Gå til innhold

Mister...

JordbærMathilde

Anbefalte innlegg

Hei Vennen!

Åh - Nå ble jeg glad! Det var godt å høre fra deg igjen!

Har savnet deg, jeg!! Fryktet at du hadde ei fæl uke... men, æsj - så mye du må gjennom.....

Det er helt utrolig at du måtte vente så lenge for å få ul!!! Det samme skjedde jo med meg, så det er helt tydelig at vi som ikke er akutte kommer laangt ned på prioriteringslisten.... Vel.. det står jo ikke om livet akkurat - men det er forferdelig belastende å gå med rier så lenge!!! Og du kommer ikke videre før det er ute heller... Huff!!

Legene skulle jammen vært gjennom dette selv de, da hadde de kanskje forstått litt bedre!

Utskraping er IKKE gøy, men det er å foretrekke framfor å gå slik du gjorde. Jeg følte meg iallefall utrolig liten, naken i et rom med fire menn som vasket og stelte meg og pratet om vær og vind.. før narkosen ble satt. Må si jeg var lettet da den begynte å virke....

Stakkars ungene dine - det gjør ekstra vondt når man ser at sine egne barn blir så preget av dette! Hadde du fortalt at du var gravid?

Mine sørger fortsatt over at de ikke skal få en baby i huset likevel. Storebror gråt på lørdag og sa at han skulle ønske vi ville prøve igjen, for han hadde planlagt alt han skulle gjøre med sin nye lillebror/lillesøster....

( Har ikke fortalt ungene at det var ei lita jente...) Prinsessa skrev øverst på ønskelista - i år igjen - at hun ønsket seg en lillebror.....

Det er så sårt........ Samtidig er de også redde for at vi skal prøve igjen, fordi de er redde for at det skal gå galt igjen. Jeg synes de er veldig reflekterte rundt dette, de skjønner helt av seg selv at det er et vanskelig, men at det er et valg vi voksne må ta.

Har selv hatt ei tøff uke... Jeg graver meg også ned i små detaljer... så det å få høre at det var ei lita jente ( jeg var overbevist om at det var det under svangerskapet..), gjorde at jeg fikk meg en liten knekk igjen.. Vel, det hadde sikkert vært like ille å høre at det var en gutt - ikke misforstå... hadde vært like glad for å få en gutt - vil bare ha et barn til jeg...

Jenta skulle vært sendt tilobduksjon, slik at vi kanskje hadde fått vite om det var noen feil på indre organer som gjorde at hun døde, eller kanskje iallefall hadde fått vite hvor lenge hun hadde vært død....Men, min sedvanlige uflaks slo til igjen - hun kom aldri til obduksjon.

Noen gjorde en feil, slik at hun ble sendt rett til kirkegården.......Legen beklaget, men det er jo ingenting noen kan gjøre med det nå.....

Så, vi får aldri de svarene vi håpet på. Hadde vel ikke helt ventet det heller, men nå fikk vi aldri muligheten heller - og det er jæ..... frustrerende!!

Den siste gynokologen vi møtte tok oss på alvor. Hun ringte rundt og etterforsket både når vi var der og etterpå, og fant jo iallefall ut hva som ikke var skjedd. Hun tok også kontakt med fertilitetsklinikken, på eget initiativ, for å høre om det var noen tester vi kunne ta før vi skal inn til utredning. Hun ventet fortsatt på svar, men lovte hun skulle ringe meg igjen i løpet av et par dager. Så, nå går jeg og venter på det.....

Var hos mine foreldre i ettermiddag. De kom hjem fra Gran Canaria i natt. Prøvde å fortelle om mitt besøk hos legen, men fikk ingen respons. Må si jeg ble lei meg . ville gjerne fortalt at det var ei lita jente, men det er akkurat som om min mor har helt glemt hele greia. Må liksom være ferdig med det nå.....

Huff, ble mye klaging... var godt å få ut litt gruff! Takk for at du gidder å lese:-))

Stor klem fra

Fortsetter under...

Hei vennen!

Kjekt du har vært innom, jeg har sett etter deg:o)

Selve inngrepet ved utskrapning er jo veldig enkelt fysisk, derfor syns jeg det er litt "godt" å lide litt først... Psykisk er det mye tøffere uansett...

Jeg har ikke fortalt at jeg var gravid til barna mine eller noen... Tror det ikke før jeg ser det, vet du... Fortalte det en gang til den eldste at han skulle bli storebror til sommeren. Han ble kjempeglad! Var grusomt å fortelle ham at "det var avlyst"...

Stakkar, det er verre for dine barn... De er jo selvfølgelig engasjert og innstilt på å bli storesøsken... Fælt at barn skal se hvor urettferdig verden er... Litt greit at de vet det når de er så store, de er som regel flinke med slikt. At de gråter gjør jo heldigvis bare godt, på en måte... Sårt når de ønsker seg et lillesøsken...

Jeg forstår hva du mener med at det var en knekk å få vite at du ventet ei lita jente. Blir mer personlig da... Du ser for deg en miniutgave av den du har... Litt enklere når vi ikke vet, da er det "bare en baby"...

Er det mulig at det ble gjort feil ang obduksjon??? GÅR DET AN??? Nei, vet du hva!! Da tar noen litt for lett på ting!! Du kan gjøre feil i kassa på Rema, liksom, men slike ting!!! Utrolig...

Klart du tenker og tenker.. Legen beklager, KISS MY ASS!! Er jo faktisk bra dersom de innrømmer feil, den skal de ha, men... Og dette har du gått og venta på...

Så bra at du fikk en snill gynekolog! Er det en du skal fortsette hos? Det som er synd på sykehuset, er så tilfeldig hvem du møter... Er så leeeei av å fortelle min historie om og om igjen til forskjellige leger... Detaljene begynner å gå i surr nå, les i journalen min, for f...!!

Så sårt at du ikke fikk en fin samtale med dine foreldre om dette... Dårlig gjort å ikke være der for deg når du trenger dem. Unnskyldningen deres må jo være at deres generasjon ikke er vant til å snakke om slike ting.

Det forstår ikke jeg, det må jo ha gått like mye innpå dem når slike ting skjedde! Og så ble det ikke snakket om... Utrolig trist!! Det får meg til å sette mer og mer pris på deg og de andre flotte jentene her inne!!

Det var godt at du kom med noen klager etter mitt laaange sutreinnlegg!! Det er utrolig godt å få det ut!

Hvordan går det med bearbeidelsen av mannen? Litt stygt å spørre, så du trenger ikke svare ;o)

Jeg ble veldig lei meg da jeg leste at jeg må avstå fra sex i 2-3 uker nå.... Men jeg er jo ikke noe særlig for å pådra meg noen infeksjoner på toppen av alt nå...

Men det blir ikke lenger, da bør han være klar!! ;o)

Heia Kristian, forresten!! Susann var kjempeflink, men det var bra at han vant!! Min lille prinsesse var veldig fornøyd! Hun skiftet fra Tone og Tom Erik sist uke, hun så hvilken vei det gikk!!

Håper du er her ennå:o)

Stor klem fra

Hei igjen:-))

Helt enig at det er godt å få "tømt" ut alle frustrasjonene her inne - og ekstra godt når det er til noen som forstår meg så godt som du:-))

Vi er fortsatt på forhandlingsstadiet når det gjelder å bestemme oss for hva vi skal videre. Vi ønsker det samme, men han er fortsatt ikke sikker på om han orker/ vil utsette ungene for mer.... Vil ikke presse, han har ikke kommet like langt i sorgarbeidet som meg - så han må få litt mer tid. Håper i det lengste at han vil etterhvert:-))

Gynokologen på sykehuset var assistentlege, skulle vel rydde opp etter kaoset etter siste mann... vet ikke om jeg ser henne mer, men hun skulle iallefall undersøke videre om fertilitetsklinikken og testene der. Håper det blir litt fortgang i det!

Godt å høre at du er full av pågangsmot allerede! Det er tøft!!

Håper vi kan følge hverandre videre - kanskje vi klarer det sammen..?

Stor klem

Hei evigoptimist!

Enig, føler jeg kjenner deg, og så vet jeg egentlig ingenting om deg. Ganske rart! Men helt topp!

Av og til lurer jeg på om det er riktig å fortsette dette, men du vet jo at jeg ikke kan la være... Det blir litt anderledes når ungene blir ivolvert... Men barn kan heldigvis tåle og godta mye, særlig hvis det resulterer i en liten lillesøster eller lillebror. De er flinke til å legge vekk det triste når det passer sånn.

Godt at noen tar ansvar etter en slik tabbe på sykehuset! De bør jo gjøre det de kan for å hjelpe deg nå etterpå! Skulle bare mangle.

Jeg er klar igjen! Den smellen jeg ventet meg denne gangen, kom ikke. Rart hvor mye man kan tåle...

Nå slår vi følge, ja!! Først skal vi inn på 1. trimester, så 2. trimester og så skal vi jammen inn på 3. trimester også!! Til slutt skal vi sitte lykkelige og stolt skrive fødselshistorien inn på skravlesiden! Gratulasjoner mottas med takk!!

Godt med helg nå! Jeg har jo i grunnen slappet av nå i to uker... Blir hardt å begynne på jobb igjen på mandag... Men livet går jo videre. Er bare å henge med, enten en vil eller ei..!

Nå skal det bli godt med lørdagskos og Dealnodeal.

Stor klem fra

Annonse

Hei JordbærMathilde!

Midt i lørdagskosen - ungene skal se Junior Grand Prix og holder på å stelle seg, så jeg sniker meg inn her for å ta en tittt. Koselig å se at du har vært innom:-))

Livet må gå videre! Synes det har vært godt å være på jobb nå! Det fungere bra når jeg er igang med klassen, men detter fortsatt litt sammen etter at egne unger er i seng.Godt å få litt oppmuntringer - det er du flink til!!:D Det hadde vært knall å komme inn på 1.trimester og fullføre ut 3.trimester sammen!!!!! Håper så inderlig at vi får oppleve det!!!!!!!!!

Ha en flott helg sammen med dine:-)))) Kose deg - det har du virkelig fortjent!!

Stor klem fra

Hei evigoptimist!

Hørte nettopp på P4-nyhetene at kvinner som har abortert får for lite hjelp i Norge. "Stemmer!!" tenkte jeg. "Endelig er det noen som ser det!" Men skuffelsen var stoooor da jeg hørte videre: "Kvinner som har tatt provosert abort sliter i fem år etter inngrepet..." WHAT??? Er det DE som skal få hjelp??? Beklager, men min sympati rekker ikke så langt... (Nå skal en ikke skjære alle over en kam, jeg vet det, men sånn generelt.)

Har egentlig hatt en fin helg. Men det er ikke bare bare å komme på jobb i morgen, alle lurer på hvorfor jeg var sykemeldt, sikkert... Kommer med små hint: "Var det virus, eller?" Det verste er jo i grunnen dersom de tror jeg er gravid nå... Æsj!! De sier heldigvis ikke så mye, men...

Nå blir det travle tider framover, og det er jo ganske greit. Feirer dere jul hjemme med masse besøk eller slipper du like lettvint unna som meg? Vi skal til svigermor, helt glimrende! Deilig å komme til dekket bord og god mat! Og så hjem til mor og far en dag. Koselig med tid til familiesamling.

He he, blir myyye kos på mannen i jula, kjekt for ham det! Han begynner nok å bli litt utsulta til da... Godt å spare litt på godsakene hans, er det ikke det de sier ;o)

Klemmer fra

Hei JordbærMathilde!

Høres helt vilt ut spør du meg! Sist jeg var hos gynokologen satt jeg på venterommet med ei som skulle ta abort.....kjente jeg ikke hadde så mye sympati da, ja. Vel,det må jo være helt opp til hver enkelt, skjønner jo at det ikke alltid passer å få barn, men det burde de jo tenke på litt før da...

Adventstiden er alltid hektisk her hos oss. Har ikke begynt å tenke på jula enda, og det er uvanlig til være meg - pleier å være tidlig ute- men iår har jeg liksom ikke hatt den store julefeelingen. Men, det kommer vel...

Skal feire jul hjemme iår .Det blir deilig!

Men skal også ha hele svigerfamilien på besøk 1.dag - til middag.. ( vi blir 2o stk...)... det blir hektisk og styrete, men det er vår tur iår så da må det bare bli sånn.

2.dag skal vi til mine foreldre og spise - så da kan jeg slappe av:-)

Vi har bestemt oss for å drøye avgjørelsen om hva vi gjør til etter jul. Kjenner at det egentlig er veldig deilig. ( Skulle vi tatt en avgjørelse nå er jeg redd den ikke hadde gått min vei - og det skremmer meg fryktlig!)

Så nå skal vi bruke kreftene på å komme iform, bearbeide alt som har skjedd og bare kose oss - helt uforpliktende:D

Klemmer fra

Hei JordbærMathilde!

He,he - oppdaget akkurat hvor du har fått nicket ditt fra:-)) Koselig;D

Jeg får kanskje kalle meg for Blåbær Bell jeg da...

Hvordan gikk det på jobb idag da? Fikk du mange nysgjerrige kommentarer??

Det kjennes ut som om jeg har mistet 10 kg fra mine skuldre, etter at vi bestemte oss for å drøye avgjørelsen på om vi skal prøve videre , til etter jul. Har vært mange lange og triste diskusjoner med mannen de siste ukene. Deilig å slippe å tenke på det hele tiden!!

Klem

Hei hei, evigoptimist!

Det er jo forskjellige grunner for at folk velger abort, jeg forstår det, men idet du er i ferd med å miste selv syns du IKKE synd i dem!! Jeg har heldigvis ikke ligget på rom med noen som skulle ta abort, men med gravide... Helt forferdelig!!

Middag, dessert, kaffe og kaker til 20 stk, ja! Hva serverer du da? Det er travelt med jul, men veldig koselig! Må vel snart begynne å be foreldre og svigerforeldre jeg også, men det blir IKKE i år...

Hva spiser dere på julaften? Da MÅ jeg ha pinnekjøtt!! Mmmmm!

Sikkert lurt å drøye avgjørelsen litt. Kjenner selv at jeg må kjenne litt etter hvorfor jeg MÅ bli gravid igjen? Fordi jeg har og skulle vært, eller fordi jeg faktisk ønsker å ha ett barn til? Lett å miste fokus her... Jeg vet jo at jeg ønsker flere barn, men likevel.

Håper virkelig dere blir enige. Du må ligge lavt nå en stund... Jeg er litt redd for å presse ham. Spesielt når det blir sånn at "nå MÅ vi ha sex, det er nå el er!" Jeg pleier ikke si det, men blir litt sånn av og til... Desperat, vet du..!

Godt å høre at du ser lyst på livet likevel! Det er smittsomt, kjenner at jeg får litt bedre tid og roer meg litt ned nå. Vi må jo vente til jul likevel, så får vi se.

Alltid koselig når du har vært innom!

Klem fra

Annonse

Hei evigoptimist!

Nå blir det to svar til deg også -det er alltid kjekt med post!!

Ja, JordbærMathilde er veldig koselig! Og hesten heter Vanilje, eller er det katten? He he, har en datter som liker filmene!

Fikk noen spørsmål i dag på jobb, ja... Ei spurte om det var influensa jeg hadde hatt? "Neeei, ikke akkurat det," sa jeg. "Å?" "Neeei...." " Å, da skal jeg ikke spørre mer.." Og så spør "alle" om jeg er frisk nå? Jeg har jo forsåvidt ikke vært syk, har jo vært på butikken osv. Ekkelt å "lyve"... Nå har jeg sagt det til ett par, så går vel resten av seg selv.. Er greit å snakke om det når jeg får det litt på avstand, egentlig. Men ikke når en er midt oppi det...

Bra du føler det er riktig å vente med den viktige avgjørelsen. Det er jo noe vi er to om. Han må også være klar. Dersom dere har hatt mange diskusjoner er det bedre å ta pause, skal ikke bli et krangletema!

Jeg håper jo virkelig at du får det svaret du vil når den tid kommer!!

Godt å slappe av litt etter jobb, jeg er jo ikke så vant til å være aktiv nå! Skal si formen taper seg fort... He he, blir ikke sprek av å sitte i en stol og synes synd på seg selv, det ser jeg nå!!

Klemmer fra

Hei JordbærMathilde!

Koselig med to svar da:-))))

Hun jeg satt ved siden av sist var rusmisbruker, så skjønner jo godt at hun valgte abort. Hadde sikkert ikke rare livet å tilby et barn nå... Men, rart med det når alt vi vil er å beholde vår lille spire - at andre frivillig tar den bort..

Jula er hektisk!

Jenta mi blir i tillegg 7 år om et par uker, så skal faktisk ha flere store "selskaper" i tiden før også. Barnebursdag er alltid koselig da, stresser ikke så med dem igrunn. Men, siden vi begge har store familier - og ikke såå stort hus må vi ha to "voksenbursdager..." Vel, må og må... Vi velger å ha det for iallefall å samle svigerfamilien et par ganger i året. I jentas bursdag har vi tradisjon for å ha grøtfest m mandel i grøten - og kaffe og kaker etterpå. "Min" familie tar ting litt mer uhøytidelig, så der slipper jeg unna med litt kaker:-)

1.juledag har vi tidligere hatt buffet m kalde og varme småretter, varme rundstykker + salater ved siden av. Men, min kjære svigerinne serverte kalkun ifjor...og det var jo kjempegodt, så kjenner presset.....

Julaften skal vi ha ribbe m tilbehør . ( Mannen insisterer, fordi vi hadde reinsdyrstek hos mine foreldre i fjor..)

Ser lysere på livet idag, ja! Deilig å slippe presset! Hadde virkelig ikke taklet det å måtte innse at det aldri blir flere barn - iallefall ikke akkurat nå...

Men, må innrømme at jeg, som deg, av og til virkelig må kjenne etter og møte meg selv litt i døra- på hvorfor jeg så sårt ønsker meg en til...

Vet med meg selv at det å få en liten en ville gjort sorgen over dem vi har mistet litt mindre sår. Det var iallefall det som skjedde da jeg fikk eldstemann. Men, er det god nok grunn for å sette igang igjen??

Blir helt dårlig hver gang jeg ser en liten baby, lengter etter luktene og følelsen av en varm liten bylt på brystet, trilleturene osv.

Da jeg fikk mine to barn i løpet av halvannet år, ble alt så hektisk at jeg nå føler jeg nesten ikke fikk tid til å kose meg med dem.... Jeg gjorde jo det da, men småbarnstiden gikk jo så utrolig fort!

Håper så inderlig at vi får oppleve det igjen, begge to:-)))

Vi får kose oss med menn og barn frem til nyttår, før vi kanskje setter igang igjen;D

Er så glad jeg har funnet deg!!

Stor klem fra

Hallo igjen, Jordbærmathilde! :-))

Tidlig ute idag - har vært hjemme med snuppa mi` i hele dag.

Hun våknet inatt med ganske mye feber, drømte og havnet i senga mellom oss. En halv time etter kom storebror....det var den søvnen liksom... Vel, skal ikke klage.. det er vel ikke så mye lengre de vil inn i senga vår i det hele tatt - de er blitt så stooore... ( sukk..)

(Hun fikk 2.klasse sprøyta igår, så det kan nok være derfor feber`n kom. Den ga seg i løpet av formiddagen, så regner med at det blir skole og jobb imorgen igjen.)

Siden jeg har vært hjemme i hele dag skulle man jo tro jeg hadde fått gjort litt i huset, men den store apatien falt over meg, så den gang ei...

Hvordan har din dag vært da? Har masingen på jobben gitt seg? Ungene friske?

Må si det høres deilig ut å komme til ferdig dekket bord julaften;-) Iallefall hvis du har et greit forhold til svigers!

Vi snakkes:D

Klemmer fra

Hei JordbærMathilde!

Ny, hektisk dag på jobben. Godt å slappe av litt!

Hvordan går det med deg da?

Håper du fortsatt er full av pågangsmot! :-))

Hvordan ligger du an med juleforberedelsene da?

Har du mange å kjøpe julepresanger til?

Baker du syv slag til jul, eller tar du det mer lettvint?

Har akkurat sendt avgårde bestilling på julekort på nettet. Ikke prøvd før, så blir spennende. Iallefall lettvint og greit:-)) Er veldig for lettvinte løsninger for tiden merker jeg!

Adventskalenderen hjemme er nesten i boks. Noen smågaver og noen aktiviteter + litt sjokolade. Skal henge den opp imorgen kveld.

Ungene gleder seg:-)))) Og da er det verdt det!

Klem fra

Hei evigoptimist!

Har vært litt sløv jeg, nå... Er ikke heeelt i toppform ennå. Er ikke bare bare å begynne i aktiv jobb etter to uker på sofaen..!

Hvordan går det med ungene? Friske igjen? Håper det er over. Er slitsomt med sånne netter... Ikke godt å se sine søte små ligge syke...

Det ble litt spørsmål på jobb, men jeg merket at ryktet spredde seg... Greit nok, så slipper jeg å fortelle det til alle selv.

Det går egentlig greit, er klar for nye forsøk! Er ikke så lett å vente 2-3 uker når jeg ikke har blødning en gang! Teit regel -hvem har funnet på den?? ;o)!!!

Jul har jeg ikke begynt å tenke på enda... Kanskje derfor jeg stresser siste uka og natta alltid... Det må liksom bli litt mer jul før jeg begynner! Og så -vosj!- så er det jul!

Kommer fra store familier både han og jeg, så det blir en del presanger, ja. Er tante til en hel skokk med unger! Kjempekjekt, men litt dyrt!

Er ikke så veeeldig på den bakinga, jeg... Syns ikke det er nødvendig med syv slag. Baker de som ungene liker. Siden vi ikke har noen store juleselskap selv, bare tull at vi skal gå og spise på kaker selv for å få dem vekk.

Jeg er i gang med å skrive på julekorta. Kjempekoselig med bilde av ungene! Gleder meg alltid til å hente posten i desember, spent på vennenes julekort.

Lettvint er helt topp!!! Tenker vi tar det lettvint i neste svangerskap også, du og jeg! Ingen blødninger, utskrapninger eller annet tull som ikke hører hjemme i et svangerskap!! Ååååå, det har jeg lyst til!!

Jeg syns jul er helt topp!! Begynner å glede meg idet vi pakker vekk solkremen! Dersom jeg vet hva jeg skal kjøpe liker jeg veldig godt å kjøpe julegaver også. Greit å slippe å ha med mann og barn, da!

Gleder meg til "Jul i svingen" også! Første året jeg VIL få med meg barne tv-kalenderen! Håper det er så bra som det vi har sett fra Svingen tidligere. Koselig for hele familien!

Nå er det jammen snart helg igjen! Tiden går sååå fort! Må visst bytte profilen min her inne IGJEN, trist å se at jeg "er i uke 11 nå"... På tide å gå videre...

Regner med at du har lagt deg nå..? Skal prøve å komme innom i morgen, men jeg har ganske tett program.

Stoooor klem fra

Hei JordbærMathilde!

Du har sikkert lagt deg nå. Håper du kom greit gjennom din travle timeplan da:-)

Trett i kveld jeg.... var på vei til senga for lenge siden - men kom så plutselig på at jeg hadde glemt å henge opp kalenderen....oooops!

Ble myyye senere enn jeg hadde tenkt meg da, ja!

Trollungene er i farta igjen, men veldig trette for tiden. Må dras opp av sengene på morgenen, selv snuppa! ( våkner vanligvis aldri senere enn kvart på syv..).

Håper det kommer snø snart jeg!! Er såå lei av all søle, regn og gråvær.

Ting blir liksom så mye lysere og lettere ordentlig vintervær, synes jeg. Mer å finne på for ungene blir det også:-)

Enda godt det bare er en dag igjen, så er det helg!!

Kommer innom imorgen kveld en gang! Ha en fin natt/ dag:-))

Stor klem fra

Hei, JordbærMathilde!

Liten helgehilsen fra meg:-)

Så du Jul i svingen i kveld? Den gikk rett hjem hos mine unger:-)) De koste seg med kalenderen og klistremerkene. Var jo både spennende og morsom - blir koselig å følge den i hele desember!

Store planer for helgen?

Jeg skal vaske huset, rydde, finne fram adventsstakene og ellers bare slappe av! Mannen jobber hele helga, så ungene og jeg må klare oss selv.

Junior kjøpte seg Playstation igår ( har spart i hele høst, og gråt av glede da den endelig var i hus...), regner med at jeg må hale han bort fra tv`n innimellom.

Kose deg i helgen da;-)))) Stooor klem fra

Hei hei evigoptimist!

Håper du ikke har gitt meg opp...

Jeg har gledet meg til Jul i Svingen, skal prøve å få med meg hver episode! Kjekt med noe som fenger både barn og voksne! Kalenderboka som hører til serien likte jeg også, det er ofte altfor lange stykker hver dag, da detter vi fort av lasset i dette hjemmet i desember... Jeg har sett de to episodene som har vært nå, og har virkelig kost meg! Ungene også! Glad jeg ikke er gift med Marvin...!

Det blir nok julepynting her også i helga. Tok fram pynten i dag, hengte opp stjerna, men kom ikke lenger. I morgen skal vi på middag, det blir koselig!

Gleder meg veldig til snøen kommer jeg også. Nå har det jammen kommet nok regn for en stund! Her jeg bor er vi ikke utskjemt med masse snø, men blir veldig glade om vi får ett par dager!

Har du tatt kjærlighetstesten på nrk i kveld, da? Hmmm... Tror jeg må inn på nett og se hvordan det ligger an med meg...

Må vel snart begynne å tenke på julegavehandel også... Greit å ha en plan på forhånd, da går det jo greit. Men det er den planen, da... Vet ikke hva vi skal kjøpe til barna engang... Playstation, dvd til bilen, laptop.... Ski... De TRENGER ikke så mye, men det er jo kjekt, da!

Pleier du å få noe fint av mannen, da? Pleier ikke kjøpe noe til hverandre, vi. Høres veldig trist ut, men som regel er det slutt på tid og penger når vi kommer så langt, og egentlig vil jeg helst kjøpe smykker og ting selv...

Off, nå vipper jeg veldig mellom å vente med å prøve igjen eller kjøre på... Leste ditt innlegg ang progesteron nettopp, kjente pessimismen ta meg med det samme... Har ikke kommet på at du har prøvd det... Hva er forskjellen på det du tok og crinone? Håper du får svar på folaten også, det lurer jeg også på! Jeg har jo spist to glass folat de siste to åra, det må jo være positivt, vel???! He he...

Håper du har en fin helg selv om mannen jobber! Godt med litt kos med de søte små :o)

Klem fra

Hei JordbærMathilde!

Har slettes ikke gitt deg opp! Jeg er stort sett innom hver kveld, så kjempekoselig med svar:-)) Men - ikke føl noe press!!!!

Kan jo hende at jeg føler mindre behov en periode også.. men, jeg er her om du trenger meg!

Var innom på kjærlighetstesten begge to - og endte opp som drømmedame/drømmemann..... vel, vi er glad i hverandre uansett!

Vi har faktisk 18 års jubileum idag.. ( nå høres jeg eldgammel ut... blir 35 rett før jul... føler årene drar seg på...men var altså ikke så gammel da vi ble sammen..)

Endte opp med nok en diskusjon om hvorvidt vi skal prøve eller ikke...

Han klarer vist ikke helt å få ro før "saken" er avklart likevel...Men, han er fortsatt usikker, så utfallet er uvisst.. Ser ut til at jeg må gjennom dette før jul likevel. Huff........

Skjønner godt at du vipper frem og tilbake mellom prøve/ ikke prøve.... Hvordan føler din mann det??

Føler meg veldig egoistisk som står på mitt at jeg vil prøve igjen.... men for meg er det det eneste som føles riktig! Tanken på å sette strek for alltid, skremmer vettet av meg!

Vet egentlig ikke helt hva som er forskjellen på Crinone og Progesteron.. Jeg fikk altså Progesteron da jeg skulle ha eldstemann, etter tre aborter. Skulle bruke det fra 4 uke til og med 10 uke, stikkpiller inn i skjeden to ganger pr dag...(egentlig fryktlig grisete, følte jeg måtte ligge rett ut en god stund etterpå, slik at alt ikke "rant" ut igjen når den smeltet....) Brukte det også da jeg fikk jenta - og nå sist.... Så - av tre forsøk gikk det jo på to av dem.....

Gynokologen min hadde såvidt hørt om at Fertilitetsklinikken hadde en ny form for progesteron - i krem form - (har skjønt nå etterpå at det er Crinone). Han hadde ikke mer tro på den enn stikkpillene, så derfor fortsatte jeg med dem. Men, nå i ettertid har jeg hørt at kremen blir tatt bedre opp i kroppen - og det må jo være bra!!!

Så jeg er iallefall sikker i min sak: Neste gang skal ljeg ha Crinone!!! Og Albyl.e og Fragmin - you name it... give it to me, baby!!!!.

Har ikke sjekket svar på folat enda, håper jeg får det!!!

Jeg våknet tidlig idag - med arbeidslyst ( !). Sto opp med en gang og satte igang, (før den gikk over.). Har vasket tak og vegger ( pleier ikke ta det så nøye altså, men fikk ånden over meg), vasket vinduer, ryddet rot opp p å loftet og pyntet, vasket og støvsugde nøye - så nå ser det stort sett bra ut her. Noen småting igjen, kjøkkenskap osv. - det tar jeg imorgen:-)

Fant ut at jeg bare måtte sette igang, også fikk julestemningen bare komme etterhvert. Det hjalp litt! Er iallefall blitt velidg koselig rundt meg nå :-D.

Ungene elsker å hjelpe til, så de har puslet med vasking og rydding de også.( Ikke alltid det er ordentlig hjelp, men bare glad de vil være med jeg!)

Julegavene har jeg ikke begynt på. Mannen og jeg skal til Oslo neste helg, på "kjærste" tur - ligge på hotell fra fredag til lørdag, ut og spise, kose oss, shoppe og slappe av. Det skal bli deilig! Har planer om å prøve å handel noen julegaver, men får se - ifjor hadde vi ikke kjøpt en eneste julegave på turen......

Men, bare jeg vet hva jeg skal ha, så går det raskt!

Håper du får en fin middag imorgen:-)) Kos deg med dine!!

Stoor klem fra

Hei evigoptimist!

Gratulerer med jubileumet!! :o) 18 år!! Ikke verst nå til dags! Men det er jo ikke så rart siden dere er drømmekvinne/-mann!! Ble det feiring, eller?

Du skal få slippe å gi meg bursdagsdatoen din, så jeg vil bare sende deg en stooooor gratulasjonsklem her og nå!!! 35 er ingen alder, jeg ligger tett bak..! Er tretti. Håper du får en fin dag i en travel førjulstid.

Uff, er så mange som går fra hverandre for tiden... Det er litt smittsomt, det der. Tror ikke gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet så lenge, jeg. Blir snart hverdagslig og kjedelig uansett. Er hva man gjør det til! Det går jo litt opp og ned, er ikke til å legge skjul på, men til syvende og sist er det jo lurt å tenke seg litt om, hva en vil ha her i livet. Dette ble jo dypt!!;o)

Jeg tør egentlig ikke spørre ham om han vil prøve igjen eller ikke. Tør ikke minne ham på at han har et valg, for det har han jo ikke...! Det blir litt anderledes hos oss, siden barna ikke blir berørt annet enn at mor er syk og må på sykehuset med jevne mellomrom.

Du har kommet lenger enn meg med julevask og pynting... Har hatt en del aktiviteter i helga, så her er kun stjerna og den tradisjonelle syvarma kommet fram... Må ta meg sammen, tørke vekk støvet og sette fram julepynten. Med julemusikk på kommer julestemningen! Og så elsker jeg lukten av nellik, det er jo sååå jul!

Hørtes veldig deilig ut med en kjærestetur!! Ikke feil det, nei! He he, du får ta det som det kommer ang julehandelen den helga! Høres bra ut dersom du ikke har tid til det, da har dere det nok hyggelig sammen!

Middagen i dag var mmmmmm! Godt å komme til dekket bord, ungene lekte og vi tok det helt med ro. Regnet pisker jo i ett på vinduene, det hjelper jo ikke så veldig på julestemningen, men... Kjekt å kose seg inne.

Nå må jeg snart komme i gang med shoppingen til jul... Liker ikke å handle akkurat samtidig med ALLE andre... Ting tar jo såååånn tid da... Og bare det å finne en parkeringsplass... Da går jeg iallfall uten mann og barn!

Håper du har hatt en fin helg og er klar for en ny arbeidsuke -en hektisk en, regner jeg med..? Det er jo en fin tid, men mye å tenke på. Lager dere mye julegaver på skolen? Er du i småskolen eller hos de større?

Snakkes:o)

Klem,

Hei JordbærMathilde!

Takk for bursdagsgratulasjonene, er enda 18 dager igjen før jeg fyller 35 - og de skal jeg nyte:-))

Hadde en helt grei helg. Brukte mye tid med ungene, vasket og ordnet huset - og besøkte mine foreldre.

Den store jubileumsfeiringa tar vi neste helg!! Litt sprøtt å tenke på at vi har vært sammen i 18 år - hadde vi satt igang med unger med en gang kunne vi altså snart hatt en myndig sønn/datter......wæææææ. Men, får se det lyse i det, vi er iallefall fortsatt sammen:-))

Helt enig at det går opp og ned - skal et forhold vare må man være villig til å jobbe mer i perioder. Det nytter ikke gi opp med en gang problemene tårner seg opp......da skulle iallefall vi gitt oss for lenge siden! Tror egentlig vi kommer sterkere gjennom all motgangen. Er jo veldig trygt da, kjenner hverandre rimelig godt etter så lang tid.

Skjønner godt du ikke vil ta opp temaet med mannen. Han har jo gentlig ikke noe valg! Tror nok det hadde vært litt enklere, hvis vi slapp å involvere ungene så tidlig. Men, men - livet er ikke alltid enkelt - det vet vi alt om!!!

Vel, noe er enkelt : Julekortene jeg bestilte forrige uke kom idag.-)

De ble kjempekoselige!! HURRA! Skrev raskt adresser på, så nå er de klare for å sendes avgårde. Lettvint, billig og og greit!!!

Det er hektisk på jobben i førjulstiden. Er på småskolen, trives veldig godt der. Vi skal ha god, gammeldags juleavslutning med skuespill og annen underholdning denne uka, så jeg har sittet i hele kveld med å sy kostymer til fuglene og rottene.....

Vi skal ha et par juleverksteder i løpet av førjulstiden - og har litt småting på lur de andre dagene også. Synes det er koselig at ungene kan få med seg hjem noe de kan være stolte av, som kan tas frem jul etter jul.

Hva jobber du med da?

Håper du får ei fin uke:-))

Stoor adventsklem fra

Hei JordbærMathilde!

Travel uke, men nå går det endelig mot helga!!!! ( Og da skal vi på kosetur:-))) ) .

Hvordan har din uke vært da? Travelt på jobb? Alt bra hjemme?

Jeg har, som sagt, hatt ei svært travel uke. Har hatt littt dårlig samvittighet for egne unger, har hatt mye ekstra jobbing hjemme på ettermiddagen og kveldene, og lite tid til dem.... Har tatt igjen idag. Vi har bakt og pyntet pepperkaker, pepperkakehus og sjokoladekjeks - ungene var kjempefornøyde når de la seg. Nå har de hver sin kakeboks med pepperkaker fulle av nonstop, seigmenn og annen godis....

( De hadde det tøft igår - katten til mormor døde... og de ble kjempelei seg.... Var nært kyttet til den begge to.)

Vel, nå må jeg begynne å pakke litt, drar rett etter jobb imorgen. Ungene blir henta av min mor på sfo, så må pakke litt til dem også.

Snakkes!?

Klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...