Gå til innhold

4 mnd og 67 cm - er det langt eller kort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Bare nysgjerrig...

Jenta mi er 4 mnd og 67 cm lang. Er hun veldig lang? Hvor lange er deres babyer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta vår var 63 cm på tre mnd kontroll. Hun ligger ganske høyt på lengde kurva

Skrevet

he he he, sønnen min er 9 mnd og 68 cm.Han er vel en smule kort:)

Skrevet

Det er jo individuelt, men vil vel si det er langt.

Jenta mi er 6 1/2 mnd og 65,5 lang :)

Skrevet

Lillesnupp som er straks 10 mnd målte 69 cm i går...

Skrevet

På 5 mnd kontrollen var Martin 63,5 cm. men så er han ikke den lengste babyen da :)

Skrevet

Jenta var 66 cm på 4mnd kontrollen. Syns det er fint jeg!!

Skrevet

Gutten min var 64 cm når han var 4mnd. Ikke så veldig lang,akkurat passe :)

Blir spennende å se til mandag,da skal vi på 6mnd kontroll :)

Skrevet

Jenta mi var 68 cm på 5 mnds kontrollen, det er visst ganske langt til jente å være... Jeg er relativt høy, så det er vel ikke rart hun er lang for alderen :-)

Skrevet

Tulla mi var 64,5 lang på 4 mnd, og ligger litt over kuvrven. Hun er lang og slank.

Skrevet

65.5 cm på 6 mnd kontrollen

Skrevet

Det var sønnen min på 4mnds kontrollen også.. Nå er han 5mnd og 2 uker og 70cm lang. Han er lang for alderen sin..:o)

Skrevet

Kommer vel litt an på det..For oss er det langt..Hehe, jenta vår var 64 lang på 5 mnd kontrollen..

Skrevet

Gutten min var også 67 cm da han var 4 mnd...

Skrevet

HI

HS sa til oss at Tobias var over gjennomsnittet, så da må vel jenta di være det og- siden de var like lange ved 4 mnds kontroll

67cm er langt:o) hvis du hadde sett på vekstkurven hos HS ville du sett at du lå på den øverste eller nest øvereste.

Skrevet

Jeg synes det er langt jeg da. Jenta mi er snart 8 mnd og er 67 cm....men ikke så lang hun da.

Men barn er jo så forskjellige.

Skrevet

Tja, hun er vel ikke akkurat av de minste. Lillejenta vår var 70 cm lang på 5 mnd-kontrollen (var da litt over 5 mnd) og veide 9560!!

Ikke noe smårips her i gården heller, he-he. Lå helt øverst i kurven, men innenfor "normalen".

Skrevet

Det er langt, men helt normalt. Tassen min var 66 cm et par uker før 4 mnd, og han ligger på en av de høyeste kurvene mener jeg.

Skrevet

Godt d bare ikke er vi som har fått ett langt barn. Gutten min er 3,5 mnd. var gos HS i dag, nå var han 67 cm lang og veide 7630g. Han var 54cm og 3980g. når han ble født da.

Så fin at, verdens vakreste, selvom han vokser i en rasende fart. må jo bruke str. 68 alt, og d er jo liksom til 6 mnd gamle barn he he.

Skrevet

I forhold til snuppa mi er det langt .... hun var ikke så lang da hun var 8 mnd engang :D

Men i forhold til DIN jente , er det akkurat som det skal være :D

Skrevet

Er langt det.

Celine var 67 lang da hun var på 5 mnd kontroll

Skrevet

Snuppa mi var 67 på 6 mnd kontrollen idag, og jeg fikk beskjed om at hun er en lang baby

Skrevet

Lillemor var 65 cm på 4mnds kontroll, og det er litt langt til å være jente... Eneste gutt på barselgruppa var 67,5. Her kan du jo sjekke hvor lang gutten din er i forhold til andre, samme percentilskjema som hos helsesøster:

http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php

Skrevet

Jenta mi er 67 cm lang og akkurat passe!!

Men ho er bare 41 cm rundt hode.....lite lite det da.

Va med omkretsen til deres barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...