flotte Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Er 15+4 uker på vei og i går morges begynte jeg å blø litt. Det "renner" ikke, men jeg ser det når jeg er på do og tørker meg. Har ikke kraftige smerter, men er usikker på om jeg kjenner litt ubehag foran på magen. Men tror kanskje det kan være litt psykisk fordi jeg går og kjenner etter om det er noe. Var til legen i går og fikk beskjed om å ta det med ro resten av uka. Og ba meg om å ta kontakt dersom blødningene økte eller at jeg fikk smerter. Han tok ingen tester på meg. Er det vanlig? Jeg blør fortsatt litt i dag også. Er det noen som har opplevd dette. Hvordan gikk det, og gikk det over av seg selv?
Minda Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Hei, Jeg har ikke hatt blødninger så sent, men jeg blødde flere dager hver uke fra uke 8 til 13. Var på ul i uke 12 etter en stor blødning, men små blødninger tok ingen av legene jeg snakket med alvorlig. Jeg tror ikke de kan ta noen tester, men hvis du er veldig bekymret kan du få henvisning til ul. Det hjelper å se at babyen din har det bra og at de ikke kan se store mengder blod noe sted.
flotte Skrevet 9. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2006 Kan jordmor henvise til UL, eller må jeg ta kontakt med legen igjen? Føler at fastlegen min har så dårlig tid, og ikke tar meg helt på alvor. Da liker jeg bedre jordmoren jeg går til.
vårbaby! Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Hadde blødninger flere ganger frem til uke 14. Jordmor ordnet time hos gyn for meg og var veldig behjelpelig. Ring å snakk m jordmora du går til! Fikk også svar på hvorfor jeg blødde, og att det kunne skje igjen ( bl.a pga. morkakeplassering). Godt å få en grunn!! Lykke til!
chilli Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Ring direkte til sykehuset hvor du skal ha ul uke 18/ føde. de er også pliktige til å følge deg opp.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Jeg leste nettopp i en bok om blødninger. Det var så vanlig som at 1 av 4 kvinner opplevde det under svangerskapet uten at det var noe galt. Det kan skyldes brist i blodårer i morkaken eller blødninger fra slimhinner. Dette er veldig vanlig men helt ufarlig. Det går nok bra, men det er kanskje bedre om du får ordnet en time til UL slik at du slipper å gå og uroe deg. Lykke til!!
flotte Skrevet 9. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2006 Har nå ordnet meg UL-time senere i ettermiddag. Så da får jeg krysse fingrene for at alt står bra til. Takk for gode råd og støtte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå