hår.. Brukte slike kvasse ord som skuffelse fordi de 2 andre hadde fått det røde håret etter faren.. Hun spurte jordmora etter ungen var ute om det var en rødtopp til.. Gjett va jordmor svarte................. Nei kull svart,men med alvorlig ganespalte og hareskår. Da var det ei som hold kjeft etterpå!! hun skammer seg den dag i dag.. nå er jenta snart 8 å skal ha sin 5 operasjon i ansiktet...

Nei vet du hva, slike tanker bør du iallefall holde for deg selv.. STOR skuffelse at du venter et barn er et ordbruk som ikke hører hjemme i skauen en gang..men at du derimot ønsker deg en jente er jo selvfølgelig forståelig

Skrevet

Ja, jeg ble faktisk litt sjokka jeg.. Over at noen i det hele tatt kan TENKE sånn??!

Hærregud... Vær glad barnet er friskt!!

Skrevet

Det er litt trist at du føler det sånn. Men husk at det er ikke babyens feil om den ikke blir en jente...

Du blir nok like glad i barnet uansett regner jeg med :-)

Det er jo lov å bli litt skuffet når man oppdager at man ikke får det man håper på.

Skrevet

Hei hei...

Jeg har også 2 gutter, og har selvfølgelig et lite ønske om ei lita tulle, jeg valgte og ikke vite kjønnet på UL, for jeg vet at når babyen er ute, så vil jeg elske det uansett kjønn, lettere å kjenne litt på skuffelsen når men har det på innsiden( LANGT fra STOR skuffelse)..

Men jeg har også en liten historie, vi er 4 gode venninner, alle har vi gutter, tilsammen 8 gutter, og i sommer skulle hun ene få ei jente, endelig... Vi ventet og gledet oss hele sommeren, eneste spenning var jo om de kunne tatt feil på UL, men nei da, jena kom hun, MEN hun hadde Downs Syndrom og alvorlig hjertefeil!!!! Dette kom som et sjokk på alle, vi viste ingenting, hun har vært på 3 UL, men de hadde ikke sett noe av dette...

Så etter dette så kjenner jeg virkelig at om jeg skal være så heldig å få enda et friskt barn så er jeg jaggu heldig:)

Gutt/ Jente det er jo et lite barn, som har valgt deg til sin mamma, kan jo ikke kalle det en SKUFFELSE!!!

Skrevet

heisann. jeg har to jenter fra før og det er klart jeg har ett lite håp om en gutt denne gangen, men uansett så er ett friskt barn det viktigeste. som sagt over så er det ikke alle som er like heldige å får friske barn.

Skrevet

Skjønner ikke hvordan du kan forsvare det du sier?

Vi har en jente fra før, og har sagt at det hadde vært hyggelig med en gutt denne gangen, men det viktigste er at barnet er friskt. Hos oss er en jente like velkommen som en gutt, og det vil ikke være den minste skuffelse om det kommer ut en liten jentebaby.

Da vi var på ul trodde de først at noe var galt, men alt sto bra til, så nå er vi bare overlykkelige over at babyen er frisk, og vi bryr oss ikke om hvilket kjønn det er.

Skrevet

Virker som etterhvert som folk leser innleggene og svarene som har kommet inn, blir mer og mer hissig, og ute etter å "ta" vedkommende som har skrevet innleggene.

Kan vi ikke bare godta at andre kan ha andre følelser rundt graviditet og fødsel? De som skriver de krasse innleggene, også i andre diskusjoner(feks røykedebatten) er så utrolig selvtilfredse.

De som forteller om egne erfaringer, om syke barn osv virker som de vil prøve å hjelpe vedkommende med å sette litt perspektiv på ting. Andre er mer ute etter å vise hvor gode og riktige deres følelser er...!?

Kanskje man kunne prøve å roe ting litt ned, ikke ta helt av for et innlegg. Tross alt forteller ikke et lite innlegg om hele personens situasjon.

Skrevet

Det er nok lurt at du får vite kjønn på forhånd slik at du kan forberede seg mentalt om det nettopp skulle vise seg å være enda en liten pjokk der inne! Bedre å ta skuffelsen nå enn som en eventuell fødselsdepresjonsaktig reaksjon senere...

Er det en liten gutt inne i magen, kan du jobbe med å begynne å glede deg til den lilles ankomst:

Prøv å huske de gode minnene fra de andre to du har, tenke på hvor trivelig det er med små lubne guttearmer som holder rundt deg. Tenk på de små særegenhetene som gutter til gutter, og som er grunnen til at vi elsker dem! Og husk at alle mennesker er forskjellige, utovertiss eller innovertiss; den nye verdensborgeren vil være noe helt for seg selv, en unik person.

Og tenk så heldig de tre guttene vil bli som har hverandre! Min samboer er midterste av tre brødre som kom tett, og de har delt sorger og gleder i mange år. Det blir nok lettere et bedre samhold når søsken har samme kjønn. Kvinner som bare har født gutter får visst et mye bedre forhold til sine svigerdøtre også, har jeg lest et sted! Osv osv...

Så du har mye å glede deg til uansett, gratulerer med et forhåpentligvis frisk og glad unge, og lykke til!

Dette går seg til skal du se!

Skrevet

Æsj!! For en kvalm overskrift!! Også sier du at det blir en stor skuffelse om du skulle fått en gutt til!! Jeg kjenner det vrenger seg inni meg altså.. Fytti, så ekkelt og kvalmt og lese! Du burde heller være glad uansett hva slags kjønn du får! Tenk på alle dem som sliter med og bli gravid, tenk på dem som har prøvd i flere år og ikke blir gravide.. Også klarer du og prestere og si at det blir en stor skuffelse om det blir gutt!! :( Jeg blir lei meg..

Huff.. Ikke mere og si..

Skrevet

Jeg må si at jeg blir kvalm!!! av å lese noen av svarene deres.

Greit nok, jeg forstår heller ikke Hi's følelser, da jeg bare er takknemlig for at jeg har et lite liv som vokser inni meg, men jeg har alikevel ikke behov for å dømme henne nord og ned.

Det er hennes følelser! aksepter det, folk er forskjellige.

Lykke til HI, jeg håper ønske ditt går i oppfyllelse, men vil allikevel tro at så snart du får vent deg til tanken på at det kommer en gutt (hvis ul viser det) så blir du like glad i han som i de to du har:)

Skrevet

IDIOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du FORTJENER ikke og bli mor! synes synd på ungene dine som må vokse opp med en sånn som deg!

ÆSJ!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ærlig talt... svaret over her er absolutt unødvendig! Hun som skriver inlegget er sikkert ikke stolt over hvordan hun føler det...men er ærlig!

Hva med å vise litt toleranse? Og heller prøve å forstå hvordan personen føler det? Hun får det sikkert ikke noe bedre av at man skal rakke ned på henne.

Og du over her... Du synes vel ikke selv at du er spesielt voksen og går foran med et godt eksempel når du er så fordømmende?

Hovedinnlegger: når du evnt ser en liten skjønn gutt som trenger deg og er glad i mammen sin. Blir du helt sikkert like varm om hjertet:)

Lykke til:)

Skrevet

dette innlegget hvor anonym kaller deg idiot skulle ik vært her,jeg syns heller ik at du skal bli skuffet for en gutt men du har all rett til å fortelle om følelsene dine og håpe.. du fortjener vel like mye som oss andre å bli mor selv om du kanskje ordlegger deg litt "feil" i et innlegg.. jeg har selv mistet tre ganger men jeg blir ik forbannet på deg for å skrive slikt uansett..

som andre har skrevet tror jeg ik d blir en så stor skuffelse med en gutt til,men håper ønsket ditt går i oppfyllelse.

lykke til uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...