Gå til innhold

Konstruktiv kritikk og andre måter å ytre seg på.

Anbefalte innlegg

Definasjonen av konstruktiv kritikk, hva er det?

Jeg har lenge trodd det innebar kritiske observasjoner for å hjelpe noe/noen vider, til å utvikle seg i en retning.

Hvordan da gi konstruktiv kritikk om et forhold?

Om andre menneskers liv?

Er det mulig?

Er det noe man kan/bør gjøre?

Betyr det at man kan si hva man vil, når man vil?

At ingen kan ta en for noe som er sagt?

Ved å stille opp i det offentlige lys stiller man seg samtidig lagelig til for hogg.

Fra kjente og ukjente, sånn er det bare. Desverre.

Det er yttringsfrihet i dette foraet som i samfunnet ellers, men vi har alle her inne en relasjon til hverandre, og dermed også

et annet ansvar for å ivareta hverandre.

Det du som person synes er passende å si som noen sannhetens ord til for eksempel gode venner, gjør seg kanskje ikke like godt her inne

fordi vi faktisk ikke er venner, vi har ingen felles referanseramme utover ønsket om og måten vi får barn på.

Dette medfører at vi må være litt ekstra varsomme.

For ikke mange månedene siden gikk diskusjonen hett her inne ang. ønsket kjønn på barn og det genetiske opphavets kvalifikasjoner,

en diskusjon vi hadde godt av, men som også endte opp med å bli angrep på en persons meninger og ønsker.

Det er vanskelig å diskutere disse svært ømtåelige og personlige temaene for oss alle uten å bli revet med av følelser,

men vi må alltid ha som mål å klare det, å søke ikke å såre den andre part, og å være store nok til å si unnskyld hvis så skjer.

Kan vi klare det?

Å tenke før vi skriver.

Jeg håper dette ikke skremmer andre fra å fortsette den utrolig viktige og flotte jobben

som kona og kona til kona nå var sist ute med å gjøre.

Det betyr så mye for oss alle, og ikke minst for barna våre, at vi blir synlige som familier, og som mennesker.

Takk!

Fortsetter under...

Må si at du har mange gode poenger her callmebecka :-) ikke minst det å definere "konstruktiv kritikk"... er veldig enig i det du sier der,og også det om at vi faktisk (kanskje ) ikke har annet felles enn at vi velger å lage barn på en litt annen måte enn standard-varianten.

Selv er jeg veldig glad for alle som har ryggrad nok til å stille opp i tv/blader f.eks som kona til kona og kona hennes;-) Sånn er verden ..noen er gode til å være synlige i det STORE offentlige rom.For enkelte andre er det en stor nok oppgave bare i sin egen familie,nærmiljø og jobb,bare dette med å "komme ut" som lesbisk .

I den forbindelse ønsker jeg å sende en kjempetakk til Kim Friele og dama hennes,to flotte,sterke kvinner som var tidlig ute med å sørge for at vi alle etterhvert skal få samme rettigheter som alle andre. Heelt rettferdig blir jo verden aldri da...det er klart..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...