Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Er det noen regler for dette? Hva er de? Min sønn går i familiebarnehage med 10 barn. Der er det to voksne mesteparten av dagen, men den første halvannen timen om morgenen er det kun en og det samme den siste halvannen timen. Det varierer hvor mange barn som er der når det er kun en voksen, er ikke faste tider på når de forskjellige barna kommer eller drar. Synes det virker litt rart at det kan være kun en voksen spesielt om morgenen. hvis sønnen min kommer før hun andre kommer så må de vente med å legge han til hun kommer uansett hvor trøtt han er, for de kan jo ikke gå ut med han når det ikke er voksne igjen inne, og det er ikke mulighet for å sove inne..Tenker også på når noen må skiftes bleie på så er jo de andre aleine igjen i hovedrommet da når de er på badet..Er dette normalt eller bør jeg klage?
ennaH Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 I en familiebarnehage er det tillatt å ha fire barn per voksen når barna er under tre. Fem barn per voksen dersom barna er over tre. Er du misfornøyd med bemanninga ved barnehagen din, må du ta det opp med kommunen den ligger i. De har tilsynsansvar overfor barnehagen.
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Er dette en privat bhg? Jobber selv i kommunal fam.bhg. og vi har tre barn fra 0-3 år pr voksen. Synes dette er hauen på nok da en skal rekke over alle tre samtidig, både med mating, legging og bleieskift osv. Høres merkelig ut slik du beskriver det, tror jeg ville gått videre med dette jeg... Lykke til! )
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Takk for svar! Nei det er privat fam.barnehage. Men det er vel fortsatt noen regler som gjelder eller? Og bør jeg ta det opp direkte med de ansatte, eller via foreldrekontakt eller hva..hm..? Barna er fra 0-3 år (ei har akkurat fylt 4 år, min er 1 år og en annen er 10 mnd, ellers de fleste 1,5/2 2-3 år) HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2006 #5 Skrevet 11. november 2006 de skal ikke ha mer enn 3 - 4 barn under 3 år.... så når de har 10 barn burde det jobbe 3 fulltid der.....men at de er alene en halvtime på morgen og ettermiddag er helt vanlig!!!! si i fra det kan da umulig være forsvarlig å ha så mange små barn.... jeg jobber selv på små barns avdelig med 14 barn og 4 voksne, og hvis vi bare er 3 en dag sliter vi( men vi får hjelp fra noen andre da)
krabbetrollet Skrevet 11. november 2006 #6 Skrevet 11. november 2006 Reglene er at det skal være en førskolelærer pr. 18 enheter. Fra det kalenderåret barnet fyller 3 teller det 1 enhet, før det 2. Det er imidlertid vanlig at kommunene fastsetter normer for hvor mange assistenter som skal være i tillegg, det vanlige er 2 assistenter i tillegg til førskolelærer/ped.leder pr. 18 enheter. At det er en persom alene på morgener/ettermiddag er jo en konsekvens av at bhg har åpent lengre enn vanlig arb.dag. Uansett skal bhg gi et forsvarlig tilbud. Dersom du føler at dere ikke får det, kan du ta det opp med styrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå