Gå til innhold

Bør man variere grøttypene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 6 1/2 mnd får masgrøt hver kveld. Det liker hun godt. Lot henne smake på risgrøt m banan i dag- det så ut til at det også falt i smak.

Bør man variere grøttypene, så lenge de liker en type godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er lurt, men jeg varierer litt med det håp at han ikke skal bli grøtlei. Varierer også hva slags frukt jeg har oppi.

Skrevet

Jeg gjør litt som hun over,varierer noe. Hun er 10 mnd.jenta her i huset og har 2 grøtmåltid om dagen. Så for å unngå at hun blir lei,så får hun en type til frokost,og en annen til kvelds. :)

Skrevet

Jeg bytter på med 2 typer til min gutt på 6 mnd. Han får hvetegrøt med frukt til frokost og til kvelden får han havregrøt. Jeg har hørt at den metter mer,men om dette stemmer vet jeg ikke. Han digger begge i hvertfall:)

Skrevet

havre metter mer enn hvete ja. Jeg bytter grøt hele tida jeg. Pleier alltid ha ca 4 stående så jeg kan bytte. Pleier å gi de mest mettende på kvelden

Skrevet

Bytter på jeg også. Har som hun over, ca 4 bokser stående slik at vi kan variere litt.

Skrevet

Da han var 6 mnd byttet jeg mellom hvete og havregrøt (alltid havre på kvelden). Nå som han er over 8 mnd får han flere varianter, bytter mellom ulike merker for å venne han til forskjellige smaker. Her går Nestle, Småfolk, Semper, you name it, ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...