Pirkeanonym Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Siden det ikke er mye liv inne på Gravid& Student så får jeg prøve å poste dette her. Håper virkelig at noen kan hjelpe meg. Jeg lurte på om det er noen som har fått permisjon kun fra praksis, men har fått følge undervisningen utenom? Jeg har 2 praksisperioder, den første må jeg har permisjon ifra, pga termin er midt i praksis. Den andre praksisperioden er når barnet er 5- 8 mnd, og jeg vil helt være hjemme med barnet da, og kun følge obiligatorisk undervisning på skolen, ta eksamen ol. Jeg fikk beskjed fra skolen om at jeg kun fikk permisjon fra den første praksisen, noe som jeg synes at er veldig dumt siden jeg ikke vil utsette hele utdanningen med over ett år. Er det andre med erfaringer innen dette? Setter stor pris på svar;o)
frøy@ Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Heisann, Jeg har egentlig ikke noe godt svar til deg, men jeg er i nesten samme situasjon selv. Jeg er i praksis nå, men er ferdig ca 1 mnd før termin, så da skal jeg ha fri. Tror det er ganske forskjellig fra lærested til lærested hvordan de forholder seg til utdanningen og permisjon. Du har jo allerede snakket med din skole, så du vet jo hva de mener der, noe jeg synes hørtes ganske dumt ut da. Jeg tenker at jeg kanskje skal begynne på skolen igjen i august neste år, da er barnet 5-6 mndr gammel. Jeg synes i utg.punktet at dette er altfor tidlig, men så lenge pappan kan ta permisjon og komme på skolen til meg med barnet slik at jeg får ammet og vi får litt tid sammen, så er det greit. Kunne dette være en mulighet for deg også? Har pappan mulighet til å ta permisjon og er du villig til å fortsette utdanningen så tidlig? Vet ikke om dette var til noen hjelp, du har kanskje tenkt på dette allerede.. Er ikke alltid så lett dette med barn, utdanning og permisjon.. Lykke til i alle fall! :-)
marikatte *i ammetåke*;) Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Hva begrunnet de avslaget med? det må da være fullt mulig å ta igjen praksisen senere, f.eks i en sommerferie eller lignende mener nå jeg. Nå fikk jeg utsatt praksisen min den gang jeg gikk på førskolelærerlinja, men jeg hadde bare en praksisperiode det året, på 6 eller 8 uker (husker ikke det her var i 2000). Synes du skal be om en begrunnelse fra skolen i alle fall:) Om det blir store problemer kontakt studentforeningen du hører til, så kan de pushe på for deg tenker jeg:)
Pirkeanonym Skrevet 9. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2006 Han begrunna det vell egentlig bare med at "det er sånn det er". Helt teit veileder det der. Skal høre med Studentforeninga ja, det var lurt.. Kanskje de vet noe mer:o) Takk
Pirkeanonym Skrevet 9. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2006 Vi kommer til å slite ganske mye økonomisk hvis sambo tar perm, og ikke jeg, siden jeg har 67% stilling ved siden av studiene, som jeg tar perm fra. Så tror ikke at det er en mulighet. Vi får se det an, og evt ta et år permisjon fra studiene også, selv om jeg ikke er så interessert i det pga ny fagplan til de som går året under oss. Det er så dumt at skolen ikke er villige til å prøve å tilrettelegge på noen som helst måte!!
eva luna Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 Jeg er også student og skal ha permisjon 1 år når ungen er født. Men kommer til å ta en praksismodul mens jeg har permisjon (da overtar pappaen permisjonen) slik at jeg ikke har så mye å gjøre det semesteret jeg begynner igjen på skolen. Men du sier at du vil følge undervisningen på skolen og ikke ta praksis, hvem skal da være med barnet når du er på skolen hvis pappaen ikke skal ha permisjon? Og når hadde du isåfall tenkt å ta igjen praksisen hvis du har tenkt å følge kullet ditt? Det kan jo bli veldig travelt hvis du skal ta igjen praksisen i sommerferien. Og selv om det betyr en nedgang i økonomien hvis pappaen skal ha permisjon, så er den tiden utrolig mye verdt. Da får også pappaen en enestående mulighet til å bli bedre kjent med barnet sitt og ta del i det nye livet. Og det er vel egentlig mer verdt enn penger?
Pirkeanonym Skrevet 9. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2006 Vi har veldig lite obligatorisk på skolen, så trenger ikke mye barnepass. Skoledagene våre er ikke lenger enn 3 timer, så det vil ikke være noe problem for far å flekse litt med jobb de dagene jeg går på skolen, ellers så har jeg både mor og søster som har sagt seg villige til å stille opp (de jobber bare 60 og 80%). Det hadde jo vært en drømmesituasjon å kunnet latt sambo ta deler av permisjonen, men vi har faste utgifter, som gjør at vi trenger de pengene som vi får. Har nettopp kjøpt hus ol. Hvis sambo tar permisjon, vil vi miste rundt 8.000- 10.000 i mnd, og det sier seg selv at det har vi ikke råd til. "Da får også pappaen en enestående mulighet til å bli bedre kjent med barnet sitt og ta del i det nye livet. Og det er vel egentlig mer verdt enn penger?" -syns at dette var ganske frekt sagt, for selvsagt er abrnet verdt mer enn penger. Det var da ett dumt spørsmål. Det er flere ting som spiller inn som nevnt ovenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå