Gå til innhold

tissebleier i døgnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vi sliter med å få i lillegutt nok mat/pupp har vi bestemt å begynne å veie bleiene hans noen dager, tenkte at vi da får oversikt over hvor mye han faktisk får i seg. Men- klarer ikke tenke meg til om like mye kommer ut igjen som går inn, dvs skal han ila et døgn ha like mange gram tiss som han egentlig skal spise?

Er det ikke slik at han skal ha i seg 15 % av kroppsvekten sin i væske i løpet av et døgn? Dvs, (9,6 kg/ 100)* 15 = 1,44 liter? Så han skal ha 1,44 kg i tiss og bommelom om dagen?

Huff, tror ikke det er så vel her i gården nei.. sukk;-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle tro at kroppen trenger noe av væsken han får i seg til diverse prosesser...Så jeg tror ikke det går an å måle det slik. Men det kan jo hende jeg tar feil...

Har han noen fulle bleier og bæsj i løpet av dagen skulle det være et tegn på at han får i seg noe i alle fall. Men hvis bleiene er så tørre at det er vanskelig å vite om det er noe i de i det hele tatt er det bra å være obs. Ville snakka med helsesøster jeg. Hadde panikk for det samme da jeg fikk min første, men helsesøster sa at så lenge det kom bæsj og tiss fikk han nok i seg det han skulle .. Er han veldig urolig og sulten?

Skrevet

ja, har en tråd lenger nede her om at han ikke legger på seg nok. Har supertung nattbleie, er og da han spiser mest, så det er jo logisk nok.. veier 350-400 gr bare den. Om dagen derimot kan det gå 3 timer mellom hver gang han tisser, og bleiene er ikke tunge.

Skrevet

noen som vet? Skal gutten min egentlig ha over et kg i tiss om dagen?

Skrevet

Hei,hei!!

Uten å vite dette helt sikkert, så kan jeg ikke tenke meg at han skal ha over 1 kg tiss om dagen!!!!

Tror vi har endel av de samme "problemene". Snuppa har heller i veldig våte bleier, men 4-5 skift hvor jeg tydleig kan kjenne at hun har tisset....,men veeldig våte bleier har hun aldri, bortsett fra på morgenen!!

Skrevet

Hvis han har bæsj hver dag får han vel nok? Kan være vanskelig å kjenne om de superabsorberende bleiene er våte ja...Kjøp bleiene fra Lidl, de har "wetness indication", en fargestripe som skifter farge når det kommer tiss på den. (Dessuten er de MYE billigere enn andre bleier)

5-6 tissebleier i døgnet er tegn på nok mat, sier de. Tror ikke det spiller noen rolle hvor mye de bleiene veier.

Vet at dette for noen er som å banne i kirken, men kanskje han må ha fastere føde allerede? Dette er jo tjue år siden, men min lillesøster fikk grøt om kvelden fra hun var to mnd... Etter å ha tømt to bryst og 180 ml mme! Jeg ville spurt hs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...