Musse-M Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Jenta mi er 7,5 mnd og vi tester ut litt brød til lunsj siden begynner å bli litt grøtlei. Hun er ikke så veldig begeistret for leverpostei! Noen tips? Syntes nesten all pålegg inneholder melk eller mye sukker...
Gjest Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 litago prim (er tilsatt jern) fruktpure kan brukes som syltetøy elise syns smøreost er godt
#gurimalla# Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Mosa banan el.annen frukt??? Her går det i mosa frukt,leverpostei,makrell,skinkeost,brunost...Ja d var det jeg kom på i farta.. en hun er 10 mnd.da
Musse-M Skrevet 9. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2006 ja vi bruker endel banan...men ikke alltid man har det i hus, er lei av av brune bananer brunost tør jeg ikke enda..satt det i halsen som liten selv :/ også er det vel melk i det! flere?
Mamma til gutt 05 Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Her går det i fiskepudding om dagen, det er vist helt topp :-)
R1972 Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Hei! Jeg har en fin bok utgitt av sosial og helsedirektoratet som heter mat for spedbarn. De har disse forslagene til bra pålegg for barn: Leverpostei Brune oster og prim (tilsatt jern) Kjøttpålegg (f.eks hamburgerrygg, kokt skinke, servelat) Hviteoster og smøreoster Kaviar Sardiner og makrell i tomat Egg Rørte bær, fruktmos eller syltetøy med mindre sukker Banan mykt plantmargarin som smør Alle pålegg som inneholder salt bør smøres på i tynt lag. De anbefaler også brød med med mulig sammalt hvete. Håper dette hjelper deg
Raffna Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 De forslagene er for barn i 9-12 måneders alder, har også det heftet. HI har barn på 7,5 mnd. For barn 6-9 mnd foreslås plantemargarin og jernberiket pålegg, dvs. jernberiket prim, leverpostei, men også kaviar. Står ikke flere alternativer under det alderstrinnet. Er det forresten ikke en greie med egg - at man skal vente litt med det? Allergifremkallende eller noe...?
Musse-M Skrevet 9. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2006 tusen takk for tips ) men er det ikke melk i både brunost og prim?
Luca Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 Supert pålegg er most avocado, veldig sundt og godt.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 blir jo veldig lite melk de får i seg iforhold til om de skal drikke vanlig melk daglig...?? vet ikke jeg altså.. jeg gir gutten min på 8 mnd prim...
Retro-mamma Skrevet 9. november 2006 #11 Skrevet 9. november 2006 Da jeg begynte med brødskive, hadde jeg kun "Philadelfia ost med oliven" i kjøleskapet - og det gikk ned på høykant! Bruker også leverposteien på tube. Tenkte skulle kjøpe makrell i tomat på tube også.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #12 Skrevet 9. november 2006 jo, men du kan godt introdusere melk på den måten. Det er jo melk i grøtene de får også. Og melkeproteinet er spaltet på en annen måte. Sønnen vår har vært veldig ømfintlig for melk (ikke allergitestet ennå) men da anbefalte legen meg at jeg kuttet ut å drikke melk og spise grøt, pannekaker etc med mye ren melk i - men jeg kunne fortsatt spise ost, yoghurt etc. Og yougurt kan du jo introdusere fra 6 mnd. Men det med pålegg er utrolig vanskelig. Har også begynt med litt brødskive, men har en som kanskje snart skal testes for allergi. Han får eksem når jeg spiser egg, fisk og noen typer nøtter. Og i leverpostei er det jo ansjos... og så er han jo så ømfintlig for melkeprodukter... så jeg har foreløpig bare gitt han smør på skiva jeg...
Lilleh Skrevet 9. november 2006 #13 Skrevet 9. november 2006 Jeg syns det er helt supert på bruke de fruktpureene til f.eks nestle som syltetøy. Ikke sukker, salt eller melk i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå