trenger å være anonym nå Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Den siste uken nå har jeg vært veldig plaget med at jeg blir tørr i øynene av kontaktlinsene mine. Bruker dag og natt linser (slike man kan gå hele døgnet med). Har vært kjempe fornøyd med disse ifra dag 1, og har aldri hatt problem før nå. Kan dette være pga at jeg er gravid? (Kanskje et dumt spm) Eller er det det at jeg bare pluyselig ikke tåler de noe mere? Noen som har opplevd dette. Et annet spørsmål. Ved keisersnitt, kan man ha på seg linsene under operasjonenen?? Eller krever legene at du tar de av? Du må jo ta av deg ringer, fjerne sminke og evnt neglelakk ved andre operasjoner. Vil jo gjerne SE og ikke bare høre nurket mitt når han kommer ut
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Ja, det kan så absolutt være fordi du er gravid, i følge min optiker. Kan være en idé å kjøpe øyedråper på apoteket (saltvannsløsning), slik at øynene dine får litt mer væske-tilførsel. Ang. keisersnitt... Tror ikke du må ta av linsene siden det er natt og dag-linser, men vet ikke med sikkerhet. Jeg beholdt mine på under hele fødselen osv sist, men da fødte jeg vaginalt. Lykke til!!
trenger å være anonym nå Skrevet 9. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2006 Ok, det høres flott ut. Hadde vært synd om jeg hadde blitt allergisk mot dem, siden de har funket så bra helt til nå. Jeg skla stikke ned på apoteket jeg. Takk for svaret!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Jeg ble ikke allergisk mot linsene, men kroppen jobber jo hardere og væsken i kroppen fordeles annerledes når man er gravid, så øynene blir lettere tørre (og man blir f.eks. lettere tett i nesen). Jeg elsker mine 30 dagers linser, for ser fint lite uten linser på, og spesielt nå for tiden er jeg mye oppe på f.eks. toalettet om natten )
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Saltvannsløsning er greit nok det, men ved tørrhet anbefaler jeg komfortdråper istedenfor. De fukter bedre og effekten varer lenger enn ved bruk av saltvann. Når det gjelder graviditet er det det jo viden kjent at slimhinnene i kroppen ellers blir berørt av hormonene våre, dermed også øynene! Lenge siden du var på kontroll, da? Døgnlinser skal sjekkes hver 6.mnd, så hvis det er en stund siden, ville jeg tatt en sjekk nå i svangerskapet for sikkerhets skyld. optikerassistent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå