Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 9. november 2006 #1 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg hadde termin 22. oktober, og 29. oktober startet riene med 2-3 minutters mellomrom. Da var det bare å pakke ferdig bagen mellom riene. Vi ventet nesten to og en halv time, synes det var litt merkelig at de startet så brått og jevnt. Da vi kom på sykehuset hadde jeg 3-4 cm åpning, nesten ikke til å tro. Jeg lå i badekar i halvannen time, og etter det ble riene sterkere. Så ble jeg satt på drypp. Fosterlyden var ikke helt som den skulle, så de ville ta vannet og sette skalp på babyens hode. Før de skulle gjøre dette ble jeg anbefalt lystgass. Akkurat det gjorde veldig vondt vondt, og jeg besvimte. Da jeg kom til meg selv trodde jeg at barnet var født, for det ble litt jubel på stua. Men de hadde bare hatt litt problemer underveis, for de hadde også skøvet barnet nedover i fødselskanalen. Jeg lå i mange timer med kraftige rier uten særlig fremgang. Må bare si at jeg ikke fikk med meg særlig av det som skjedde underveis, jeg konsentrerte meg om lystgassen og riene. Prøvde å puste dypt og rolig. Under hele fødselen gikk det aldri opp for meg at dette var en komplisert fødsel på noe vis. (Skjønte det i ettertid da alle kom og gratulerte, og hørte jeg hadde hatt en hard og komplisert fødsel, hvor så mye gikk galt undervis). Jeg var så forberedt på at en fødsel var så fryktelig vond, og på at ting kunne dukke opp underveis. Jeg følte ikke at jeg lå i så mange timer som jeg faktisk gjorde, og var forbauset da jeg fikk vite at jeg holdt på i 14,5 timer, før det endte med akutt keisersnitt. Fødselen stoppet nemlig opp da jeg hadde fått 8 cm åpning, og jeg hadde visst ligget slik i mange timer. Men det var harde og lange timer for samboeren min. Oppstod problemer blant annet da de skulle gi meg epidural, sette kateter i urinbæren (var visst helt umulig å få til, sikkert 15 personer som prøvde å få det til uten hell), sette venefloner som de gjorde en rekke forsøk på. Dessuten kom ikke babyen langt nok ned i bekkenet til at han kunne tas med vakum eller tang. Men alt gikk heldigvis bra til slutt. Gutten vår er så velskap og fin, og han var veldig våken og søkende de første par timene av sitt liv. Var synd jeg ikke fikk være med han da, men han kikket våkent og nysgjerring på meg da han ble holdt opp til meg like etter han var kommet ut. Heldigvis fikk han være hos Pappa'n sin disse timene. Han fikk en score på 9-10 etter fødselen, så det var visst veldig bra! Nå koser vi oss hjemme alle tre. Vi er helt oppslukt i babyen vår, og han er blitt sjefen her i huset : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7023637-oktober-v%C3%A5r-skj%C3%B8nne-lille-s%C3%B8nn-er-kommet-til-verden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibeke&gullguttene:) Skrevet 10. november 2006 #2 Del Skrevet 10. november 2006 gratulerer så masse:) kos deg:) tiden flyr.. lillegullet mitt er 5 uker alt i dag:) lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7023637-oktober-v%C3%A5r-skj%C3%B8nne-lille-s%C3%B8nn-er-kommet-til-verden/#findComment-7041750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 11. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 11. november 2006 Takk for det, og gratulerer så masse til deg også, har ikke fått gratulert deg! Merker at tiden bare flyr avsted, så best å kose seg så mye man kan. Fortsatt fin helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7023637-oktober-v%C3%A5r-skj%C3%B8nne-lille-s%C3%B8nn-er-kommet-til-verden/#findComment-7050793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå