Gå til innhold

krangla med svigermor i går ang røyking...

Anbefalte innlegg

Som de fleste vet at jenta vår kommer til å få en tungt start... og jeg snakka med svigermor om det igår... og kanskje jeg er litt hysterisk men jeg vet hva jeg vil og hva jeg ikke vil... Nå begynnte hun og klager igår at hun ikke fikk lov og røyke inne hos oss.. vi røyker ikke og jeg synes at det stinker... så synes ikke at jeg er urettferdig med å nekte henne og røyke inne... Men nå begynnte hun om jenta vår... hun så til meg at det er ingen som kommer og besøke oss etter hun er født siden de ikke får lov og røyke inne... Og da så jeg at det er ingen som skal røyke i nærheten av henne... alle kan komme og besøke oss men hvis de vil røyke da kan de gå ut... da begynte hun og hisse seg opp... og begynnte og bli urettferdig... og begynte og slenge dritt om meg.. at jeg er urettferdig og at jeg skal nekte familie hans og ser dattera vår...det er ikke sant.. det skal jeg aldri gjøre... det eneste jeg ikke vil det er at de skal røyke i nærheten av henne... er jeg urettferdig eller ???

Fortsetter under...

Seriøst...? Finnes det fremdeles mennesker som synes det er helt ok å røyke i nærheten av små barn....?

Stå på ditt. Du har helt rett og det er DU som bestemmer under ditt tak, og det har hun å innrette seg etter!!

Nei absolutt ikke urettferdig i det hele tatt. Hadde ikke akseptert at det ble røyka inne jeg heller. Heldigvis er det en selvfølge for alle i familien at de går ut og røyker......

Har hatt en del krangler med mamma fordi hun tenner røyken inne før hun tar den ut...og da stinker det også....og nå når jeg er gravid vil jeg spy av røykelukt....og det får jammen de som kommer på besøk finne seg i....

Men hva hadde dere gjort hvis dere skulle besøke folk som røyka inne... hele familie hans røyker inne.. og synes ikke at jeg kan kreve at de skal ut og røyke... hvordan kan jeg løsne den problem

Nei, erru gæren ?

Finns da ingen voksne mennesker med vettet i behold som røyker i nærheten av små barn ????

Vet ikke alle at passiv røyking er skadelig, nå da ?

Selvsagt skal det være røykeforbud inne hos dere, uansett baby eller ikke - sålenge dere ikke røyker selv.

Her hos oss røyker mannen min fortsatt litt og jeg tar meg av og til en sigg selv (ikke når jeg er gravid da selvsagt) men vi har ikke tatt et trekk innendørs siden vi fikk barn for 2,5 år siden - vi ønsker jo det beste for barna våre.

Ingen gjester hos oss spør heller om å røyke inne - det er det vel nesten ingen som gjør lenger, er det det ?

Annonse

Du er ikke urettferdig! Jeg syns du kan kreve at de skal røyke ute eller ved ett vindu jeg..når du skal besøke de altså.. Ellers så får du bare si at du setter deg i ett annet rom mens de røyker og til røyken er borte!

Hvis mannen min skulle ta seg av det da hadde vi fått en tredje verdenskrig her... så nei takk.. men nå jeg tenker over det... det er altid jeg som må fikse opp i problemene de har i hans familie... f*** nå må han skjerpe seg...

Jeg blir sjokkert over at folk virkelig kan mene at det skal være greit å røyke innendørs med barn tilstede!!! Jeg hadde sagt i fra at jeg ikke hadde kommet på besøk hvis det skal røykes inne... Det er ditt barn og da er det ditt ansvar å beskytte /hanhenne mot dette, det er faktisk skadelig!!!!!Mine svigerforeldre røyker inne, men de godtar SELVFØLGELIG at de må gå ut når vi kommer...Det skulle bare mangle!!! Stå på ditt, og lykke til :)

Åh, jeg hadde blitt så sint!! Her er det ingen som får røyke inne, og sånn har det alltid vært, selv om vi begge røyket før jeg ble gravid. Har heldigvis aldri hatt problemer med å få folk på besøk til å gå ut heller.

Stå på ditt, og gi for all del ikke etter!!

Ingen har rett til å røyke inne hos dere... Skulle bare mangle om de ikke går ut!!! Har røyket selv, men gikk da alltid ut når jeg skulle røyke. Røyklukt lukter jo såååå ille! For en svigermor...grrr

Når man er på besøk hos andre, så er det nok ikke så mye man kan gjøre med det. Man kan liksom ikke nekte folk å røyke hjemme hos seg selv. Har samme problem jeg også med at svigermor røyker inne hos seg selv. Vi kommer nok ikke til å slutte helt å besøke dem (selv om jeg ikke vil at nurket skal utsettes for røyk), men det blir korte turer altså. Tror nok vi kommer til å besøke dem mest om sommeren også, slik at vi kan være ute.

jeg har ikke lest alle innleggende over men hu må da være helt ødelagt i hue av den røykinga. hun hadde nok nikotinabstinenser der hun satt...blir så sinnsykt hissig (du kan jo se mitt røykeinnlegg og se mitt syn på å røyke inne ..hihi)

kjipt når det er svigermor..man vil liksom pøve ha et godt forhold...

bare si "det er sånn det er og blir. ikke vits å diskutere den saken videre. du kan mene hva du vil om det og meg, men vi vil ha et friskt og sundt innemiljø for barna våre. og jeg er ikke interessert i å sitte å høre på at du trakaserer meg verbalt. du er hjertlig velkommen her, men om du vil røyke eller snakke nedlatende til noen, får du gå ut på verandaen."

hahahaha

kan jeg komme en tur til deg og si det???? pliiis!!

Annonse

tettes....

du er mer en velkommen... da kan du si fra til resten av familie også... jeg trodde at jeg skulle glede meg til å vise jante mi fram.. men nå har jeg ikke lyst i det hele tatt... ja ja... må kanskje bli enda hardere mot dem... men som svigermor så... da jeg var gravid da røyke jeg og tokk meg også en drink hver helg.. og barna mine er også sunt.. så jeg ser ikke ditt problem...

Urettferdig er du i hvert fall ikke!!! Jeg trodde alvorlig talt at folk som er så uopplyste over skadevirkningene av tobakksrøyk var en utdødd rase... Jeg er på ingen måte noen fanatisk røykemotstander, men å utsette en liten baby for røyk mener vel de fleste er uakseptabelt. Utrolig egoistisk!

Det høres ut som du har mot nok til å si ifra og det er kjempebra, for dette må du ikke gi deg på. I ditt hus gjelder dine regler! Håper du har mannen/samboeren din fullt og helt på din side! Skjønner at det er vanskelig å vite hva du kan gjøre når du er på besøk hos dem, men jeg ville i hvert fall ikke ha vært inne i huset med babyen så lenge de sitter og damper. Hadde tatt med meg jenta og gått ut av rommet, og heller kommet inn igjen når de hadde røykt ferdig. Sikkert ingen som tar skade av å bli utsatt for passiv røyking en sjelden gang, men det er prinsippet!

Støtter deg fullt ut! Det er en selvølge at ingen skal røyke når de er hos dere. Jeg hadde heller ikke dratt på besøk til dem dersom de røyker inne, både av hensyn til ungen og meg selv! I disse dager trodde jeg virkelig at folk forsto dette med passiv røyking og tok hensyn til det.

Du er ikke urettferdig!!!

og hu har ingenting med å kritisere deg sånn...

Selv om vi slutta å røyke , har vi latt andre røyke inne hos oss... men så fort jeg ble gravid går gjestene ut å røyker... Og det har jeg ikke behøvd å si engang... De skjønner da såpass...

La henne furte du...

har også storrøykere i familien, og jeg må innrømme at de ikke kommer til å få mest besøk av oss.... Det er helt jævlig å komme inn der... Den skodda... og det lukter skikkelig surt der inne...

Jeg er ingen antirøyker da... Jeg savner å røyke jeg... :( og kommer nok til å være røyksjuk resten av livet... Så jeg sier ikke dette for å være hurpete mot noen som røyker...

Men slutta siden samboeren min ikke liker at jeg røyker... Slutta med ppiller og prince mild samtidig :))

da får svigermor dra et annet sted enn hjem til dere!!

hadde det på samme måte med min for 5 år siden. fortalte at hjemme hos meg, røyker ingen!!

...så svigermor går ut på trappa!

vil hu se babyen, så får a velge, baby eller røyk.. det er DITT hus!!

klem

Har også dette problemet med svigermor.. Kjenner jeg blir hissig bare av å tenke på det! Hun vet hun ikke får røyke inne hos oss, vi røyker ikke så vil heller ikke trekke inn røyken hennes. Har sagt til henne at det blir ikke no besøk av bebisen før de har luftet godt ut hjemme hos seg (hun lufter aldri - det lukter skikkelig innrøyka der), og når babyen kommer og hun tenner seg en røyk når vi er på besøk går jeg bare ut i gangen og kler på ungen og sier at nå må vi dra! Ja, jeg er så drit lei av innstillingen hennes, så jeg har sagt klart i fra at hvis hun skal passe barnebarnet sitt en gang og jeg kjenner at det lukter røyk av han da blir det fort en slutt på det.. Jeg er nok veldig streng med dette her, men det er fordi hun ikke viser noe hensyn. Igjennom svangerskapet mitt har hun barre sittet og dampa og røyka rett foran meg, aldri har hun åpnet vinduet eller spurt om det plager meg, så har ikke vært der så mye disse månedene, jeg blir skikkelig dårlig av å sitte og trekke inn røyken.. Svigerfar skjønner oss veldig godt, han røyker ikke og har sagt han skal komme masse på besøk til oss hvis kona hans ikke klarer å tenke på noen andre enn seg selv!

Blei langt dette her, men jeg trengte visst også å få ut litt frustrasjon....!

Poenget mitt er vel, si klart i fra og tenk ikke på hva din svigermor slenger tilbake, ditt barn er ditt ansvar, så blås i hva hun sier! Basta!

jeg røyker ikke,men gjorde det fast for mange år siden og vet ennå hva det vil si å ha røykesug..gubben røyker ,men han står ut igjennom vinduet om det blir for kaldt å gå ut for å røyke(har ikke altan ..)men her behøver jeg ikke si en dritt for alle som kommer på besøk og vil ha seg en røyk blir enkelt geleidet ut døra og utenfor for å røyke..han er blitt mye strenger med seg selv også..at han ikke vill at jeg skal stå i nærheten av vinduet når han røyker ,for noe røyk vil jo gå litt inn også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...