Puttipluttipott*har født* Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Gutten min spiser av begge puppene mine og er ikke fornøyd. På dagtid har det gått greit, men ettermiddagen må han få tillegg etter morsmelken, Får også tillegg på kvelden, har gått fra 1-3 ganger pr dag, enda han suger pupp ofte.. annenhver time nesten. I dag har han fått pupp hele dagen, i ettermiddag fikk han av begge, og måtte ha tillegg, slukte da 80ml erstatning rett etter pupp. 2 timer etter satte han i gang igjen. Skikkelig skriking, hørtes ut som magesmerter el noe. Men nei. Tømte 70 ml erstatning og strålende fornøyd. Er dette normalt eller? Jeg har kanskje lite næring? Men å bli så sulten etter 2t etter erstatning da. Han er jo bare 15 dager og står at de drikker 80-100ml og da er det vel ca 4t mellomrom?? Noen som veit?
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Hei hå De første ukene så bodde lillebærta her i gården på puppen, trodde jeg skulle bli gal... fra 18 om kvelden til hun sovna i 22tia var det fra den ene puppen til den andre uten stopp, men jeg lot henne holde på (for jo oftere hun patter, jo mer melk får man) Hvis du begynner med mme med engang da, så får du aldri opp produksjonen som tilfredstiller henne... Nå er hun 9 uker og de siste 3 ukene har vært mye bedre (men nå er det vel bare 3 uker igjen til neste økeperiode;) Iallefall dette HS sa til meg, du kan jo høre på ammedebatten for ett litt mer grundig svar;)
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Kanskje økedøgn?? Har selv en som er akkurat 16dager i dag Hun henger i puppen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dagen, fra den ene til den andre og tilbake til den første osv. Men har hørt at det er ganske vanlig de 4 første ukene.....
Puttipluttipott*har født* Skrevet 9. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2006 Skjønner, men problemet er at han blir så sint når det ikke kommer noe og da nekter han å suge mer. Vrir seg unna og bare gråter. Jeg har roet han og lagt han til igjen flere ganger uten hell.Har også en på 3 år som krever sitt, derfor har jeg måttet ty til erstatningen i tillegg. Fikk beskjed fra HS at det var riktig for meg, stress er jo ikke bra for produksjonen. Men han spiser jo så mye, men ja, kan jo være økedøgn..
sweetbabyboy 2006 + 1 til? Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Hei du! Kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Det er nok slik de første månedene. De spiser og spiser - og så spiser de litt til Når jeg tenker tilbake føler jeg at jeg nesten satt med puppen fremme hele tiden Tror han spiste 12-14 ganger i døgnet de første månedene. Ekstra mye på kvelden. Kunne gå bare 20 min. mellom to amminger. Helt ekstremt! Men han la på seg godt, for jeg lot ham bare "holde på". Det er som regel ikke nødvendig med mme i tillegg, men viktig at du lar ham die ofte og så lenge han vil. Da vil du produsere etter hans behov. Du må gi det litt tid slik at produksjonen reguleres. Husk at denne tiden ikke varer evig, så prøv og nyt det. Min på 6,5 mnd har det så travelt med å få med seg alt rundt seg at han nesten ikke har tid til å spise leneger Savner nesten den kosen det var å sette seg ned med den lille bylten...Tiden flyr! Lykke til!
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Kan vel hende og at han nå er blitt litt vant til flasken og der kommer jo melken mye kjappere, annen sugemetode er det og. Så har man først begynt med flaske så går man vel mer og mer over til det med mindre du leier en elektrisk pumpe og virkelig går inn for å øke din egen produksjon en tid (en ammehjelper som gav det rådet ved lite melk) Har selv en på snart 2år som allerede er møkklei den evinnelige ammingen til lillesøster men jeg skal forsøke å holde ut de ukene det varer. Ikke gøy når det bare blir stress, da hadde jeg personlig hoppet direkte over til kun flaske, min første fikk bare flaske (etter mye pupp & flaske) og sunn og rask er hun
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå