Gå til innhold

urinveisinfeksjon....


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke helt sikker,men jeg tror det finnes en spesiell kur for gravide..

Det er vel farligere å gå uten å behandle det kanskje? Jeg aner ikke men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En UVI er ikke farlig i seg selv men hvis den ikke behandles i tide og det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse så er det mer farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall farlig å gå med ubehandlet urinvegsinfeksjon, det kan, i gå opp til nyrene og bli nyrebekkenbetennelse, som ubehandlet faktisk er dødelig..... Ikke for å skremme noen, tror det er så vondt å få nyrebekkenbetennelse, at en ikke klarer å gå uten behandling... Det finnes med som gravide kan ta, og det må behandles. Bare gå til legen, han vil behandle deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle urinveisinfeksjoner skal behandles. Er pencilin en kan ta selv om en er gravid. nettop gått på en kur selv:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at det er uvi du har da, i og med at du faktisk klarer å gå med det?... Jeg har hatt mye uvi og det er så vondt at jeg ikke hadde overlevd et døgn unødvendig med det, mange andre sykdommer jeg heller skulle hatt enn uvi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok gå til lege. Jeg er akkurat ferdig med antibiotika kur. Fikk beskjed om at det bl.a. kunne hemme forsterets vekst og føre til SA. Når du er gravid behøver du ikke merke at du har urinveisinfeksjon. Jeg merket ingen ting, men fant det ut ved første kontroll hvor jeg hadde med urinprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ha uvi selv om man ikke merker så mye til det.. Jeg hadde bare litt press på blæra, og urinprøven viste ingenting før den ble sendt til dyrking. Men det var uvi, og har fått vanlig selexid kur av legen min.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva det er! var veldig plaget av det md førstemann, men det var senere i svangerskapet. jeg verker nederst i magen, og det svir litt når jeg tisser... er 5+3 i dag, skal ikke til første kontr før i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal uansett ikek svi når du tisser og det høres ut som UVI altså. Ta deg en tur til legen. Anbefaler deg å ta med en urinprøve med en gang så slipper du å avgi en på legekontoret.

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...