mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 Jeg gikk inn på matportalen,no,for å snuse og se litt.Da leste jeg at de som ammer også skal holde seg borte fra en god del matvarer. Det jeg lurer på,er om dette er kjent blandt folk?Jordmor sa ingenting til meg om dette da hun snakket om amming til meg.Holder folk seg borte fra disse tingene?Dere som har ammet før,gjorde dere det og dere som er første gangs fødene hva tenker dere,vet dere om alt dere ikke bør spise? Jeg fødte sist for 17 år siden,da var alt så anderledes,så jeg føler meg jo som førstefangs igjen jeg. Kjekt hvis det kunne være litt deling av tanker og meninger omkring dette.
Hanne og jentungen Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 Jeg kommer til å holde meg borte fra de tingene som er allergifremkallende; blant annet nøtter og skalldyr (tror jeg). De tingene som ungen kan få luft i magen eller enkeltstående allergiske reaksjoner av kommer jeg til å prøve meg fram med; kål, løk, brus, jordbæ, sjokolade osv
2nj♥ Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Hei Jeg er kjent med at ammende skal holde seg borte fra endel sjømat og fisk, men det var igrunn ikke noe jeg tenkte på sist da jeg aldri ellers heller spiser noe av det. Når det gjelder andre matvarer, så er det jo individuelt hva babyen reagerer på at mamma spiser. Jeg spiste derfor stort sett alt sist (var litt forsiktig med ting som ga mye luft i magen) og fikk babyen vondt i magen så prøvde å kutte ut ting for å se hva han reagerte på. Hvilke matvarer er det man skal holde seg borte fra utenom noe fisk, fiskelever og sjømat da??
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 9. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2006 Ja,men nå tenker jeg også på som for eksempel ørret skal en jo ikke ha,reinsdyr skal en passe seg for,blåskjell,selvplukka sopp osv.Dette er jo vanlige matvarer,men som en skal unngå av samme årsak som i graviditeten at det kan være farlige stoffer i dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå