1+2=3jenter Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Lurer på hvordan det fungerer med andelsbarnehage - noen som vet? Kan man kjøpe en plass? Er ikke det urettferdig overfor de som ikke har råd til det? Evt hvor mye koster det? Her i kommunen(Sandnes) er det samordna opptak(både private og kommunale), men når jeg leser om opptakskretsen står det på noen private barnehager at barn av andelseiere prioriteres først. Hvordan blir man i såfall andelseier?? Hjelp... Trenger virkelig en barnehageplass... Har lyst på to tette, men uten barnehageplass kan jeg ikke jobbe annet enn løse vakter, og da tør jeg ikke bli gravid(var sykemeldt nesten hele forrige svangerskapet, og det blir lite penger å rutte med hvis jeg ikke klarer ta vakter i neste svangerskap...).
To under Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Tror det fungerer slik at man betaler en andel i forbindelse med at man søker eller får plass. Denne summen får man tilbake hvis man ikke får plass eller når man slutter i barnehagen. Som et slags depositum. Andelseierne får bare 1. prioritert, ikke garantert plass.
Granny Weatherwax Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Jeg jobbet i en bedrift som bygget barnehager i hele landet før, og der var det slik at i andelsbarnehager betalte de som hadde fått tilbud om plass inn en andel på 500 eller 1.000 kr, som ble tilbakebetalt når barna deres ikke lenger gikk i bhg. Dette er fordi foreldrene da står som eiere av barnehagen, og har de rettigheter og plikter som følger med det å være eier. (I stedet for at kommunen eier den, liksom) Man opererer som regel ikke med prioriteringer av andelseiere, men man prioriterer ofte de med søsken i bhg, og da blir jo det en naturlig konsekvens. Ta kontakt med kommunen din, jeg vet det er trangt om plassen i Sandnes, men hør med dem hvordan det fungerer! I flere av de private bhgene tar de løpende opptak selv, og det kan være verdt å ta en telefon til styrer der også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå