Gå til innhold

11 uker og spiser så utrolig mye føler jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er 11 uker nå, og jeg syns han spiser så vanvittig mye.. jeg ammer ikke så han er 100% flaskebarn. han drikker opp emot 1 liter mme hvert døgn, og det er vel slik at det er grensen? han vokser jo veldig fort, er god og rund og har strukket seg veldig mye.. han ser sunn og herlig ut, så jeg vet jo at han har det bra!

men er det flere som har "unge" babyer som spiser så mye? ser for meg at jeg må begynne med grøt før han er 4 måneder.. for hvis en liter er normen nå, hva er det om et par uker da? hva skal man gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har han drukket så mye lenge? noen dager drikker de jo mer en andre..

du kan jo prøve å vanne ut mme litt, se om det funker på han.

Eg byttet fra nan til collett, virker som om hun ble fortere mett av collett.

Skrevet

lurer på om jeg er litt feilinformert her nå, men jeg mener å ha lest at "flaske" barn skal ha grøt ved 4 mnd....at det er da de skal begynne.

hmm ble litt usikker her nå...

Skrevet

Snorkelfot, det vet jeg ikke! trodde det var samme anbefalinger til alle, uansett mm eller mme? at man ikke bør begynne før 4 måneder, men helst vente til 6?

jeg bruker Nan Ha 1 fra apotek pga mye allergi i familien, så vil helst ikke bytte merke heller. hvis det da ikke finnes andre allergene merker?

men trodde ikke man skulle vanne det ut? han har drukket så mye i en ukes tid nå, men kanskje det roer seg etterhvert..

Skrevet

Hei mumitrollet :-)

Vi bruker også Nan H1, og vi har 180 ml vann, med pulver blir jo det ca. 200 ml. Det får han 5 ganger i døgnet, så vi er oppe i samme mengde som dere. Jeg har ikke tenkt over at det er mye, er det virkelig det? Husker at jeg lagde litt tynnere blanding til jenta vår da hun var flaskebarn, for jeg syntes hun spiste mye.

Vi kommer til å gi prinsen grøt på julaften, da er han 4 mnd, og må jo også få nissegrøt ;-)

Skrevet

Har en sønn som nå er 14 uker. Han spiser 4 måltider i løpet av dagen og han spiser opptil 260 ml til hvert måltid - altså så er han oppe i "maksimumsdoseringen" for et døgn.

Helsesøster sa til meg på 3 måneders kontrollen denne uken at jeg måtte ikke øke på med mme, da måtte jeg heller begynne med grøt litt tidligere enn 4 måneder.

Min sønn veier nå 7825 og er 64,5 cm.

Veide 4550 da han ble født så han var relativt stor da også.

Min første sønn er også flasket opp på mme og han begynte også med grøt litt tidligere enn 4 måneder og han er i tillegg født prematur og var da i realiteten ikke 4 måneder da jeg startet med grøt. Han er nå 3 år og har ikke lidd noen nød av mme eller tidlig grøtstart.

Skrevet

Vår også spiste like mye... må jo bare gi de mat når de er sultne... men å vanne ut melkeerstaningen anbefales jo ikke for da gjør du melken mindre næringsrik og da går det kortere tid før de blir sultne igjen.. derfor det er så viktig med doseringene på pakken.... han kommer sikkert til å roe seg ned litt etterhvert.....vår er nå tre mnd og spiser mer enn maks på pakken... fikk beskjed å gi henne en flaske kokt vann som mellom måltid men hun er jp sulten og roer seg ikke med det.. så hun får mat når hun vil ha :) vektmessig så ordner dette seg etterhvert når de blir større....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...