Gå til innhold

skikkelig hard avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

den kommer..annen hver dag..ihvertfall på min lille gutt på snart 6 mnd:)

men den er nesten som oss voksen:)

vært slik de siste par dagene..kan det være pga risgrøt?har brukt å gi han maisgrøt før.

han får "nok" med drikke, mer enn hva han har fått før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi sviskesaft eller malteekstrakt!!! Det gjør susen! Jeg ga 3 spiseskjeer malte i mme... Sviskesaften tok jeg i grøten... Er visst mye sukker i malte så ikke bruk det for mye... Klem :-)

Skrevet

Hadde nok villet prøve å gi han litt sviskesaft, enten å blande oppi grøten eller gi ren sviskesaft i flaske/kopp. Vil tro at det er vondt for han å presse ut det som er hardt.

Skrevet

Når man begynner med fast føde kan det være en littt tøff overgang for tarmene til den lille. Noen råd iallefall:

1. Forsøk med fullkornsgrøt, enkelte barn får lettere avføring av det

2. Prøv med kruskakli i grøten, det er fiberrikt og godt for magen

3. Litt olje i middagsglasset dersom han får det

4. Massage av overkroppen, samt å strekke og bøye beina hans i rolige bevegelser, kan fremme tarmperistaltikken (tarmbevegelsene)

5. Føre en temperaturmåler inn i endetarmen med litt olje på, det gir knipereflekser, som kan få han til å begynne å presse ut avføringen. Eventuelt an du dytte litt på endetarmsåpningen med en lillefinger

6. Svisesaft fra nestle, eller puré som du ager av svisker selv. Kok opp sviskene (sjekk at de er uten stener, av og til hender det at noen inneholder stein), og mos dem til puré, tilsett vann etter hvor "tykk" du syntes den bør være.. gi ett par teskjeer og se om avføringen blir bedre

Så lenge han ikke har smerter i magen eller ved avføring, så skal du se at det går seg til etterhvert!

Skrevet

Sviskesaft i litt vann i kopp/flaske er søtt og godt og VEEELDIG effektivt. Ellers - bruke maltekstrakt i melka...funker bra det å!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...