Havi Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Jeg har en datter fra før, på 2 år, som er syk og slapp og vil gjerne bli båret i disse dager. Det er litt vondt i magen når jeg bærer henne, og jeg har flere kynnere enn før. Er i uke 28. Men er det farlig å bære på henne, eller er det bare ubehagelig for meg? Kan det gjøre noe med ungen i magen?
Divinity Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Hm.. tror du skal ungå så mye bæring fordi bekkenet ditt er så ustabilt under graviditeten. Mener det var det jordmor fortalte meg på forrige kontroll ihvertfall.
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Om du synes det gir deg ubehag å bære så kanskje du skal la det være? Vet at nurket ditt på 2 gjerne vil bli båret, men kanskje du kan ha henne inntil deg i sofaen og delevis på fanget isteden? Hent ting til der hun er isteden for å bære henne med dit tingene her? Ønsker datteren din god bedring, det er IKKE moro å være syk, og det er først når ungene dine er syke du virkelig får føle på det å være forelder mener jeg.
Faylinn Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Pga bekkenet og leddbånd andre steder i kroppen skal man ikke bære tungt eller jogge (tråkker over lett) etc. Kan visst være vanskelig å bli helt bra hvis man forstrekker seg i graviditeten. Tror ikke det kan gå utover fosteret. Husk å løfte riktig når du løfter opp jentungen, bøy knærne! Ellers er det vel opp til deg om du føler du klarer å bære uten å gå skeivt og uten at det smerter i bekkenet. Hør litt med jordmor / lege neste kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå