*mamma til Mathea* Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Har vært så mye styr om vaksinene i media i det siste,så er så usikker på om vi skla ta 2.dose.. fikk 1.dose ved 3 mnd, er nå 6 mnd.. noen som vet om mulige bivirkninger?? Noen som ikke skal ta flere doser??
Mikroline Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Vi skal følge vaksineprogrammet, og det har jeg ingen betenkeligheter med. Selvfølgelig kan det være enkelte som får noen bivirkninger av vaksinen, slik er det jo med alle typer medisiner, men jeg synes det er bedre å ta denne risikoen enn å risikere å få sykdommene. I tillegg lar jeg sønnen min ta vaksinene i solidaritet med dem som faktisk ikke har noe valg når det gjelder vaksiner, nemlig de med nedsatt immunforsvar som ikke kan få vaksinen og også er mest utsatt hvis de blir syke. For å hindre nye utbrudd av sykdom må jo en ganske høy prosentdel av barna være vaksinert. Jeg synes ikke du skal la deg påvirke så mye av media. For et års tid siden var det masse styr om de barna som faktisk hadde kunnet vært reddet dersom de hadde vært vaksinert mot hjernehinnebetennelse... Det er jo flere som dør av dette hvert år. Mye av det styret som har vært i det siste har jo ikke vært om dagens vaksiner, men de som ble gitt for 25 år siden. Prøv heller å finne ut litt selv, og ta et valg ut fra det.
mai mammaen til to Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 datteren min har fått to doser. men hun fikk den andre dosen når hun var 5 mnd..har dere utsatt det eller er det vanlig me dose to på 6 mnd kontrollen?
*mamma til Mathea* Skrevet 9. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2006 kontrollene har blitt litt forskjøvet,hun skulle egentlig vært når hun var 5 mnd..men skal 2 dager før hun blir 6 mnd... Er bare helsestasjonen som henger litt etter..:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå