Gå til innhold

møkka lege!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mulig!! i dag har jeg vært på kontroll hos lege, som da var en turnus lege(min lege spurte sist om jeg kunne gjøre det da ene kommunelegen var syk og turnuslegen trengte noen faste pasienter).. greit nok, alle trenger jo trening.. men når jeg var der ga jeg meg helt over!!! ikke veide han meg, ikke urinprøve, ikke hjertelyd på småen og ikke hb kontroll.. i tilegg så skjønte han ikke helt åssen han skulle måle sf mål, og tok litt på måfå som han sa.. og sa det var ikke mange som var så heldig og kjenne liv å sånn der jeg var.. jeg er 31+4 i dag!!!! herregud for en dust.. så når jeg gikk ut derfra var jeg så hanterert at jeg ikke fikk sakt noe, jeg var helt sjokka.. i tilegg hadde han skrevet at jeg vaide 90 kg!!!!!! noe som forsåvidt hadde vært greit om jeg hadde veid det, men ikke ble jeg veid, og for to uker siden hos jordmor veide jeg 78 kg!!!!(har gått opp ca 8 kg på 29 uker da sist jeg ble veid hos jordmor) i følge han da så har jeg gått opp 12 kg på 2 uker!!!!! er det fader meg mulig... jeg ble så sinna!! jeg fikk ingen ny time hel, så jeg ringte ned på legekontoret nå å var rimelig forbanna for behandlinga.. kontordama ble helt sjokkert stakkar, og sa jeg bare kunne komme å veie meg å høre hjerteslaga nå om jeg ville, men sa det gikk bra for jeg kjenne jo masse liv, så skal jeg jo til jordmor torsdag om 2 uker.. men jeg sa klart i fra at han derre dusten skulle jeg ikke til noe mere, noe de forstod godt, så jeg fikk time hos fastlegen min igjen 11/12.. jaggu for en behandlig... åhhhhh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi hi...måtte le litt av historien din jeg. Tro om han ble videreformidlet klagen din =0) Ville nok vært rimelig oppgitt jeg også tror jeg etter en slik time. Du forventer jo nesten at legen du går til kan slike ting....tror til og med at jeg kunne gjort dette bedre etter all chattingen her på BIM =0)

Skrevet

jeg veit:) sa det til kontor dama at om det skal være sånn så kan jeg jo like godt gjøre det selv.. men det som er sikkert er at jeg skal nevne det for fastlegen oxo neste gang, han har jo denne turnuslegen "under"seg og har ansvar for han... så det så.. hihi dumme folk.. stakkar lurer på om han veit at han har kasta bort mange år på skolen for å bli DUM!!

Skrevet

Helt utrolig! Han må jo ha sovet i alle timene på skolen! Det var godt du sa ifra etterpå, slik at du (og sikkert andre også) slipper å ha noe med han å gjøre igjen.

Skrevet

sånn er faktisk min fastlege! Første kontrollen målte han blodtrykk, og det var det (ble tatt blodprøver og vekt på lab). Ingen gu, ingen spørsmål og helsekortet ba han meg fylle ut selv. Så jeg bestemte meg for å kun gå til jordmor på kontroll for ettertiden. Måtte dessuten ringe selv for å be om å få blodprøvesvarene, sånn at jeg kunne fylle det inn i helsekortet. Så det er visst ikke bare turnusleger som ikke har peiling på graviditetskontroller...

Skrevet

oi hadde jeg hatt en sånn fastlege hadde jeg bytta.. tenk at de kan være sånn altså..

Skrevet

Min fastlege sendte meg og bare på lab,han tok bare blodtrykket mitt og lurte på om jeg tok sånne tabletter. Hva slags tabletter spurte jeg. "Sånne f... Fol..Sånne tabletter man skal ta når man er gravid vel" sa han. "Folsyre? Ja,jeg tar det...." Han visste ikke en gang hva svangerskapspenger var,så måtte skaffe papirene selv. Og så sa han at jeg skulle begynne gå til jordmor istedenfor. Ikke meg imot :P Han sa,med hans egne ord:"Det jeg driver med er å skrive ut sykmeldinger,ikke alt det andre" Okey,tenkte jeg da...

Og når du sier det så måtte jordmor ta ny blodprøve av meg fordi det var visst ikke registrert noen på meg,selv om jeg hadde tatt det. Ikke greit når man er førstegangsfødende og faktisk kan mer enn legen :P

Skrevet

Dette holder jo ikke!

Turnuslegen er der for å lære, turnustiden er en del av den praktiske utdannelsen. Han har kanskje aldri hatt en svangerskapskontroll før, og det er greit. Litt kløning er også greit. Men han skal jo vite at han har gjort det han skal før han slipper deg ut, kontrollene er jo ikke bare for syns skyld! Og å gjette på vekten er greit i noen sammenhenger i medisinen, men ikke når det gjelder å følge med på vektendring hos gravide. Da er det nesten forfalskning å gjette vekt. Spesielt flink til det var han jo heller ikke ;)

Det viktigste er at han får tilbakemelding om at han må lære seg rutinene han skal følge. Det ligger jukselapp om svangerskapskontroll på nettet også, så det er ikke såååå vanskelig. Å gjøre ting helt halvveis er ikke forsvarlig, og det skal han vite.

Ta det opp med fastlegen i hvertfall, både for din egen del, for turnuslegens del så han tar seg selv i nakken og repeterer det han helt sikkert har lært en gang, og ikke minst for fremtidige mødre og barn. Er man helt frisk er jo sjekken bare rutine, men rutinene er der for å følge opp dem som kan trenge inngrep for å komme i havn på en god måte.

Ikke nøy deg med å irritere deg her, dette må det ordnes opp i.

Skrevet

jepp det skal jeg oxo:P ga jo beskjed til kontor damen, samtidig som jeg gir fastlege tilbakemld neste kontroll og jeg skal sende klage!så det så.. dumme dokter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...