Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Snuppa får 22o ml til frokost, og 100 til rett før hun skal ta hvilen sin (ca halvannen time senere) - pga. hun gulper opp ca tilsvarende frem til da. Så får hun 220 ml til lunch, full porsjon grøt som blandes ut med mme (bruker de 220 ml, og gir resten av melken som blir til overs, ca 120 ml), og så får hun 220 ml til velds. Er dette for mye? Hva kan evt. skje dersom de får for mye mme? Hun er 5 mnd om 5 dager forresten...
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 er hun født 14 juni? min spiser også veldig mye. han får nok mere mat enn di frøken...er hun stor?
Gjest Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Bruker du grøt som skal blandes med mme eller med vann? (dumt spørsmål kanskje, du blander jo med mme, da skal det sikkert være det ;o)..) Husk at grøtmengde også skal regnes som "melk". Barn under 6 mnd skal ha ca 1 l mme pr døgn, og grøten skal regnes inn under den literen. Om hoderegningen min er riktig, så er du jo ikke oppe i det med 2 flasker a 220 ml og en på 120 ml + det hun får i grøten. Det blir jo bare 700 ml omtrent. Så ikke for mye i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Det er da ikke saann at barn under 6 mnd skal ha 1 l mme pr døgn... Dette er individuellt. Der er derimot anbefalt at de ikke skal spise mer enn 1 l i døgnet, stor forskjell... Man kan ikke presse i barnet mer melk fordi man skal komme opp i "den rette" mengden med melk. Min er 4 mnd og spiser 4 maaltid x 180 ml, det blir jo "bare" 720 ml. Vekten er utgangspunktet for hvor mye man spiser. I begynnelsen kan man regne 15 % av kroppsvekten. Min er 6 kg, det vil si at han skal ha 900 ml, men jeg presser ikke i han alt det, han regulerer selv og legger paa seg ca.230 gram i uka.
Gjest Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Jeg skrev CA. og mente med det at de ikke skal ha mer enn dette. Beklager at det ikke kom så tydelig frem.
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 jeg har hørt med helse søster..og det kommer helt an på ungen. har man en stor unge så trenger de mere enn de som står på pakken. det er ikke skadelig å gi dem for mye. heller omvent...alt er opp til ungen...noen trenger ikke så mye som det står på pakken...andre trenger mere. min får det han vil ha...kan ikke forestille meg å begynne å nekte han mat...kunn fordi det står på pakken at så og så mye skal han ha pr dag..det er bare vei ledende...
3godklumper Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 Omtrent samme som her i huset. Og det vorker helt riktig for oss :-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Nei, hun får jo 220 ml x 4, pluss 100 + grøt = 980 ml + grøtpulveret.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Ja, jeg er ikke noe redd for å presse i henne for mye mat, hun sier stopp eller mere selv...men tenkte på at hvis det kom over den literen, så har jeg hørt noe om at det ikke er så bra for nyrene eller hva det var - mere det som bekymrer meg. Men jeg vet ikke hva dette er eller hva som kan skje. Var derfor jeg lurte...Noen som vet?? HI
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 lurer på en ting..siden du sier hun snart er 5 mnd. er hun født 14? for da er hun like gammel som min..på dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå