Trinic Skrevet 9. november 2006 #1 Del Skrevet 9. november 2006 Eller er det bare meg.... Jeg skjønner jo at folk kanskje har andre ting å drive med enn å sitte på bim. Men litt mer a.... Det begynner og nærme seg januar med stormskritt?? Fler som har tenkt tanken med at ville vært lurt å være ferdig med julegavene, før des trer inn? Tenk hvis vi ikke orker noe, tror ikke mannen min går ut å handler alene, nei da blir det ikke gaver. Hvor skal dere være i jula? Jeg har et lite dilemma, familie et stykke unna, jeg kunne egentlig tenkt meg å være hjemme hos meg selv, bare slappa av med samboer og et vennepar. Samtidig har samboeren min en veldig syk far, værst om vinteren, levd flere år på overtid(sier dem som har peiling), som vi ikke vet hvor lenge vil leve, og pga det tror jeg samboer helst vil hjem til dem i jula(hvis formen min er fin, sier han). Og det skjønner jeg jo... Hvordan kan man la være å skjønne det? Dette er da mannen min som normaltvis, ikke jula betyr noe for, det er vel nesten så han ikke feirer jul tror jeg. Men nå vil han hjem pga sin syke far, og feire jul, som om det var den siste de fikk sammen. Uff det er litt fælt å tenke på, at det faktisk kan være det, man vet aldri. Og da må jeg være i form føler jeg,så vi kan dra hjem. Mormor døde, min kjære kjære mormor døde begynelsen av oktober. Det var det siste jeg trengte, hun var ung, syns jeg, akkurat fylt 71 år. Sprekere enn det jeg er nå. Ho var liksom over alle hauer før vi fikk tak i ho, de siste åra har ho vært, både i new york(under 11 sep faktisk), australia, azorene(bare for å smake ananaslikør?) og et x antall ganger med danskebåten, der hun ved et av tilfellene brakk håndleddet, pga en litt vill dans. hm...Gikk turer, lange turer, klatret over både stein og mur for å komme fram, med ruslegjengen sin, som hun kalte dem..Dette vær mandag og om sommern også vær onsdag, fullt opp.. sprek var hun ihvertfall:) Også livsglad, men alikvel ikke redd for å dø. Døden det var noe vi spøkte med rett som det var, plutselig sto den der for en dag. Ho fikk et slag sent torsdag kveld, ble funnet fredag sånn rundt ett på formiddagen, og døde lørdag i halv fem tiden. Fort gikk det... Vi skulle reise til azorene sammen, for ho skulle dit igjen. Ho skulle feire jul i spania i år, sammen med søstrene sine. Og ho skulle få sitt første oldebarn 9 januar 07. Ho spøkte med at ho ikke vill bli oldemor, for da blei ho så gammel, vel... ho slapp det. For meg lever hun fortsatt, jeg hører latteren hennes, ho er ikke borte. Tror jeg kommer til å gå på en smell, når jeg har tenkt å dra på sommerferie til henne, som jeg har gjort hvert år i 22 år. Har allerede grepet etter telefonen og slått nr hennes et par ganger... Livet er for kort. Lev det, ikke vent til i morgen med det du kan gjøre idag. Tilbake til jula(spora av litt), det blir koselig:) Elsker gode varme(farger) jula. nå datt jeg litt ut her jeg.. hm... Ihverfalll, det er fortsatt ganske stille her innpå januar klubben. Så jeg er litt enig med de som har annonsert det før, det med å få opp aktivitetsnivået litt her. Gi litt mer av oss selv... Det er sikkert mange flere som sitter med tanker inne, som bare tærer. Hvorfor ikke skrive dem ned her, og dele dem med andre. Det er utrolig deilig og få satt ord på tankene sine, og få dem skrivi ned. Man føler seg mer fri... Jeg er helt sikker på at jeg har vært filosof i mitt forrige liv(noen som tror på det?) Sokrates kanskje.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7022542-n%C3%A5-er-det-skikkelig-stille/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til liten og stor Skrevet 9. november 2006 #2 Del Skrevet 9. november 2006 så trist med mormoren din, ikke lett å miste noen man er glad i. julegreier ja, kjenner jeg stresser litt med det ja. vil bli ferdig, men har en mann som soer han tar det han. he he snille han men eg og vil ver me:) får isje lov til å gjøre så mye da jeg må holde meg i ro:( grrr leie av å høre det je. hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7022542-n%C3%A5-er-det-skikkelig-stille/#findComment-7024103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 9. november 2006 #3 Del Skrevet 9. november 2006 Uff... så trist med mormoren din, men det høres ut som om hun levde livet til det fulle - håper jeg kan si det samme når jeg blir eldre. Julen har allerede blitt begynt planlagt, dvs jeg har handlet inn pynt til julebordet (vi skal ha julemiddag her med svigerforeldre, svogeren min, moren min og kanskje søsteren min med familie), og handlet inn et par gaver. Fant fort ut av at det er en fordel for meg å handle på internett, dersom det er mulig... Bekkenløsning og venacava-syndrom slår meg helt ut etter kun korte shoppingturer, så skal (desperat) prøve å unngå julerushet i år... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7022542-n%C3%A5-er-det-skikkelig-stille/#findComment-7025744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå