Mamma i uke 28 Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Hei, Er det noen som har erfaring med kjøp av barnevogn fra www.babyonlineshop.de ? Jeg har tenkt å kjøpe en TFK twinner II. Ser ut til at jeg kan spare 3-4000 kr på å importere selv. Er det noen som kan fortelle meg: - ca. fraktkostnad ? - ca. leveringstid ? - hvordan blir vognen levert ? - hvordan betaler man ? - blir tysk moms trukket fra / norsk moms lagt til automatisk ?
En-av-hver Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Hei jeg bestilte TFK vogn fra Babyjungle (Nederland). De trakk automatisk fra Nederlandsk moms, norsk moms ble lagt til av firmaet som håndterte frakten, dette fikk jeg faktura på i ettertid fra dem (Tollpost). jeg tror frakten deres var ca 30 Euro. Moms blir regnet på hele summen fra Babyjungle, dvs. vogn + utstyr + frakt. Jeg betalte med kredittkort, har gjort det stort sett alltid på seriøse nettbutikker og ikke hatt noe problem med det. Vognen leveres på døra. Fra Babyjungle tok det en drøy uke fra bestilling
Mamma i uke 28 Skrevet 13. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2006 Hei, Tusen takk for svar. Jeg skrev til Babyonlineshop.de for litt over en uke siden, men de har ennå ikke svart. Nå begynner jeg å lure på om de er til å stole på. Jeg har også vært i kontakt med Babyjungle.nl. De svarte med en gang, men dessverre har de ikke Twinner II, bare Twist. Jeg må nok si jeg har mest lyst på Twinner II for den er 3-4 kg lettere. Ja, ja .. Det er lenge til jeg har termin så jeg trenger jo ikke å bestemme meg ennå. Kanskje det dukker opp andre fine tvillingvogner med håndbrems i mellomtiden.
LadyLay Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Jeg kjøpte min Twinner Twist fra babyonlineshop.no og var meget fornøyd både med vogna og med servicen. Vogna ble sendt fra Tyskland et par dager etter bestilling (fikk bekreftelse på mail der jeg også kunne følge og se hvor vogna befant seg) og fikk den levert på døra av Posten noen dager etter det. Fortollingen i Norge var faktisk det som tok lengst tid for å få vogna (siden de må ha registrert betaling av norsk mva før levering kan skje), mener å huske at det hele tok halvannen til to uker. Vogna blir belastet kredittkortet når den er levert fra leverandøren og tysk mva var trekket fra. Norsk mva må du betale før du får vogna (du får regning i posten fra det selskapet som fortoller for deg). Husker desverre ikke hva fraktkostnadene var, men det var et bestemt beløp pr kolli. Min vogn måtte sendes i to kolli og det ble derfor dobbel fraktkostnad. Jeg mener jeg sparte ca 3000,- totalt på å kjøpe vogna med tilbehør fra Tyskland. Kan absolutt anbefales:-) Til info så har jeg også hørt mye positivt med å kjøpe fra babyjungle også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå