flust Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Hvordan gikk dere fram ved tilvenning av kumelk? Varmet dere melken? Hvor mye ga dere de første gangene? Trenger litt tips her
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Da hun var ca 10 mdn. sa jordmor at vi kunne begynne å gi litt kumelk av og til for å begynne å venne henne til det, så vi ga en gang i blandt til brødmåltid fra den alderen. Da fikk hun kald melk rett fra kjøleskapet i en kopp. Hun har vært veldig glad i det fra starten. Når hun passerte året byttet vi ut mme. med kumelk til måltidene. Hun har fortsatt fått mme i flaske på kvelden, men i kveld gav jeg kumelk på flaske før hun la seg. Da varmet jeg den litt ettersom dette er "kosemelk". Passer på å pusse tennene etter melken. Hun er nå snart 13 mnd. Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men har han passert året så gi han det han har lyst på, og du trenger ikke varme.
Ranveig R Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Rett over 12 mnd begynte vi å la småen smake litt lettmelk i forbindelse med måltid. Av vanleg kopp (ikkje tutekopp, han drikk fint av vanleg), kald. Framleis etter 5-6 veker er han ikkje særleg begeistra, men han drikk eit par slurker til frukost. I og med at eg ammar ein del enno sa helsesøster at eg ikkje trengte å "pushe". Han får og i seg noko melk i kveldsgrauten + ost/yoghurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå