Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 noen som har fått påvist Streptokok B, hva er viktig i forhold til fødsel hva gjør de på sykehuset med babyen? hvordan behandles dett?. hvordan ungå smitteoverføring til baby under fødsel? tar de keisersnitt? hva kan jeg gjøre? hvordan får man dette egentlig? jeg vet ingen ting om dette, er det noen som kan opplyse meg?
Gjest Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Jeg har bakterien, og har hatt 2 antibiotika kurer under svangerskapet. Grunnen til dette var fordi jeg fikk for tidlige rier i uke 27 og uke 30. Nå har jeg 8 dager igjen til termin. Jeg vil få antibiotika intravenøst under fødselen, og vil få høy prioritet på sykehuset. De sier at så lenge jeg får antibiotika under fødselene har jeg ingenting å bekymre meg over. De tar ikke keisersnitt på grunnlag av GBS. Jeg har prøvd å få innvilget det pga bakterien men kommer ingen vei. Denne bakterien finnes naturlig i skjeen hos mange kvinner men kan blusse opp under et svangerskap og fødsel, og bli farlig for barnet. Så lenge det er under kontroll, og sykehuset vet at du har bakterien er det ikke farlig, har jeg fått opplyst.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 ok takk. er nesten ved termin selv. og får vel bare informere sykehuset at det blir testet nå om fødselen skulle starte før jeg får svar.
Hemmeline Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Må man be om å bli testet for dette eller?
Gjest Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Det kan du vel sikkert spørre om å bli testet. Det ville jeg har gjort hvis jeg var usikker. Grunnen til at jeg ble testet for det var at jeg fikk tidlige rier i uke 27. Da testet de meg for det for å finne grunnen til riene. Så for meg var det tilfeldig at bakterien ble oppdaget. Er glad for det nå!! Lykke til:-)
Silje's mamma Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Var hos legen min på mandag og spurte om å bli testet for bakterien, men neida, dette var ikke nødvendig.. Legen mente at det hadde blitt alt for voldsomt oppstyr i media i sommer.. Syns dette er for dårlig jeg.. skal vi liksom bare se hva som skjer da liksom? enten er jeg heldig som de fleste av oss og alt går bra, eller så vil barnet mitt bli smittet om jeg har bakterien og den blusser opp under fødsel.. Å risikerer at barnet mitt blir dødsyk.. Jadda.. herlig... Kanskje jeg er hysterisk, men tror vi fleste vordende mødre her har også all grunn til det..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 de bestemte seg for å teste i dag pga. at jeg hadde noe utslag på noe i urinen min. som jeg har hatt tidligere, men hvor det ved vanlig dyrkning ikke ga utslag. så var det borte sist men i dag fikk jeg utslag igjen og nå tror jeg det var snakk om flere ting. jordmor tok dette svært alvorlig og min urin ble videresent til forskjellige tester og streptokokk b er en av dem og det var den hun var mest opptatt av å. nå har jeg i midlertid ikke så lenge igjenn til termin så jeg kan risikere å føde før resultatet foreligger. derfor er jeg litt bekymret og ville lese litt om dette for å se hva dette innebærer. og har bestemt meg for at om fødsel skulle starte før jeg har fått resultater vil jeg informere sykehuset om dette i håp om at det vil bli tatt alvorlig. jeg er jo heldig at min jordmor har tatt dette på alvor for jeg har ikke spurt om at dette skulle testes. forresten har funnet en link til en side med litt opplysning, noe av dette virker litt propaganda aktig fordi den personen som har siden er veldig opptatt av at dette skal tas på alvor. men den er veldig informativ. http://www.gbs-info.net/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå