Gå til innhold

Hvordan trener dere i første trimester?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver å gå rask tur/ sykle litt i 30 minutter hver dag. Men passer på at puls ikke er høyere enn 60-70 % av makspuls. leste et sted at pulsen ikke burde være høyere enn det i 1. trimester. Også trener jeg litt styrke for armer, mage og rygg. Hvordan trener dere?

Fortsetter under...

Hei

Jeg trener egentlig som vanlig men kjenner på kroppen når det er nok.Det eneste jeg ikke trener er magen,ser ikke noen grunn til å holde på med det nå.

Det hjelper masse på humøret å trene iallefall :) Men synes det er veldig tungt å trene på kvelden nå.Til dere som trener på ettermiddag/kveld, hvordan får dere det til? Jeg synes ettermiddagen går så fort etter jobb med middag og samvær med barna og plutselig er klokka halv åtte.

Hei.

Trener også helt som vanlig. Hadde litt bekenløsning i første svangerskap så er litt forsiktig med utfall. Synes også det er tyngre og trene kveld, men prøver å lage meg en vane. Prøver også å avtale med venner slik at det føles lettere:) Blir veldig sjelden før min dater har lagt seg klokka syv. Synes også den tida er så kort at jeg vil ha den sammen med henne.

Eg trente som vanlig fram til eg vart så kvalm at eg ikkje orkar noko som helst. Sykla då 30 min og så styrketrening - det var kjempeherleg!

Gler meg til og bli så frisk at eg kan trene att, og skal melde meg på trening for gravide på studentidretten her i Oslo! :)

Trodde det var veldig viktig å trene magemuskler jeg. Det står i min graviditetskalender fra Barnimagen at sit-ups for rette magemuskler fram til 4. måned er helt greit. Sit-ups kan forebygge ryggsmerter og slapp mage etter fødselen.

Hvor tar dere overskuddet fra???;o)

Jeg har rett og slett ikke orka å trene noe voldsomt jeg,jeg triller tur med veslejenta mi innimellom,men ikke så langt at jeg vil kalle det trening;o)

Satser på at det blir bedre etterhvert...

Annonse

Jeg går til og fra jobb hver dag. Intill for to uker siden trente jeg to ganger i uken, men nå er jeg så trøtt og kvalm at jeg ikke orker lenger. Veldig kjipt for jeg skulle jo være supersunn og trene masse...

Jeg er ikke gravid ennå, men blander meg litt inn i denne diskusjonen allikevel:) Jeg driver aktivt med sprangridning, og rir 5 dager i uka, hvorav den ene dagen er sprangridning som kan gå ganske hardt for seg. Er det noen her som har erfaring fra å ri aktivt på 1. tri? Jeg vil helst ri så lenge som mulig når jeg er gravid, men hvor lenge er det ansvarlig å fortsette, også med hoppingen?

Jeg får ikke trent jeg...

Gikk mye turer helt i starten men nå får jeg så veldige bekkensmerter at jeg må la være. Innmari synd! Ellers er jeg midt i oppussing, flytting og eksamen så tiden er knapp, særlig siden jeg har en 1 åring som krever sitt. Etter jul tenkte jeg å få hjelp på treningssenteret til å lage et treningsopplegg som ikke trigger bekkenløsningen, men som likevel kan hjelpe meg å holde meg i form, og holde noen av kiloene unna!

Jeg trener som normalt,det er ingen grunn til å ikke gjøre det dersom en ikke har et risiko-svangerskap eller fått annen beskjed av lege/jordmor. Man kan stortsett gjøre det man har drevet med FØR en ble gravid,bare passe på å drikke nok og ta pause om man kjenner ubehag. Selv blir jeg litt kvalm,så orker ikke holde på så lenge. Gymet jeg og mannen min trener på har dårlig ventilasjon,og ligger i en kjeller, det er ikke akkurat SATS-standard der,så det lukter både fis,sure tær og gammel svette,takket være kunde-gruppa:-(

Tror det er veldig forskjellig hva legene sier til det. Ei venninne av meg fortsatte ridningen og hun mistet. MEN man kan jo ikke vite om det var pga det eller om det ville skjedd likevel. Hun er selv ganske sikker på at det var grunnen da. Jeg sluttet å ri når jeg fant ut at jeg var gravid. Visste at om det skulle skje noe på hesteryggen så ville jeg aldri tilgi meg selv.

Annonse

men er det i en viss periode det er mer risikabelt å driver med ridning/sprang? Nå er jo kroppen min vandt med å jobbe såpass hardt, og vant med disse bevegelsene daglig, så det kan jo hende at det hjelper litt også da?

Leste nettopp i et blad om ei som red hele svangerskapet, vet ikke om det var dressur eller sprangridning hun drev med. Jeg ville spurt lege og jordmor, men du må forvente å få forskjellige svar. I forrige svangerskap spurte jeg legen om jeg kunne stå snowboard mens jeg var gravid, hun svarte at selvsagt var ikke det noe problem, men jordmora syntes ikke det var noen lur ide.

Hvis man er feks i badeland så kan man ikke ta skliene hvis man er gravid pga fare for SA, man kan heller ikke være i boblebad eller badstu av faren for overoppheting av magen.

Jeg tenker at hvis det er farlig å rusje i en rusjebane, så ville jeg trodd det var farlig å hoppe med hest også.

MEN så er det jo så mange meninger om forskjellige ting også da. Tror det er mer hysteri om å være forsiktig når man er gravid nå enn det var før i tiden.

Lykke til med prøvingen og ridningen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...