Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg studerer som privatist og har full støtte fra lånekassen. Jeg tar studiekompetanse på et år og vil være ferdig til sommeren. Nå går jeg ut i permisjon i mai, så jeg får mest sansynlig ikke tatt eksamen.

For å få fødselstipend må man ha studier å komme tilbake til, men for å komme inn på noe må jeg jo ha studiekompetanse. Dersom jeg ikke hadde vært gravid, ville jeg jo ha sendt søknad til skoler i april og ettersendt karakterene jeg får i studiekompetansen. Men nå om jeg ikke rekker å ta eksamen, vil jeg jo ikke få studiekompetanse og komme inn på noe. Og som privatist, er det vel ikke bare å utsette eksamen, man velger jo selv når man går opp.

Noen som har vært i lignende situasjon, eller har noen tips til hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7022210-privatist-og-f%C3%B8dselspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, jeg tenkte bare jeg skulle opplyse om at jeg gikk på Sonans i tilfelle noen hadde erfaringer derfra. Jeg skrev ikke at jeg gikk på noen skole i hovedinnlegget mitt. :)

Det avholdes forresten privatisteksamen to ganger i året, og møter man ikke enten høst eller vår, må man vente til neste gang.

Problemet mitt er jo at jeg ikke rekker å gjøre meg ferdig og dermed ikke kommer inn på noe særlig. Og selv om jeg studerer 6/10 mnd (+) før jeg føder, så må man jo søke inn på noe nytt for å ha rett på støtte videre.

Men muligens kan jeg søke inn på det samme engang til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...