Bonusmamma13 Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Har merket meg at det er så mange som gjemmer seg bak "anonym" når de svarer her inne. Hva som er grunnen til det, redd for å stå for egne meninger eller? En ting er om man skriver noe som er veldig personlig eller pinlig, da har jeg full forståelse for at man ønsker være anonym. Men for å svare på mer generelle ting så syns jeg det virker litt feigt. Har også merket meg at mange av "anonym"-innleggene har en tendens til å være litt moralske og fordømmende.. Har flere ganger lurt på om en del av de blir skrevet bare for å provosere og ikke nødvendigvis er den meningen/oppfatningen som innleggeren selv har.. Regner med det blir noen anonyme og kanskje fordømmende svar på dette innlegget..
3godklumper Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Jeg er helt enig med deg! Mener man noe, så mener man det vel!!?
Molait Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Fy skam deg hi!! La de anonyme være i fred!!
Mini&Meg Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 signerer den, syntes at om man skal belære andre med sine meninger kjan man da stå for det. Svarer allitd med nick jeg ellers føler jeg, jeg ikke kan stå for det jeg sier.
Molait Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 haha skulle liksom være anonym og så ikke på neste svar. LOL. ja sånn går det med en liten en på armen når man skal trykke;) pft, så teit. Er helt enig med deg altså hi!
Madamina Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Men man er jo anonym selv om man bruker nicket sitt. Jeg er jo ikke døpt dagrosa. Så hva er forskjellen?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Kanskje vi heller skulle skrive moralske og fordømmende innlegg og signere med Mamma til Andres Mamma til Anders Mamma til Andrës Du skriver jo selv et fordømmende og moralsk innlegg! Alle kan være anonyme her inne, både med og uten nick. Selv om noen nick sikkert hadde vært mer irriterende for deg selv, jfr eksemplene overfor.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Er ikke poenget med disse debattene å få svar, enten i positiv eller negativ retning? Jeg synes at enkelte ganger når man er uenig med noen at det er lettere å være anonym, litt kjedelig å "komme på kant" med en som man senere treffer igjen i en annen debatt. Synes det er bedre at man tør å svare og være uenig som anonym enn å ikke svare i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 Jeg ønsker ikke å bli gjenkjent her inne pga opplysninger jeg gir, velger derfor å være anonym. Forstår egentlig ikke at dette er et problem? Vi er vel her inne for å få svar på det vi lurer på og gjerne hjelpe andre som lurer på noe. Jer dr... vel i om det er det ene eller det andre nicket som svarer meg???
Luca Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 Jeg synes heller ærlig talt ikke det er noe problem at enkelte velger å være anonyme. Har lurt på det samme som deg, og har spurt, og fikk til svar at da var de friere til å svare. Hvis du svarer på mye, er det lett å kjenne igjen folk kanskje og noen ønsker jo ikke det. Så skjønner faktisk ikke problemet med at folk er anonyme, og en anonym fortjener jo like mye svar som en med nick. Og de som er skikkelig vanskelige og slenger mye, tror jeg er i fåtall. Hvis anonyme kommer med svar bare for å provosere, er det jo bare å hoppe over.-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #12 Skrevet 9. november 2006 Kaller du meg feig fordi jeg ønsker å være anonym, når jeg også har min fulle rett til det her inne. Kaller meg feig når jeg sitter her inne hver kveld og prøver å hjelpe og svare så godt jeg kan. Faktisk det eneste dømmende innlegget jeg har lest her i kveld, er ditt.
Gjest Skrevet 9. november 2006 #13 Skrevet 9. november 2006 Jeg er så enig, har tatt opp dette flere ganger, spesielt på Ung Mor, får bare kjeft tilbake
Gjest Skrevet 9. november 2006 #14 Skrevet 9. november 2006 Bare gå inn på Ung Mor å les anonyme innlegg, der er det masse dritt-kasting ute å går.... Det er feigt det.
Line_78 Skrevet 9. november 2006 #15 Skrevet 9. november 2006 Hei! Er vel litt moralsk og fordømmende å kalle alle som legger inn innlegg anonymt for feige også? Men er enig i at det innimellom legges ut innlegg her som virker som om det bare er for å provosere, men både av innleggere med nick og innleggere som skriver anonymt. (i og for seg er jo nick også temmelig anonymt da).
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #16 Skrevet 9. november 2006 Hva er vitsen med å bry seg om det egentlig? La de som vil være anonyme være det da så kan du la vær! Hva er forskjellen egentlig?! Syns det er bra ta man av og til kan være litt anonym jeg! Har ikke noe med feighet å gjøre!
*ulvemor* Skrevet 10. november 2006 #17 Skrevet 10. november 2006 syns ikke det er feigt jeg. Sikkert mange som syns det er litt "ekkelt" eller noe å signere med nick fordi da kan de bli gjenkjent lettere. De frekke anonyme driter vi i, er jo så mye kulere med de som svarer frekt med nick Hehe..
Bonusmamma13 Skrevet 10. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 10. november 2006 Jeg skrev ikke at ALLE som var anonyme var feige, da har du ikke lest innlegget mitt skikkelig.. Om noen føler at innlegget mitt er moralsk og fordømmende så er det ikke anonymt slik som så mange andre her inne.. Klaget heller ikke over at noen skrive den type innlegg, men at de gjemmer seg bak signaturen anonym..
Luca Skrevet 10. november 2006 #19 Skrevet 10. november 2006 Tro heller ikke folk er så opptatt av hva som er moralsk her eller fordømmende jeg, et lite fåtall isåfall, og syns ikke at et innlegg bli "bedre" av at det er nick slik du mener(Så er det ikke anonymt sier du) Tror for de fleste så spiller det ingen rolle om det er anonyme innlegg, som sagt så hopper vi over de som benytter seg av anledningen til å slenge, og det er jo lettere å kjenne igjen og få connection med folk som skriver med nick. Men syns anonyme får mye pes her jeg, det er vel en grunn til at folk velger det.....
Line_78 Skrevet 10. november 2006 #20 Skrevet 10. november 2006 Så hvis jeg skjønner deg riktig syns du det er helt greit å være fordømmende (og f.eks hakke på andre fordi de ikke har valgt samme løsninger som deg selv), så lenge man ikke er "anonym"? Mens det plutselig blir noe å klage over hvis det står "anonym" under? Er ikke helt enig med deg, men det er jo greit at folk har ulike meninger :-) Jeg må innrømme at jeg sjekker ikke om hovedinnlegger er "anonym" eller har et nick (som jo er like anonymt egentlig) før jeg svarer på innlegg. Og hvis folk kan gi meg et godt svar på noe jeg lurer på er det ikke så viktig for meg at de skriver nick under. Og syns det er like lite hyggelig med fordømmende utsagn enten det står et nick under eller ikke. Men heldigvis fins det mange forskjellige meninger om alt mulig her ute, ellers hadde jo livet blitt bra kjedelig ;-)
Line_78 Skrevet 10. november 2006 #21 Skrevet 10. november 2006 Denne var til hovedinnlegger, ikke til Luca (som jeg jo virker å være ganske så enig med ;-) )
Bonusmamma13 Skrevet 10. november 2006 Forfatter #23 Skrevet 10. november 2006 Nei, jeg synes ikke det. Synes heller ikke mitt innlegg er fordømmende. Grunnen til at jeg skrev det er at jeg har sett at noen innleggere har fått noen leie svar og de er så godt som alltid signert anonym. Det jeg mener er at dersom man vil hakke på eller rette en pekefinger mot andre så får man stå for det også og ikke gjøre det anonymt (Selv om som noen påpeker, er man relativt anonym ved bruk av nick også). Men er som sagt ikke tilhenger av den type innlegg. Vil tro at mødrene her inne ønsker det beste for barna sine og det er nok mange måter som kan være riktig og derfor behøver ikke ens egen måte å gjøre ting på være den eneste rette. Som mor er man ekstra sårbar og da kan en moralsk pekefinger være vond. Alle må selvsagt få si sin mening men det er jo mange måter å ytre den på, tror det er lettere for at en kan svare litt "spissere" når en kan være helt anonym.
Luca Skrevet 10. november 2006 #24 Skrevet 10. november 2006 Det er mulig det er lettere for en som vil beskytte nicket sitt, å være mer sleivete i svar hvis man bruker anonym. Og enig i at mange her faktisk sikkert tar seg nær av ting og er sårbare, men syns ikke det holder for å pese så fælt som det blir gjort på anonyme...alle har like stor rett til å være her, anonym eller ei. Og det der med å stå for det man sier, er virkelig det mest harry utrykket jeg vet om. Det er så "reality-d-kjendis-aktig" at jeg får dilla. Jeg står for det jeg sier liksom, og da kan jeg på en måte si hva jeg vil, så lenge jeg står for det....hmm, får krupp:-) Her er vi alle anonyme uansett, så man kan stå for det man sier om man kaller seg anonym eller hestejenta:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå