duppsko Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 kommer ikke babyen ut fra det "vanlige" hullet?? ser at folk snakker om åpning ol. at de kan kjenne selv, hvor er denne åpningen?? Er sikkert ett dumt spm, men jeg skjønner ingenting. Og jeg finner ikke det ut uten å spørre i hvertfall..
mensana Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Nå fikk jeg lyst å tegne en tegning til deg....men det kan jeg jo ikke her.. babyen ligger inne i livmoren. Livmoren må åpne seg (til 10 cm) for at barnet skal kunne komme ut.. Så går barnet videre ned gjennom fødselskanalen og kommer ut gjennom skjeden din... :-)
mensana Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Ps... så det er altså åpningen på livmoren det refereres til, ikke skjeden.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Og det som er mest interessant er at de venter på 10 cm åpning,mens ungen faktisk har en gjennomsnitts hodeomkrets på 35 cm..... Noen som mener det er som å presse en melon gjennom en sitron. Men nå har jo ikke jeg opplevd det enda
Mille-k Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 det går så fint atte, babyens hodet er heldigvis ikke like hardt som vårt! Å føde er som å snyte en melon ut av nesen sa svigerinnen min, heldigvis hadde jeg en helt annen opplevelse av fødsel! Gruer meg faktisk ikke til denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå