Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte å poste et eget innlegg siden du spurte meg om den eggløsningssprøyta.... :o)

Det stemmer det at det er eggløsningssprøyte. Grunnen til at jeg fikk den var noe komplisert. Jeg hadde jo en exu i 2004, og etter det dannet det seg arrvev rett ved inngangen til høyre eggleder. Dette førte til at det ble "skummelt" å prøve å bli gravid når EL var på denne siden (siden en sædcelle fint kunne passere, men ikke et befruktet egg, og det ville da feste seg på feil plass igjen-og det selvfølgelig ville få store konsekvenser...)

Derfor gikk jeg til innvendig UL under hver eggløsning i litt over et halvt års tid, for å bekrefte om eggløsning var på riktig side, altså venstre. Hvis det var det, fikk jeg el-sprøyta som stadfestet tidspunktet for el helt nøyaktig. Eggløsningen kommer omtrent akkurat 36 timer etter at den er satt. Dette kjente jeg veldig godt i den tiden jeg holdt på.

Dessverre førte det ikke til noe graviditet. (noe som gyn så på som en bekreftelse på at egglederen /egglederne muligens var tette eller noe...)

Denne Pregnylen inneholder også HCG som skal hjelpe kroppen til å føle seg gravid. Slik at det skal gå bra.

Derfor fikk jeg graviditetssymptomer, noe som var ganske merkelig. Hadde faktisk også bekkensmerter....noe man ikke kan få av f.eks Progestan. Det kommer kun av HCG......

Det er iallefall helt vanlig at man bruker Pregnyl i forbindelse med IVF-forsøk. Tror de fleste (uten å garantere det helt da..) bruker den ved el før uttaket.

Vet ikke om jeg rotet meg helt ut på viddene her eller om du fikk svar på noe av det du lurte på?

He he, det har en tendens til å bli litt lenger enn jeg hadde tenkt ;o)

ha en fin dag :o)

Klemmm

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7020791-hei-li-li-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...