BW og en til? 1 pp Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Tror nok jeg blir fornøyd med valget=O) MEN han i butikken viste meg fort å gale hvordan jeg skulle feste det. Og han viste at bøylen under skulle ligge flatt under setet siden sønnen min veier litt over 9 kg, mens når han ble større f.eks veide 15kg skulle den bøylen vippes ut. Men nå ser jeg i bruksanvisningen (har kun tatt en kjapp titt) at bøylen skal være ute? Så her sitter jeg her å lurer da.. skal den være inne eller ute??
3 fantastiske små :) Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Har samme sete selv, dette er 2 år gammelt, men slik jeg har fått d forklart og hvis du ser i bruksanvisningen. Så står d at bøylen skal være felt ut (vippet ut) når barnet sitter bakovervendt og være felt inn under sete når d sitter forovervendt. Dette vil du fort se selv når du monterer også. denne bøylen gjør nemlig at barnet ikke sitter så rett opp og ned når sete er bakovervendt. og jeg vil tru at d også har noe med sikkerhet og gjøre. En annen ting, monter uansett ikke sete før du er sikker på hvordan du monterer d, et feilmontert sete er ikke like trygt som et som er montert riktig. Lykke til, jeg er veldig fornøyd med mitt, og tulla mi bruker d enda. Vi har koblet fra 5-punkts-selen siden hun rett og slett ble for høy, så nå monteres hun med bilen sikkerhetsbelte i sete. Jenta er storfornøyd. Hun er nå 3,5 år og 100 cm høy.
3 fantastiske små :) Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Sorry var visst en skrivefeil her, vi har hatt sete i tre år selvfølgelig : ) Ikke d at d er så vesentlig, men rett skal være rett.
BW og en til? 1 pp Skrevet 9. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2006 Takk! Nei jeg hadde aldri brukt det viss jeg ikke var sikker nei! Hver gang vi har kjøpt nytt sete har vi alltid kjørt ut til butikken vi kjøpte det å fått de til å sjekke om det står riktig. Da vipper jeg den ut jeg, også kjører jeg ut til de=) Med babyen i et annet sete=)
mammmamia ** Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Bøylen skal være som et støtteben når setet står bakovervendt, og ligge under setet når seter er fremovervendt!! Og om gutten din er over 11 kg så skal setet tippes litt over kanten på setet, i henhold til den nye bruksanvisningen! http://www.akta.se/montera_cosmic.pdf
mammmamia ** Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 ...du merker fort at det blir veldig tungvint å feste setet om den bøylen ligger under også..! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå