Gå til innhold

Noen gravide som tar B-12 injeksjoner her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isåfall hvor ofte, og hva ligger verdiene deres på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo!

Jeg tar b-12 innjeksjon ca hver annen mnd. Kan selvfølgelig ikke huske nå hvor mye vediene ligger på, men merker veldig fort hvis det har gått for lenge.. Skulle bare fortsette med det under svangerskapet, hvis ikke tror jeg det ville bli vanskelig og holde ut.

Venter en liten gutt i mars.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta en gang i mnd. Hvordan merker du at du trenger mer da? Trøtt? Det blir iallefall jeg!

Venter også gutt i mars: )

Skrevet

Jeg skal ta hver tredje måned, men som oftest tar jeg hver andre måned. Da vet jeg iallefall at jeg får nok. En gang glemte jeg og ventet i fire måneder, da ble jeg plutselig veldig svimmel.. Tok B-12 injeksjon, og det gikk over.

Venter Lykkeliten: Er det noen spesiell grunn til at du tar så ofte som en gang i måneden?

Skrevet

Har tatt verdi ca 2 mnd etter jeg har fått sprøyta, og da mener jeg å huske at den lå like over eller under 1000.

Skrevet

Jeg har tatt 2 sprøyter i uka helt til nå jeg, så en gang i mnd er ikke så mye for meg: ) Verdiene mine har vært veldig lave, fra før jeg ble gravid. B-12 min var på 144 da jeg begynte og er på 194 nå. Det er jo ikke akuratt så mye når en kan ha oppi 6-700+.

Skrevet

Jeg tar den mildeste dosen først èn gang i uken, og så etter det er det hver 3. måned om verdiene fortsatt er lave! Jeg ligger nå på 142 og det er innenfor referanseområdet på 110-600, men er likevel trett og sliten. Tar i tillegg jern, B-vitaminer og folsyre, men det går veldig tregt!!

Skrevet

Ok, da er du kanskje nettopp begynt med B-12 injeksjoner? Jeg tok også ofte i begynnelsen for å få opp verdien. Da jeg startet hadde jeg bare 74 i verdi, noe som er langt under grensen.. Da jeg hadde fått opp verdien fikk jeg beskjed om å ta hver 3 måned resten av livet. Etter mye prøver og undersøkelser ble det funnet ut at tarmen min ikke tar opp B-12 vitamin i det hele tatt. Det var en lege som sa at jeg sannsynligvis hadde fått Morbus Chron (betennelse i tarmen), men etter å ha undersøkt det så var det helldigvis ikke det. Fikk vite etterpå at det er endel som bare ikke kan ta opp B-12. Grunnen sånn som jeg forsto det var at enzymet som skulle ta det opp B-12 ikke fungerte som det skulle.

Skrevet

Jeg begynte i februar i år med en inj i uka, gikk over til to i uka i april. Føle det burde gi bedre resultat en det har gjort men? Føler meg jo bedre og det er jo det viktigste: )

Skrevet

Jeg tar hver 3 mnd. Verdiene er ganske bra ved siste sjekk men husk at hvis man tar folat de første tre mnd så maskerer de B-12 mangel så å teste er egentlig verdiløst. Jeg måtte virkelig kjempe med lege for å få fortsette på det etter jeg ble gravid. Jeg var sykelig trøtt da det var gått over 3 mnd siden siste sprøyte men legen mente det bare var pga graviditet. Men har jo gått på sprøyter i over 5 år så kjenner kroppen min såpass godt. Hvorfor går dere på B12? Jeg spør kun fordi jeg føler at jeg ikke har fått noen utredning på hvorfor, har sjekket ut tarmer og mage så ingenting galt ihvertfall. Har vel fått svar på at magen ikke tar opp B 12 men ikke fått noen input om jeg kunne gjøre noe mer for det...

Skrevet

Jeg har ikke fått noe svar på hvorfor jeg mangler B-12, har verken sjekket mage eller tarm. Har jo hørt det kan skyldes langvarig stress, men vet jo ikke om det er dette som er grunnen for meg! Jeg også synes de verdiene går veeeldig tregt oppover, synes også det er litt drastisk å kutte 7 sprøyter i mnd plutselig? Fra å gå på 8 til å gå på 1 i mnd, men det skal bli spennende å se hvordan det går. Håper bare ikke jeg blir så sinnsykt trøtt som jeg var en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...