Gå til innhold

jobber under 50%..jobber 49,3 natt på et sykehjem..

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt meg en snakk med TK her hvor jeg bor,å tjener godt over 2g det vil si jeg har rett på fødselspenger men kan ikke gå ned i stilling pga da vil jeg selvsagt få mindre lønn..men vil det si at jeg ikke kan bli sykemeldt?jeg er 13uker påvei nå å har ca 2mnd igjen til jeg har jobbet 6av de 10mnd..å jeg føler det tar veldig på meg å jobbe natt,har nå snakket med legen å hun vil sykemld meg,men er da redd for at jeg ikke kommer til å få noe fødselspenger..dette er et stort problem for meg,fordi hvis jeg skal gå over å jobbe dag/aften vakter så mister jeg de gode tillegga jeg har på natten som også vil si at jeg mister penger/eller at jeg må jobbe massse ekstra på dag eller aften for å holde penge nivået oppe som om jeg jobbet natt...jeg er så fustrert..det er så vanskelig å gå natt nå å jeg vil helst ta best vare på det i magen å ikke minst meg selv!noen som kan gi meg et godt råd eller meninger??

Fortsetter under...

Hei.

Har du lest i "Mammabladet" for november? Står visst noe der om nattearbeid og gravide,- at det ikke anbefales i lengen..Kan du ikke snakke med arbeidsgiver? Dumt å si det, men om arb giver er en kvinne vil hun kanskje forstå deg mer enn en mann...Kunne du da fått jobbet dagvakter istedenfor? Men om du jobber like mange timer på dagtid, vil du nok gå ned i lønn, så kanskje en sykemelding ikke er så dumt? Men som jeg nettopp nevnte til en annen her så har jeg selv blitt informert fra TK om at jeg må jobbe minimum 50 % for at alt det med permisjon skal være ok. Så vet ikke hvor streng de er med de 0,7 % dine?? Snakk med arb giver, kanskje de kan skrive at du jobber 50%, og har gjort det hele tiden??

Lykke til.

Ja jeg har lest det om natt arbeid og visste det på forhånd,å har fått erfart hvordan kroppen min reagerer nå som jeg er gravid på å gå natt..å det er ikke no kjekt så det er derfor jeg vurderer å gå over på noe annet,jeg tviler egentlig på at hun kommer til å la meg gå opp i stilling,men jeg skal ta meg en snakk med henne det skader jo ikke å spørre uansett:)jeg jobber 10t på natt og vil jo evt bare jobbe 6-7t på dag så jeg vil miste penger om jeg ikke jobber doble skift eller masse ekstra,å det og vil jo i lengden bli for masse og slitsomt(masse tunge løft også)som ikke er så smart heller.Men hvis jeg sykemld meg vil ikke det se bra ut heller fordi dem kaller jo ikke graviditet for en sykdom..så,uff jeg er så usikker!!men tusen takk for svar da:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...