Gå til innhold

da melder jeg meg inn her...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Ville bare gratulerer deg og ønske deg velkommen! :-) Veien videre har jeg ikke snøring på,faktisk,men det er sikkert kjekt å kontakte legen slik at du kan få time til første kontroll! (tror alt mellom uke 8 og 11 er normalt...)

*klem*

Gratulerer så masse! Ja, nå er det bare å smøre seg med tolmodighet. 1 trimester virker lang, men plutselig er du i 2 trimesterdu også. Jeg valgte å dra til legen 1 uke etter at jeg testet positivt. Dette er mitt første svangerskap og jeg kunne ikke tro det var sant, derfor var det godt å få bekreftet det og snakket med legen. Gjørde ikke så mye første gangen. Tok noen blodprøver, ble veid og fikk sånn gravidkort pluss en bok å lese i. Hvis du ikke får noen problemer trenger du egentlig ikke dra til legen før i uke 10-12, men hvis du har mye spørsmål vil jeg anbefale og gjøre det før. Lykke til på ferden :)

Det vanlige er å bestille seg en time til legen, vanligvis mellom uke 7 og 10. Annet enn det er det ikke mye å gjøre annet enn å vente!

Ta folat, dersom du ikke gjør det, styr unna rå fisk og kjøtt, vask grønnsaker litt ekstra. Vær bli og fornøyd om du er frisk og rask!

Lykke til med lille spiren!

Annonse

Hos meg har det nesten slutta nå,våkner ikke lengre opp med kramper og murringer. Slutta vel for noen dager siden,og jeg er 6+2 nå. Hos noen varer det kjempelenge. Det er jo ikke rart en kjenner aktivitet der nedi,det skjer jo store ting der nå:-)

Gratulerer så mykje med spire og hjarteleg velkommen inn hit!! :)

Eg fekk beskjed om at det ikkje var nødvendig og bestille legetime så tidleg, fekk ikkje time før veke 12 eg då (det er det som er mest vanleg, men mange vil jo ha time før)

Anna enn det er det berre og ta folat dersom du ikkje allereie gjer det, og berre nyte graviditeten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...