Gå til innhold

hvis du skullle være gravid..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ante ikke at jeg var gravid første gangen, og ble ganske så overrasket. Mitt eneste symptom var at jeg hadde hatt så lenge verking i brystene, som ved mensturasjon. Ble ganske lang i maska da vi fikk to blå streker på testen ja! Men da forsøkte vi ikke aktivt....som nå. Hvor alle tenklige stikninger ett eller annet sted....hmmmm....gravid???

Tror det er like stor forskjell på det som mye annet her....

Nei, jeg tror nok desverre ikke det er så enkelt. Forrige mnd var jeg 99% sikker på at jeg var gravid pga mange symptomer...men nei. Da jeg var gravid med førstemann merket jeg ingenting. Han var jo planlagt, men alt kjentes ut som vanlig. Begynte ikke å tenke tanken før dagen etter ikm...men slo det nesten fra meg pga mensmurringene jeg hadde - føltes som om mensen kom hvert øyeblikk...men DA var jeg gravid. Tror nok det er sånn at en kjenner seg gravid dersom en bare ønsker det sterkt nok og overbeviser seg selv om en masse symptomer som en enten ikke har, eller som ikke har noe med graviditet å gjøre...bare tilfeldig at det stemmer på noen...

Jeg har følt det nesten umiddelbart rett etter befruktning alle gangene... Og jeg har vært befruktet 3 ganger tidligere!

Vet ikke hvordan jeg kan forklare det, men den samme følelsen har jeg fått alle gangene. En merkelig, men god følelse. Litt sånn murring uten at det er noe likevel. Vår "gamle" nabo hadde det på samme måte... Etter å ha prøvd i nesten et år, så kommer hun en dag ut på verandaen en dag og fortalte at "i natt så satt`n" :-) Og det gjorde det!!

Annonse

Det du seier er faktisk slik eg har erfart det.

Då eg blei gravid med småen hadde eg blitt seriøst forbausa om eg ikkje hadde fått positiv test. Hadde ingen symptom bortsett frå kanskje litt stikningar i magen (festesmerter?).

Likevel hindra det meg ikkje i å ta ein test forrige mnd, for sikkerhets skyld ;-)

Men det er neppe slik for alle.

babygullz 8pp

Det er nok slik enkelte ganger ja, var slik da jeg ble gravid med minste jenta. Følte det på meg allerede 2 dager etter at frøet var planta.

Men vi blir nok lurt de fleste ganger, fordi vi ønsker så sterkt. Hadde SA i februar, rett før jeg mista kunne ei vennine av meg fortelle meg at det lyste graviditet av hele fjeset mitt. Jeg visste det jo selv, men ikke de andre. Det er så forskjellig fra gang til gang og person til person, men alt er like normalt, vi må trøste oss med det.

Jeg var den eneste i familien som ikke ble kvitt "omgangssyken" etter påske. Da de andre sluttet å spy så fortsatt jeg i halvannen uke. Da gikk jeg til legen, noe måtte jo være galt! "Du er gravid igjen!!" Var svaret. Nei, man kjenner definnitivt ikke sin egen kropp like godt bestandig...

Det er nok ganske individuelt, tror jeg. Det finnes jo faktisk noen som har foedt, og ikke visst noen ting foer den dagen. Deet er jo helt raatt da, hadde vaert noe for denne gjengen, hahaha.... Her hadde vel hvem som helst synes at det var en fantastisk historie ogsaa, selv om man hadde gaatt glipp av det "mentale" og koselig svangerskapet, som jo er mye av forberedelsen og veldig fint for de fleste.

Jeg har 90% sikkert vart gravid i 2,5 uke, har hatt svake positive streker i over 2 uker naa, men har ikke jublet fordi min kritiske fase er uke 5/6, og jeg er midt i noe som enten er en svaert forsinket kraftig TR, en paabegynt SA/MA eller saa er det noe som ligner paa den kraftige bloedningen jeg hadde i uke 5 med datteren min. Har 2 MA foer henne.

Men..........jeg har har virkelig kjent meg gravid i to uker, ikke bare en foelelse, vi snakker melk i brystene, de blanke oeyenene, skrekkelig lettroert, morgenkvalm, stikking og prikking i magen, metallsmak i munnen, halsbrann, oppblaast mage, kloe i underlivet og you name it, hehe. Hele pakken altsaa. Ikke minst har jeg hatt det som ingen skriver om, det at man lukker seg inn i sin egen boble, og egentlig synes det er aller hyggligst paa soverommet, paa sengen, paa badet eller til noeds under et pledd i stuen.... Det at man gaar litt "inn i hulen sin og begynner aa verne/ruge" eller hva man skal kalle det. Alle andre ting i livet blir paranteser og man er i gang med "dette viktige", vettu...

Akk ja, har litt skrivekloee for tiden, og vet jo at jeg er den eneste som er paa paa denne tiden av doegnet, saa dere faar ha meg unnskyldt.

Om 2-3 dager vet jeg om jeg skal melde meg inn i uke48gjengen eller inn paa 1 tri. Jeg kjenner meg baade - fortsatt gravid - og litt i SAmodus i dag, og det er kraftig bloedning som enten er TR eller som sagt noen ganger, en bloedning som betyr at jeg snart kan feire. Saann er det med mine graviditeter da, og saa er det sikkert helt annerledes for alle andre... =o)

Tilbake til toppen, jeg har visst i 2 uker at jeg mest saannsynlig er gravid, jeg har kjent livmoren baade jobbe og kjent den fysisk, men naa er jeg mer usikker. Jeg er av den rimelig jordnaere typen, som vet jeg ikke blir deppa dersom der ikke sitter naa, jeg gaar bare paa neste pp klokere og klar som et egg!! (daarlig valg av ord kanskje?) Men, blir ikke denne noe av (jeg er en av de som ikke tenker at jeg mister, naar det er foer ca 10-12 uke, jeg tenker at det ikke blir noe av i stedett) saa har jeg 3 som ikke ble noe av og en som ble noe av. Det vil jo fortelle meg noe, og da vil jeg kanskje begynne med alle "de lure og fornuftige tingene" mange av dere driver med, og saa vil jeg holde haapet om et barn til oppe med at jeg faktisk har et sprell levende paa 2,5 aar.

Ha en fin dag alle sammen, spennende tider for mange her naa.

ikke vet jeg på dere andre... men jeg tror ihertfall at man vet innerst inne uansett når d skjer..og jeg snakker ikke 99 % sikker...jeg snakker 114 =)

ellers får dere ha lykke til alle sammen=)

men jeg vill stole på intuisjonen framover ihvertfall; og glemme testing frem til jeg er 114% sikker=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...