#gurimalla# Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Hei! Vi skal være gudforeldre til tantebarnet mitt,og jeg lurer så fælt på hva vi skal kjøpe. Vil ha noe annet enn sånn"typiske" dåpsgaver.... Tenke,tenke.. Noen som kan hjelpe meg?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Min fikk en kjempefin lekekasse til dåpen sin. Det hadde jeg ikke tenkt på, men ble kjempeglad for den. Det står navn og dato på den.
MintCondition Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Kommer med ddet vanlige tipset mitt igjen jeg da: barnepledd fra Røros Tweed Guro fikk det til navnefesten sin, og jeg syns det er jo en super gave som kan brukes i mange år! Og en ting som faktisk blir brukt, i motsetning til det meste av tinn-ting med inngraverte tall på. Sjekk rorostweed.no
-carina- Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Vi fikk også pledd, gleder meg til gutten blir større og kan begynne å bruke det... Og så fikk vi faktiske en hjemmesnekret gyngehest, hvor navn og dato var malt på. Kjempefin!! )
så var vi 4 Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 det røros pleddet var jo utrolig flott.
MintCondition Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Både gyngehest og lekekasse hørtes ut som kjempefine gaver
mamma til fire små Skrevet 9. november 2006 #7 Skrevet 9. november 2006 jeg kjøpte gullkors med inngravert navn og fødselsdato til han jeg er gudmor til. men det koster kankje litt da. ellers er det jo mye fint i gullsmedbutikkene. sånn ramme med plass til bilde i midten,og gravert navn, fødselsfato, vekt og lengde. starte en sparekonto, barneservise. masse fint å gi. er det gutt eller jente da?
#gurimalla# Skrevet 9. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2006 Takk for tips! Vet du hva røros pleddet koster? De var skikkelige fine. Det er en gutt.
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 9. november 2006 #9 Skrevet 9. november 2006 sølv rull til å ha dåpsattesten i..det er en kjempe flott gave!
Luca Skrevet 9. november 2006 #10 Skrevet 9. november 2006 Sier som Marthe-mor, får ta det vanlige tipset jeg også da; innbundne praktutgaver av Asbjørnsen og Moe. Fint å få og fint å gi. Men jeg er nå glad i gull jeg da, både hvitt og gult:-) Så som fadder ville jeg nok ganske sikkert tenkt på armbånd eller smykke. Enkelt smykke med gullhjerte syns jeg hører med i enhver liten jentes smykkeskrin og et gullarmbånd. Jentene her har både enkle, litt tykke armbånd med et litt hjertecharms på og et litt tynnere med flere små charms på.
#gurimalla# Skrevet 9. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 9. november 2006 Nå har jeg bestilt en bamse fra monogramservice med navnet til dåpsbarnet og dato på. Så tenkte jeg og kjøpe en liten ting som bamsen kunne holde i... Kanskje det blir et smykke det da???? Eller noe annet som får plass i en liten eske???? Hva tror dere?
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 9. november 2006 #12 Skrevet 9. november 2006 vi vart glade for barnebibelen, vi...Og så fekk sneipen ein god del bestikk og servise, og det hatt vi hatt mykje bruk for. Eg er ikkje så glad i slike plakettar med inngraverte opplysningar om ungen, men vi fekk fotoalbum med rygg i sølv med desse opplysningane (fødselsdato, vekt og slikt) inngravert, og det var ei kjempefin gåve. I tillegg fekk han tre smykke, som vi nok ikkje har vore så flinke å bruke, men dei var fine. Rørospledd fekk vi i barselgåve, men det hadde vore ei flott dåpsgåve òg. I
Gjest Skrevet 9. november 2006 #13 Skrevet 9. november 2006 Henger meg på og skryter litt av Røros-pleddene. Vi har to stk, et til hver av ungene. De er fantastisk gode, varme og fine!!!!! Og ang lekekasser, så har SIA noen som er veldig fine!
Gjest Skrevet 9. november 2006 #14 Skrevet 9. november 2006 Men nå har du jo kjøpt gave så jeg plutselig... Bergan sekk (12L) er også en fin dåpsgave, hvis det er flere der ute som ønsker ideer.
nickoline og supermann Skrevet 9. november 2006 #15 Skrevet 9. november 2006 Ja... en barnestol med disney motiv med navn og dato... De koster ca 800 kroner. Knallfine. Gå inn på hobbynett.no... der finner du folk som lager de!
#gurimalla# Skrevet 9. november 2006 Forfatter #17 Skrevet 9. november 2006 Takk jenter... Men kom bare med flere tips..Litt artig og få flere forskjellige alternativer.. Blir ikke enklere å velge, men artig å se litt utradisjonelle tips..
MintCondition Skrevet 9. november 2006 #18 Skrevet 9. november 2006 Tror de koster en 4-500,- , så de er ganske kostbare da.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 9. november 2006 #19 Skrevet 9. november 2006 Tinnfat med inngravering, barnebestikk i sølv, stjernetegnsmykke, sånnt album i tinn med inngravering(poden vår fikk d,veldig fin)
Gjest Skrevet 9. november 2006 #20 Skrevet 9. november 2006 Sønnen vår fikk Ole Brumm lampe og den store godnattboka fra gudmora si...regner med han får hele serien tilslutt (bursdag og jul),10 stk i serien. Slips og slisnål er jo en artig gave
#gurimalla# Skrevet 9. november 2006 Forfatter #21 Skrevet 9. november 2006 Jeg tenkte på noe rundt den prisen fra oss som gudforeldre, også blir det den bamsen med navn på da fra barna... Men de hadde ikke nettbutikk så jeg,så man må vel ringe el.maile for og bestille da????
MintCondition Skrevet 9. november 2006 #22 Skrevet 9. november 2006 Ja, med mindre du bor i nærheten av en butikk som selger de pleddene da. Har de på Husfliden og Norway Design vet jeg ihvertfall
SnikkSnakkSnakketøy Skrevet 17. november 2006 #23 Skrevet 17. november 2006 www.malurten.no - der finner du masse fint av stoler og krakker og bord som du får håndmalt akkurat som du ønsker. Har selv fått til mine, og gir bort selv i dåp. Alltid en slager - blir høydepunkt på gavebordet hver gang. ))
Hildemamma Skrevet 17. november 2006 #24 Skrevet 17. november 2006 www.babygaver.no - der er det noen dåpsgaver, veldig rosa til jenter/blått til gutter... synes selv ikke det er så mange praktiske gaver der (det er jeg mer glad i), men det er jo veldig søte ting, da!
Zupermam Skrevet 17. november 2006 #25 Skrevet 17. november 2006 Hva med et praktbind av et slag? Leksikon, atlas, barnas store rim og regle bok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå