Gå til innhold

Flere som har mørk, klumpete mens? Hva kan det skyldes?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke tenkt så masse over det, helt til akupunktøren pratet litt om det. Hun har spurt hvordan blødningen min ser ut, og sa vi skulle ha som mål å prøve å få bort dette.. så bare begynte å tenke om det kanskje har noe med å gjøre at jeg enda ikke er blitt gravid.

ok...jeg vet ikke.....tror jeg alltid har hatt slike blødninger.....ble veldig lett gravid med de to barna jeg har......

Nettopp ferdig md tr...hadde igjen en slik tr du beskriver....men tr`en før den første pp`en min(er nå i 2pp) hadde jeg veldig lite blødninger og bare i 4 dager......var mer nervøs for at jeg ikke hadde ""fått ut"" alt da etter el....

Annonse

En venninne av meg, som selv er sykepleier, og har vært under utredning for infertilitt, fortalte meg litt om dette en gang. Det var noe med oksygentilførsel for blodet/blodgjenomstrømning i livmoren, at dersom man har skikkelige kramper/sammentrekninger under menstruasjon vil blodet ofte også være mørkere, hennes nesten helt svartaktig nettopp pga dette. Vet ikke noe mer om dette enn det hun har sagt, men høres iallefall logisk ut for meg..

Takk for svar! =)

Godt høre at du ble gravid selv om du hadde det slik =) Regner med at akupunktøren, som er sykepleier, hadde sakt at jeg burde dratt til lege hvis dette ikke er helt bra. Får vel bare legge disse tankene bort. En tenker jo litt på hvorfor det ikke klaffer.

For flere år tilbake hadde jeg kraftlig mens med store menssmerter. Nå har jeg ikke så mye smerter og tanta er her i bare 2-4 dager. Kommer en del blod når jeg er på do, men ellers kommer det ikke så mye. Hører det er flere som ikke blør mer enn 2-4 dager, så får håpe det ikke er unormalt.

Jeg hadde dette forrige syklus og ringte gyn for å høre.Ble fortalt at dette kan være kroppen som renser opp fra forrige syklus(hadde merkelig mens da) men det kan også være blodoppsamling som størkner visst du har mye blødning.

Har klumpete mens hver gang.. det er sånn at hver mnd gjør kroppen seg klar til å bli befruktet. I den forbindelse blir slimhinnen i livmora tykkere og tykkere, når kroppen ikke har blitt befruktet må den rense opp..

Så det er rett og slett slimhinnen som kommer ut sammen med det ubefruktede egget.. derfor klumper :)

Så det er heeelt normalt :)

Annonse

Hvis man bloer i smaa mengder, vil blodet vaere moerkt og delvis koagulert. Jeg har det ogsaa saann, men det er nytt for meg. Gynekologen jeg jobba sammen med gav meg det svaret der.

Jeg har også dette. Akupunktøren sa at dette dårlig oksygentilførsel, som igjen var resultat av dårlig blodomløp i livmoren. Dette kan være en årsak til at vi ikke har fått det til å klaffe.

Eneste som skulle hjelpe var å være mer i bevegelse , trimme mer, drikke mer vann og så videre.

Prøver på det nå, så få vi se. Vet ikke om jeg kjøper den helt og fylt da.

Tusen takk for så mange svar! =)

Sikkert noe sånt akupunktøren jeg går hos mente. Hun setter alltid nåler i magen min, så setter hun på noe på nålene som hun varmer litt med en fyrstikk. Noen ganger varmer hun en svart ting =) som hun tar på magen min. Det skal visst hjelpe.

Ellers skal jeg være i mer bevegelse, så er ute å gå hver dag + trener step, og tar noen øvelser for å øke blodsirkulasjonen i underliv. Skal ihvertfall prøve det en stund, så får jeg se om det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...