Gå til innhold

har jeg krav på noe?


Jeenie

Anbefalte innlegg

jeg er da nå 24 år og gravid, er 4+2 på vei og er fryktelig nervøs, har vært gravid en gang tidliger når jeg var 19 år, og da satt den i egglederen som sprakk og måtte opereres ut...

 

det jeg lurer på nå er siden jeg skal levere urinprøve til legen og få det bekrefta i morgen, kan jeg "kreve" å få en tidlig UL siden det ikke gikk så bra sist?

 

er ikke store oddsene for at lynet skal slå ned samme sted to ganger men er litt redd alikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om du kan kreve det, men du kan i hvertfall snakke med legen din og spørre, en normalt empatisk lege vil sannsynligvis forstå deg og henvise deg til tidelig UL for å utelukke at det samme har skjedd igjen. Desverre er ikke alle leger ematisk.... I verste fall kan du bestille deg en privat UL, du må betale fr det selv da, men det vil vel være verd pengene om det gir deg fred i sjelen? Du skal se alt er i orden og jeg ønker deg masse lykke til videre! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg syns absolutt du burde få tidlig ultralyd! En grunn til at man kan få det, er at det tidligere har vært noe galt i et svangerskap. Dessuten kan man få det dersom mor er bekymret for at noe er galt. Altså to ting som tilsier at du skulle kunne få en henvisning.

 

Håper veldig at legen din er flink og tar deg på alvor!

 

Hilsen legestudent som snart er ferdig på legeskolen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei la inn detta innlegget i stad!!!

 

Etter min mening skal du få ul! Jeg greier ikke å roe meg før jeg får sjekka at ting er iorden... Lykke til!!

 

Har forresten hørt at noen a oss har lettere for å oppleve svangerskap utenfor livmor... SÅ har du hatt det en gang, er det nok greit å sjekke at det ikke er det når du blir gravid igjen. Men det er jo liten sjans for at vi opplever det to ganger... Men har du fjerna egglederern som det satt fast i forige gang???

 

Klem

 

 

 

 

 

"Hei...

 

Når jeg fant ut at jeg var gravid ringte jeg legesenteret for å få en henvisning til tidelig ul. Sist jeg var gravid endte det i exu, så jeg greier ikke helt å slå meg til ro før jeg får vite at ting er iorden...

 

Fikk henvisninga om fredagen, ringte på sykehuset mandag og spurte om jeg ikke kunne få bestille en time, men det gikk ikke pga at en overlege måtte se på henvisninga først.. Greit nok, så da gikk den i posten tvert...

 

Ringte på sykehuset i går å spørra da om det har skjedd no med henvisninga, men døm hadde visst fått den da samme dagen, så enten ville jeg få en tlf i løpet av dagen, eller så fikk jeg ringe igjen i morra.. Så da ringet jeg døm i dag. Tror du ikke at jeg hadde fått time 17november. Det er over en uke til. Å vis det er exu denna gangen oxo, har det kanskje allerede gått galt inna da...Vis man er gravid utenfor livmor pleier kroppen å reagere ved 6.->7. uke, pga at da begynner fosteret å bli såppas stort at da går det ikke lenger.. Egglederen min hadde begynt å sprekke forige gang å da var jeg 6+5. Så jeg nekta. Ho fikk beskjed om at det ikke var aktuelt en gang! Jeg skulle få sjekka detta innen de helt nærmeste dagene.. Tårene sto i øya på meg, og jeg var mildt sagt forbanna... Å gjett hva som skjedde!!! JEg fikk time i morra kl 2!!!!

 

Må si at jeg er glad jeg er sta og egen!!! Å det blir ikke no bedre med disse gravid-hormonene....

 

S i morra skal jeg få se nurket mitt for første gang!! Som jeg gleder meg! Men jeg er veldig spent... Det er jo den store dommen.... ¨

 

Trengte bare å få tømt hjertet litt. Å jeg håper at det er noen andre som sliter litt med noen sta leger el lignenede som kanskje skjønner at det nytter å væra vrang og sta!!! DET TRENGS!!! "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har fjerna den egglederen som det satt fast i... den andre skulle være helt fin sa de, men det er jo 5 år siden så det kan jo ha skjedd mye siden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...