Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Vi fikk ei lita jente i slutten av september. Hun sover bra, men gutten vaar paa 2.5 har begynt aa vaakne flere ganger paa nettene pluss at han er helt vaaken klokken 05.30-6 og vil ikke gaa aa legge seg igjen. Vi vet ikke helt hva vi skal gjoere. Han sover fremdeles ca. 2 timer midt paa dagen, men vil ikke kutte ned paa det siden jeg antar at han trenger aa sove da. Trenger noen raad...vil det gaa over av seg selv eller er det noen jeg kan gjoere naa?
juliogdesember Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 da gutten min var nesten to år begynte også han å våkne masse på natt og var oppe gry tidli om morgenen. vi kutta duppen først ned til en time på dagen. (han sov opp til to og en halv time på dagen) dette fungerte ikke noe bedre. så da ble det en halv time på han. dette fungerte kjempegodt en stund ,ca tre mnd. han sov hele natta og sto opp ca halv sju. (legger seg sju) så ble det tull igjen. så nå er han to år og tre mnd og sover ikke lenger. og natta er rolig.:-) kutt ned på soving på dagen, eller kutt helt ut er mitt råd.
PrinsesseSjefen Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 hadde tenkt å spørre nesten det samme her.... Tulla på 2 1/2 har sovet hele natta i minst 1 1/2 år, men den siste måneden har hun begynt ofte å våkne rundt kl 2 (ughhh). De første par gangene fikk hun ligge hos meg, for jeg var for trøtt til å gå opp med henne, og siden hun nesten aldri våknet på natta før. Men hun fortsatte å komme, så jeg følger henne tilbake til senga og sier det er natt. Hun sovner igjen, men det er veldig kjedelig å bli vekt i 2 tida, stuptrøtt jeg da.... Hvis ikke hun våkner kl 2 er det før 6. Følger henne tilbake da og, men da går det max 30 min før hun er nede igjen og klar til en ny dag. Begynte en natt onkelen på 19 skulle passe de når jeg hadde nattevakt. De sover allerede når jeg reiser på jobb. Han har lite erfaring med barn, men jeg sa hun aldri våkner...hehehe. De tre neste nettene sov hun hele natta, så skulle han passe de igjen på natta, og det samme skjedde igjen da.... merkelig. For hun visste ikke andre gangen at han var der. Hun har så å si sluttet å sove på dagen (kun av og til hun sover en time), så det er jo ikke derfor..... Så jeg har dessverre ingen råd, men ønsker noen selv.... mine eldre barn hadde perioder de våknet tidlig, og det gikk over, men de hadde ikke denne nattevandringen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå