Tjatjo Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Sitter her og ser litt på Holmgang....burde vel egentlig slå av. Blir så frustrert når jeg ikke får sagt noe selv...hihi... Virker som de lukker ørene for hva folk sier og bare kjører på med det som er bra. Det er mye bra, men de må også lære seg å høre på folk som forteller hva som IKKE er bra også. De hører jo ikke på de som lever med konsekvensene av hva politikerene vedtar. Åh, jeg blir så irritert =0(
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Den debatten på Holmgang går jo på renteøkningen,dette er noe alle økonomer,sentralbanksjefen og andre som har greie på ting og tang, at unasett hvilke parti som kom til makten etter valget,ville rente øke til et mer normalt nivå enn det det var på. Som de sier der,så kan en jo få rentene ned igjen,med å gjøre slik at færre får arbeid,men jeg kan ikke se at det er en løsning.Da må heller de som har lånt seg til over hode,se å få solgt unna litt av hyttene og diverse andre ting,som en ikke trenger.Låse renten går også ann. Så det kan en jo ikke skylde på politikerne.
Tjatjo Skrevet 9. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2006 Vi har hele tiden beregnet at vi må tåle en høy rente vi....men det er som hun dama sier....politikerene tenker litt mye en ting om gangen.....Det er jo slik at alle økningene til sammen utgjør ganske mye for en husholdning. Har selv ikke så mye å klage på, men når de lukker ørene når leger og ordførere forsøker å fortelle hvordan virkeligheten faktisk er....ja da blir jeg irritert. De kan jo ikke påstå at de lyver uten å ha vært der selv =0)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Ja,men politikerne kan ikke noe for renteøkningen,det har med velferden ellers i landet og verden å gjøre.Strømprisene kan de også gjøre svært lite med,da de ikke bestemmer hvor mye nedbør det skal være.De kan avgjøre skatter og avgifter,men jeg synes at det er rett at de som har mest betaler mest i skatt også.Vet at det kan være vanskelig for mange,hvis renten skulle stige til 9% som noen få spår,men da må en jo være føre var og binde renten,slik at en ikke får en så høy rente. Selv håper jeg at renten blir så høy,slik at boligprisene kan gå ned og vi kanskje kan komme oss inn på boligmarkede.
Tjatjo Skrevet 9. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2006 Vi hadde nok hatt problemer med boligmarkedet om renten var så høy vi. Pga lav rente fikk vi boliglån rett etter utdanning (hvor bare den ene av oss hadde sikret seg fast jobb). Vi har tatt høyde for å klare en renteøkning men håper det ikke skjer....dessuten har den lave renten gitt oss muligheten til å betale ned på lånet fortere. Om renten stiger, så må vi betale ned på lånet over mye lengre tid.... Vi har liksom hatt litt håp om at vi skal bli kvitt lånet en gang. Høy rente, høye strømregninger, høye bensinpriser, dyr mat og med tiden to barn i barnehage.....tror pengene skal få bein å gå på etterhvert ja =0) Fint om man kunne få ha litt av lønningen sin i fred! Hørte nettopp på tv'n at Norge er det beste landet å bo i. Det er nok bra her, men det er fortsatt mye som kan rettes opp......da tenker jeg spesielt på sykehusene. Der synes jeg i allefall at politikerene lukker ørene =0) Mulig vi må bli enige om å være uenige...hihi.... Kunne diskutert dette i det evinnelige, men jeg ender ofte opp med å bli useriøs...og da får jeg så mye å gruble på senere.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Strømmen er statelig eid,så det kan de jo gjøre svært lite med. Olje og bensinpriser blir regulert i forhold til verdensmarkedet, og det var vel ingen som forventet at renta skulle være så lav i lenger tid fremover. Vi har uansett ikke mye i lån,men man merker det jo sikkert om renta går opp i 13 %. Og det er jo alltid sånn at det er noe som kan gjøres bedre,jeg er faktisk glad for å kunne betale den skatten jeg gjør og heller ha såpass bra velferdsavtaler. Om man ser i USA så tror jeg ikke jeg hadde likt å komme på sykehus med nesten avkutta bein f.eks og få beskjed om å skrive under på papirer før behandling,og vise at man er forsikret. Det man også skal tenke på er jo at kommunene er forskjellig,så de har jo egne budsjett i forhold til skoler og lignende der. Og der gjorde jo regjeringa det bra,fordi de har skjønt at distriktspolitikk ikke kan bestemmes av folk som sitter i Oslo,så de ga jo mer penger til kommunene. Man kan jo bare håpe at det blir en stadig økning der,så kan det jo bli forbedringer der det trengs i hvert distrikt. For det er jo ikke alle steder som sliter like fælt med samme tingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå