popkind Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Hjelp, jeg er vanligvis avhengig av nesespray - og det funker slik at jeg får puste... Men nå har jeg blitt så forkjølet, og ingenting hjelper. Får HELT panikk....Er POTTETETT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tenker på om jeg skulle føde nå så hadde jeg fått totalt klaus, uten å kunne puste gjennom nesen... Noen som har gode råd?? Jeg tørner snart!! Har kjempevondt i hode også, kanskje det er en bihulebet. på gang.... Tar meg en tur på legevakta i kveld, jeg.... Spørre om de kan "stake" opp litt.......
vero.no Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Jøss, mener du at nesesprayen IKKJE funker? Stakkar deg:( Er du kanskje så tett at det renner ut igjen me en gang?
Hermine. Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Du kan kjøpe "horn" på apoteket og skylle med salltvann vettu! Ekkelt, men rensker skikkelig opp. Forferdelig å være så dett i nesa når man går og puster og peser fra før av... Håper ikke du blir ordentlig syk da! Masse klementiner og te, og en god lur under teppet - kanskje det hjelper?
mensana Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Hm. Vet hvordan du har det, men vet desverre ikke hva du skal gjøre.... sprayen løser ikke opp i det hele tatt...? Da ville jeg pratet med lege.. det finnes ENDA sterkere sprayer, nemlig, hehe.. - men spørs om du får noe slikt i disse gravidetider. - nesespray finnes også i tablettform, kanskje _både_ piller og spray kan hjelpe....? Jeg er generelt mye tettere nå enn til vanlig... forbruker ligger på mellom 2 og 3 sprayer i uken. Kan ikke gå en meter uten sprayen min, så har en på hvert sted: en i veska, en på nattbordet og en i stua.. God bedring!
Hanne og jentungen Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Hva med å kombinere nesespray med skyllehorn? Det bruker jeg når jeg kjenner forkjølelsen komme. Det varierer om jeg skyller før eller etter nesesprayen, men sammen løser de ganske godt opp oppi der:)
Gjest Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 ikke gøy.. damp - masse damp... og så nesespray..? campheratum under og inn i nesa hjelper litt...eller noe annet m veldig sterk lukt
popkind Skrevet 9. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2006 Da har jeg kjøpt nesehorn..... tatt nesespray.... og kjøpt noe greier på helsekost.....og er like tett!!!!!! Nå tar jeg meg en tur til legen før jeg blir gal!! Snakkes
2011ee Skrevet 9. november 2006 #8 Skrevet 9. november 2006 Jeg er ikke forkjøla, men er konstant tett i nesa -er avhengig av nesespray om dagen...
stormage :-) Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Hei du! Har brukt i otrivn daglig i maaaange år, siden jeg gikk på barneskolen! Når jeg er forkjølet funker det ikke like bra, og da spiser jeg tyggis! den mørke-grønne sterke extraen. Først blir man lit tettere, så løsner det litt! Verdt et forsøk kanskje? klem :-)
nutri Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 Bruker man Otrivin og de andre slimhinneavsvellende nesesprayene for lenge av gangen har de tilslutt tilnærmet motsatt effekt. Man bør ta pause 1-2 uker i perioder. Saltvann kan brukes konstant. Physiomer er en kraftig saltvannsspray, den er god. Ellers så gir nesehornet også god skylling. Mentolatum under nesen løsner opp det også (Tigerbalsam også, men kan bli litt for sterkt)
Minmai Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 Kanskje det er på tide å gå ut å spise på Indisk restaurant. Bestill "sterk" mat, så skal du se at nesen begynner å renne. Ellers kan du forsøke med litt mer salt i nesehornet, det kan hjelpe til å avsvelle slimhinnene litt.
popkind Skrevet 9. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 9. november 2006 Var hos legen - ville ikke gi meg de tablettene (ikke til gravide). Når jeg skal skylle med nesehornet renner det ingenting igjennom, sååå jæ.... tett er det..... Får håpe det er litt bedre i morgen.. Takk for alle tilbakemeldinger.... Vet at det ikke er bra med nesespray for lenge,,,,, men sorry jeg er bare blitt hekta!!! Får legge meg inn på nesesprayavrusningsklinikk!! Mensana, blir du med???? Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå