Gå til innhold

Var litt "fornuftig"i for mange år...

Anbefalte innlegg

Hei! Var så vidt innom i helga, er ny. Har lest mye på siden, fin side. Vi ville liksom gjøre alt det "rette" før vi fikk barn, utdannelse, jobb ol. Vi har nå oppdaget at det ikke bare er å knipse, så vips... Hadde jeg valgt på nytt, hadde vi startet for lenge siden... Har ikke brukt prevensjon på to år. Vi har ikke brukt noe form for befruktningsmålinger. Er det noen som har noen erfaringer? Kjøpes det på apoteket? Jeg begynner å bli rastløs pga. alder. Gitte

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7028858-var-litt-fornuftigi-for-mange-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men d å få barn er jo ikke d eneste som er bra her i verden heller da.. Kjempebra å få seg jobb og utdannelse og sånn også.. Dere har jo oppnådd kjempemasse.. Men d er lurt å bruke el-tester.. Da får du hvertfall vite når du har el.. Er jo mye større sannsynlighet for å bli gravid om dere treffer på den:-)

Jeg tenkte akkurat som deg, og foelte ogsaa at vi kanskje hadde begynt sent - men det er mange som bruker lang tid uten at det nodvendigvis er alderen. For de aller aller fleste gaar det helt bra til slutt!! Sikkert lurt med EL-tester. Uten de testene hadde jeg sikkert alltid unngaatt sex i de "beste" dagene pga utflod og litt spotting :-)

Heisann!

Fæler med deg, har selv snart prøvd i to år. Jeg vil anbefale deg på det aller sterkeste å gå til lege og begynne på utredningen. Jo fortere dere får hjelpe, jo bedre :-) I tillegg kan du bruke el tester og tempe, men når dere har prøvd så lenge så må dere til utredning ja. Dere har krav på utredning etter 1 års prøving, eller 6 mnd prøving når man er over 35. Anbefaler deg også å komme inn til oss på sliter forumet, der får du masse råd og tips om utredning og andre tingsom angår oss langtridsprøvere :-)

Stor klem fra meg!!!

Annonse

Takk for mange tips. Jeg har vært uten internett hjemme i over et år pga.flytting og opp-pussing, derfor ikke vært aktiv i debatten før. Med internett føler jeg at jeg lever igjen... Ja, vi må komme i gang med et eller anna. Skal innom et apotek i helga:) Jeg fikk anbefalinger ang.denne sida av ei som nylig har fått ei lita tulle. Hun elsker dere jenter!! Takk for nyttig informasjon!!

Klem

Ja kjøp deg Eggløsningstester på apoteket eller på nettet. Hvis du skal kjøpe på apoteket, så tror jeg du finner de in intim-hyllene eller mor/barn-hyllene. Anbefaler Clearblue sine tester da de er veldig enkle å bruke. Hvis du har normale sykluser på rundt 28 dager tar du en test hver dag på samme tidspunkt hver dag fra dag 10 i syklusen (dvs dag 1 er første mensdag). Når testen viser positivt er du veldig fruktbar de neste 12-36 timene og det er da det virkelig gjelder å hoppe til køys.

Ellers vil jeg anbefale det samme som Kirsty; ta kontakt med legen og start utredning. Det kan hende at dere rett og slett har bommet litt på timing f.eks, eller at du trenger et lite puff i kroppen for at det skal klaffe. Begynne å bruke sliter-forumet her inne også, for der treffer du andre i samme situasjon som deg selv samt at der inne får du svar på det meste du lurer på og trøst når dagene føles tunge.

Det var i alle fall enestående for meg å være inne på det forumet i min prøveperiode.

Ønsker deg masse lykke ttil og håper det snart klaffer for dere:)

Hei Gitte!

Velkommen, jeg er ganske ny paa sidene her og synes de er fine. Vi er like gamle (Sonia er vel ogsa det) eller like unge som jeg tenker da... =o) Inne her er vi noe over gjennomsnitt i alder, men jeg tror ikke alder er en eneste faktoren som spiller inn.

Jeg foedte en datter da jeg var 32, naa er jeg 34 og proever igjen. Jeg har en veldig tidlig MA, det var da jeg var 27 og saa haade jeg en like tidlig og helt lik en rett foer jeg ble gravid da jeg var 31 aar.

Saa for meg er det ikke alder, men det aa faa spiren til aa sitte som er greia. Naa har jeg 90% sikkert vaert gravid 2,5 uke og har en kraftig bloedning, den er enten tegn paa at jeg er gravid, en 5 dager forsinket og uvanlig kraftig TR eller en veldig tidlig SA.

I min familie har kvinner foedt i 20- 30- og 40-aarene, jeg har ganske mange tanter og veldig mange kusiner!! Alle er friske og fine, ogsaa de som er foedt da moedrene deres var mellom 40-45.

Nei, du er ikke eldre enn du foeler deg, og mest sannsynlig gaar det veldig fint for deg. Jeg ser at jeg snart starter med litt temping og ELtester, det kan jo ikke skade. Jeg tenker at gravid innen et aar ville vaere fint, og gjerne saa raskt som mulig. Siden jeg har hatt noen tidlige MA, er jeg jo ogsaa hissig paa aa bli gravid, dersom jeg evt maa gjennom en eller to av det foer det er bingo.

Kroppene vaare er i stand til aa bli gravide, de er i stand til at en spire setter seg og de i stand til aa baere et svangerskap, foede og faa et barn. Men det er mange etapper og ingen selvfoelge.

Den glade nyheten er jo at for de aller fleste gaar det fryktelig greit, selv om det kan ta tid. Husk ogsaa at dette forumet er fullt av proevere, nye proevere, gamle proevere, gjengangere (jeg blir nok en av dem), slitere og de som foaar det til paa foerste forsoek. Saa her er alt mulig, med det til felles at man oensker barn, saa det kan vaere greit aa ha bak oeret naar man leser og deltar... =o)

Jeg synes det er fantastisk med 18aaringene som proever (gud, de har jo virkelig skjoent det, hehe, og forstaar naar kroppen er mest klar), det er flott med de i 20aarene, det er flott med i 30-aarene og saa er det fint med 40aaringene som proever! Vi er i den aldreren fra, tja...16-46 eller saa, tenker jeg da.

Skrivekloee i dag, hehe, lykke til baade til deg og din kjaere...

Hei!! Jeg blir litt nyskjerrig... Når jeg leser innleggende føles det som at dere jenter kjenner hverandre. Er det pga.hyppig meldinger, eller møtes dere?? Tusen takk for gode råd! Vi skal virkelig gjøre en innsats. Det er en ting som plager meg egentlig. Hadde vært greit å lufte litt.... Jeg tenker som mange av dere mye på å bli gravid. Sex orker j bare når jeg tror jeg er mest fruktbar (egen regning). Dette er et problem for meg og oss. Jeg sparer meg liksom. Sikkert derfor vi ikke treffer. Jeg vet jeg må bli mer avslappet, men det er ikke lett. Skal iallfall kjøpe test for å vite rett tidspunkt. No må jeg på jobb. Ha en riktig fin dag! Klem Gitte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...